του Δημήτρη Διατσίδη

 

Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής MotoGP του 2024, ο 27χρονος Ισπανός Jorge Martin, έχει απασχολήσει τον τελευταίο καιρό τον ειδικό τύπο που ασχολείται με τα μηχανοκίνητα αθλήματα, σχετικά με το ζήτημα της λύσης του συμβολαίου του με την Aprilia, για τα …μάτια της Honda.

Να σημειώσουμε ότι πέρυσι τον Ιούνιο, ο μετέπειτα Παγκόσμιος Πρωταθλητής αποδέχθηκε την πρόταση της Aprilia για διετές συμβόλαιο, ύψους 4.5 εκατομμυρίων € τον χρόνο, απορρίπτοντας την ίδια στιγμή πρόταση της Honda για συμβόλαιο ύψους 10 εκ. € το χρόνο! Ο λόγος ήταν το γεγονός ότι η Ιταλική μοτοσυκλέτα ήταν σαφώς πιο ανταγωνιστική από την Ιαπωνική και ο Martin ήθελε να αποδείξει ότι μπορεί να πάει καλά στην αγωνιστική του καριέρα και με διαφορετική μοτοσυκλέτα από την Ducati, με την οποία πήρε τον Τίτλο του Πρωταθλητή.

Όμως το ξεκίνημα της αγωνιστικής χρονιάς του 2025 δεν πήγε όσο καλά θα ήθελε, με τρεις σοβαρούς τραυματισμούς που τον έχουν αφήσει εκτός δράσης μέχρι στιγμής και χωρίς να είναι ακόμη βέβαια η ημερομηνία επιστροφής του στο Πρωτάθλημα. Εντωμεταξύ η Honda επανήλθε στο προσκήνιο – ανεπίσημα – με νέα πρόταση για τριετές συμβόλαιο ύψους συνολικά 30 εκ. €, συν τα πριμ για τις ενδεχόμενες νίκες και θέσεις βάθρου, εφόσον ο Ισπανός δεν θα είχε πια υποχρεώσεις συμβολαίου με την Aprilia.  Έτσι ο Martin θέλει να ενεργοποιήσει μια ρήτρα που του επιτρέπει να σπάσει το συμβόλαιό του και να αποχωρήσει την επόμενη χρονιά από την Ιταλική εταιρία. Η Aprilia από την πλευρά της δεν θέλει να υποχωρήσει και να αποδεσμεύσει τον Πρωταθλητή, λέγοντας ότι το θέμα θα λυθεί δια της νομικής οδού.

Όμως χθες ο Albert Valera, ο μάνατζερ του Jorge Martin, μίλησε για την πιο πρόσφατη κατάσταση σχετικά με το μέλλον του αναβάτη του με την Aprilia.

Μιλώντας για την ιστορία πίσω από την ενεργοποίηση της ρήτρας στο συμβόλαιο, ο Valera εξήγησε με λεπτομέρεια:
«Πάντα θέλαμε να επεκτείνουμε αυτή τη ρήτρα μέχρι τον Σεπτέμβριο ή τον Οκτώβριο, γιατί γνωρίζαμε ότι η προθεσμία ήταν λίγο σύντομη. Θέλαμε να δώσουμε στην Aprilia περισσότερο χρόνο να αποδείξει τις δυνατότητές της, ο Jorge πρέπει να δοκιμάσει τη μοτοσυκλέτα και κανείς δεν μπορεί να του πει ότι θα είναι γρήγορος. Πρέπει να το νιώσει ο ίδιος. Πάντα ήμασταν ανοιχτοί να επεκτείνουμε την προθεσμία, όταν μιλούσαμε για το συμβόλαιο και ξανά τώρα, για να δώσουμε στον Jorge περισσότερο χρόνο και μια δεύτερη ευκαιρία στη μοτοσυκλέτα».

«Αν δεν μπορούμε να το κάνουμε αυτό – και είναι προφανές ότι δεν το καταφέραμε – έπρεπε να ενεργοποιήσουμε τη ρήτρα. Η κατάσταση είναι πως θα ήταν υπέροχο να ξεκαθαρίσει το μέλλον του όσο το δυνατόν συντομότερα, ώστε να μπορέσουμε να επικεντρωθούμε στην Aprilia για το υπόλοιπο της χρονιάς. Πιστεύω ότι μπορεί να κάνει καλή δουλειά με την Aprilia, αλλά και οι δύο πρέπει να είναι συγκεντρωμένοι και να δώσουν προτεραιότητα σε ό,τι έχουν ακόμα μπροστά τους φέτος».

Σε συζήτηση μαζί μας διευκρίνισε ότι πήρε το ΟΚ και από τους δικηγόρους τους στην Ισπανία, αλλά και από δικηγόρους στην Ιταλία, ότι ο Jorge Martin μπορεί μόνος του να ενεργοποιήσει τη ρήτρα που υπάρχει στο συμβόλαιο και να αποδεσμευτεί, χωρίς να χρειάζεται η έγκριση της Aprilia! “Αν περιμέναμε από αυτούς, θα αργούσαμε πολύ”, μας είπε χαρακτηριστικά.

Έτσι τώρα ανοίγει και νομικά η πόρτα για την Honda, ώστε να ξεκινήσουν τις επίσημες συζητήσεις και διαπραγματεύσεις για τη σύσταση ενός συμβολαίου που θα αποφέρει στον Πρωταθλητή πολύ περισσότερα χρήματα, αλλά και τη σχετική αβεβαιότητα ως προς τις αθλητικές του επιδόσεις, καθώς σαφώς η Honda είναι σε μικρότερο βαθμό έτοιμη να αντιμετωπίσει την κυρίαρχη Ducati, από ότι η Aprilia.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by MotoGP™ (@motogp)

Όταν ρωτήθηκε ο Valera για αν μπορεί να σωθεί και να χτιστεί ξανά η σχέση με την Ιταλική εταιρία,  απάντησε, δηλώνοντας ότι παρόλο που ο Marco Bezzecchi είναι γρήγορος και νικητής, ο Martin πρέπει να δοκιμάσει τη μοτοσυκλέτα ο ίδιος:
«Πάντα θέλαμε να επεκτείνουμε τη ρήτρα με καλή πίστη, πιστεύαμε ότι η Aprilia και ο Jorge άξιζαν μια δεύτερη ευκαιρία και στην Aprilia αρνήθηκαν, κανείς δεν μπορεί να πει στον Jorge ότι θα είναι γρήγορος με την Aprilia, πρέπει να το νιώσει ο ίδιος – αυτό πάντα υπερασπιζόμασταν, γιατί αυτό ήταν το πνεύμα της διαπραγμάτευσης. Ξέρω ότι ο Marco κάνει καλή δουλειά και πιστεύουμε ότι και ο Jorge μπορεί να κάνει καλή δουλειά. Ο Jorge έχει δικαίωμα, βάσει συμβολαίου, να δοκιμάσει τη μοτοσυκλέτα ο ίδιος. Πρέπει να του δώσουμε αυτή την αυτοπεποίθηση αν δεν το κάνουμε, του στέλνουμε λάθος μήνυμα και ό,τι κι αν γίνει, πιθανότατα θα αρχίσει να σκέφτεται άλλους προορισμούς».

Μετά τη δεύτερη περίοδο Ελεύθερων Δοκιμών του Ολλανδικού MotoGP, η Aprilia εξέδωσε ανακοίνωση, λέγοντας:
«Η θέση μας δεν έχει αλλάξει από το δελτίο Τύπου της Πέμπτης 22 Μαΐου. Οι εκπρόσωποι της Aprilia Racing δεν θα κάνουν περαιτέρω σχόλια για το ζήτημα».

Ό,τι κι αν συμβεί, το αποτέλεσμα παραμένει η μεγαλύτερη ιστορία εκτός των αγώνων που ακόμα δεν έχει λυθεί σχετικά με τη σύνθεση των αναβατών για το 2026 και μια ιστορία που σίγουρα θα επηρεάσει μια σειρά και άλλων συμβολαίων οδηγών, αφού ενδεχόμενη μετάβαση του Martin στην Honda, θα αφήσει κενή θέση στην Aprilia που θα πρέπει να ψάξει για ένα καλό οδηγό, τη στιγμή που τα συμβόλαια των περισσοτέρων κορυφαίων οδηγών είναι ήδη κλεισμένα για το 2026. Τελικά “είναι πολλά τα λεφτά Άρη” που λέει και το σχετικό ρητό και όλα δείχνουν ότι το σπάσιμο του συμβολαίου θα γίνει στο αμέσως επόμενο διάστημα!

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης