Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Μεγάλα νέα από την Porsche, καθώς με το πρώτο εξάμηνο του έτους να έχει ολοκληρωθεί, η εταιρία μοιράζεται μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία πωλήσεων. Η Macan σημείωσε αύξηση πωλήσεων της τάξεως του 15% σε σύγκριση με την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουνίου 2024, ανεβαίνοντας στις 45.137 μονάδες και αποτελώντας το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις της μάρκας. Το πιο εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι η αποκλειστικά ηλεκτρική, δεύτερης γενιάς έκδοση, ξεπερνά σε πωλήσεις τη βενζινοκίνητη προκάτοχό της, η οποία παραμένει διαθέσιμη μόνο σε ορισμένες αγορές.
Περίπου το 57% των αγοραστών της Macan επέλεξαν την EV έκδοση, με 25.884 μονάδες να παραδίδονται χωρίς κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το υπόλοιπο 43%, ή 19.253 οχήματα, κινούνταν με βενζίνη. Είναι σημαντικό να υπενθυμίσουμε ότι η Macan δεν ήταν διαθέσιμη στην Ευρωπαϊκή Ένωση από τα μέσα του περασμένου έτους. Όχι λόγω των κανονισμών για τις εκπομπές ρύπων, αλλά εξαιτίας ενός νόμου για την κυβερνοασφάλεια (cyber security) που τέθηκε σε ισχύ τον Ιούλιο του 2024.

Αν η Macan με κινητήρα ICE εξακολουθούσε να πωλείται στα 27 κράτη μέλη της ΕΕ, ίσως να είχε γείρει την ισορροπία υπέρ του. Από τότε που απέσυρε το αρχικό μοντέλο από τις περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές, η Porsche συνειδητοποίησε ότι υπάρχει ακόμα ζήτηση για έναν παραδοσιακό αντικαταστάτη. Παρόλο που η πρώτη γενιά Macan θα καταργηθεί σταδιακά παγκοσμίως μέχρι το 2026, η Porsche εξετάζει το ενδεχόμενο ενός νέου crossover με κινητήρα βενζίνης που θα τοποθετηθεί κάτω από την Cayenne. Η εταιρεία λέει ότι «αξιολογεί μια ανεξάρτητη σειρά μοντέλων στην κατηγορία των SUV με κινητήρες εσωτερικής καύσης και υβριδικούς κινητήρες».

Όπως ήταν αναμενόμενο, η δεύτερη Porsche με τις καλύτερες πωλήσεις μέχρι τον Ιούνιο ήταν η Cayenne. Ωστόσο, η ζήτηση μειώθηκε κατά 23% σε 41.873 μονάδες, μια μείωση που αποδίδεται εν μέρει σε “φαινόμενα αναπλήρωσης κατά την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους”. Μια ηλεκτρική Cayenne επόμενης γενιάς θα κάνει το ντεμπούτο της αργότερα φέτος, αν και δεν θα επηρεάσει τα νούμερα των πωλήσεων μέχρι το 2026. Πάντως η επικείμενη άφιξη του EV δεν θα επηρεάσει το βενζινοκίνητο μοντέλο καθώς θα πωλούνται παράλληλα μέχρι τη δεκαετία του 2030.
Συνολικά, η Porsche παρέδωσε 146.391 οχήματα τους πρώτους έξι μήνες του έτους, σημειώνοντας μείωση 6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η Βόρεια Αμερική παραμένει η μεγαλύτερη αγορά της με 43.577 παραδόσεις, αυξημένες κατά 10 τοις εκατό σε ετήσια βάση. Η διακοπή της κυκλοφορίας των Boxster, Cayman και της αρχικής Macan στην Ευρώπη έχει επηρεάσει τη ζήτηση και έτσι δεν είναι τυχαίο ότι στη Γερμανία, οι παραδόσεις μειώθηκαν απότομα κατά 23 τοις εκατό σε 15.973 μονάδες.

