του Νίκου Βιτσιλάκη

Η BMW λογίζει το νέο της λιλιπούτειο GS σαν μια υπόσχεση λειτουργικότητας, αξιοπιστίας και ευρωστίας σε μια κατηγορία που γνωρίζει ιδιαίτερη ανάπτυξη. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Βασισμένο στη γυμνή έκδοση δρόμου 310 R, το νέο 310 GS απευθύνεται στο κοινό που θέλει​Ίσως η μοτοσυκλέτα με το μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον στις μέρες μας χαρακτηριστικά σκληροτράχηλης κατασκευής χωρίς να πληρώσει μια περιουσία. Και όπως λέει η ίδια η BMW, ένα μοντέλο ικανό να γίνει ο σύντροφός μας στις περιπέτειες της καθημερινότητας. Όπως και το R, έχει εξελιχθεί μέσω της Ινδο-Γερμανικής συνεργασίας της BMW Motorrad με την ινδική TVS Motor Company. Πρόκειται για μια σύμπραξη που ξεκίνησε το 2013, με την κατασκευή και συναρμολόγηση να γίνονται στο εργοστάσιο του Ινδού κατασκευαστή, εννοείται κάτω από τις προδιαγραφές και τον έλεγχο ποιότητας της ίδιας της BMW. Ευνόητος ο λόγος, μοτοσυκλέτα BMW με λιγότερα από 6.000€ δεν θα μπορούσε να υπάρξει διαφορετικά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ταυτότητα GS

Σχεδιαστικά, δεν χρειάζεται ιδιαίτερη ικανότητα για να ανακαλύψει κανείς την ταυτότητα ενός πραγματικού μοντέλου GS και αυτό, μαζί με το λογότυπο της BMW στο ρεζερβουάρ, σίγουρα προσθέτει πόντους επιτυχίας όσον αφορά στις πωλήσεις. Κινητήρια μονάδα παραμένει ο προδιαγραφών Euro4 υγρόψυκτος μονοκύλινδρος κινητήρας των 313cc και 34Hp, με την τετραβάλβιδη κεφαλή, τους 2 ΕΕΚ και την “ανάποδη” τοποθέτηση, καθώς ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του παραμένει ο κεκλιμένος προς τα πίσω κύλινδρος και η περιστροφή της κεφαλής του κατά 180 μοίρες. Η εξαγωγή βρίσκεται στο πίσω του μέρος και ο λαιμός της εξάτμισης είναι τοποθετημένος σχεδόν κάθετα κάτω από τη σέλα. Αυτή η διάταξη επιλέχτηκε για να ψύχεται καλύτερα το κινητήριο σύνολο και με τον τρόπο αυτό να αποφεύγεται η σταδιακή απώλεια ισχύος από υπερθέρμανση. Πέραν αυτού, η συγκεκριμένη και αντισυμβατική αυτή διάταξη τοποθετεί το κέντρο βάρους χαμηλά και κοντά στο μπροστινό τροχό, με ευεργετικά αποτελέσματα σε συνολικό χειρισμό και ευελιξία.

Η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε -και με χρήση κάτω από πίεση- κυμάνθηκε από 4,5 έως 5,5 lt/100Km, κάτι που συνδυαστικά με το 11λιτρο δοχείο καυσίμου μεταφράζεται σε αυτονομία άνω των 200 χιλιομέτρων. To συνολικό βάρος του 310 (πλήρες υγρών που λέμε) ανέρχεται στα 169,5 κιλά, δηλαδή περί τα 10 παραπάνω σε σχέση με την έκδοση δρόμου 310 R. Η μοτοσυκλέτα διαθέτει στάνταρ δικάναλο ABS της Continental με δυνατότητα απενεργοποίησής του, κάτι που θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα όσοι αρέσκονται στη σβέλτη χωμάτινη οδήγηση. Τα φρένα -αν μη τι άλλο για την κατηγορία- είναι εντυπωσιακών προδιαγραφών, περιλαμβάνοντας δίσκο 300mm και ακτινική τετραπίστονη δαγκάνα της ByBre (θυγατρική της Brembo) μπροστά. Είναι προοδευτικά στη λειτουργία τους και απαιτούν δύναμη για να προσφέρουν καλές αποστάσεις ακινητοποίησης, σίγουρα με σωληνάκια υψηλής πιέσεως θα γίνουν ακόμα πιο αποτελεσματικά. Οι ζάντες είναι χυτές 17” πίσω / 19” μπροστά και τα ελαστικά διπλής χρήσης Metzeler Tourance, οπότε οι χωμάτινες εξορμήσεις είναι χαλαρά μέσα στο πρόγραμμα. 

 

Ευχάριστο παντού

Ανεβαίνοντας στο μικρό GS βρίσκεις αμέσως τη βολή σου, με το σώμα σε όρθια “εντουράδικη” θέση και σωστές γωνίες σε χέρια και πόδια. Είναι εμφανής η πρόθεση των Βαυαρών να δημιουργήσουν ένα σύνολο ευχάριστο και ευκολο-οδήγητο, ακόμα και εκτός δρόμου. Δεν είναι μια σκληροπυρηνική enduro κατασκευή, ​Στο χώμα πάει πολύ καλύτερα από αυτό που φανταζόμασταν!δεν είναι στόχος της να αγωνιστεί στο Dakar αλλά να κινείται σε καθημερινή βάση μέσα ή έξω από τις πόλεις και να μην προβληματίζεται όταν η άσφαλτος τελειώνει. Η ανάρτηση έχει μεγάλη διαδρομή (180mm μπροστά & πίσω) και δεν στερείται άνεσης, κάθε λειτουργία είναι αρμονική, κιβώτιο και συμπλέκτης συνεργάζονται άψογα, κάτι που ισχύει και στη μετάδοση, αρχική και τελική.

Μα παρατήρησή μας έχει να κάνει με την αποσύμπλεξη στα ξεκινήματα, που γίνεται ψηλά και απαιτεί κάποιο χρόνο εξοικείωσης από τον αναβάτη. Δυστυχώς η μανέτα του συμπλέκτη δεν είναι ρυθμιζόμενη (όπως και του φρένου), οπότε η θεραπεία θέλει το χρόνο της (η εξοικείωση που λέγαμε πριν). Το πιρούνι (ανεστραμμένο 41mm άνευ ρυθμίσεων) έχει την τάση να βυθίζεται στο φρενάρισμα, ελεγχόμενα όμως και χωρίς να δημιουργεί ανασφάλειες, ενώ το πίσω μονό αμορτισέρ (με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου) στερείται μοχλικού συστήματος, διαθέτει καλή απόσβεση αλλά και κάπως απότομη επαναφορά. Ανάρτηση και πλαίσιο (ατσάλινο χωροδικτύωμα) συνεργάζονται πολύ καλά, προσφέροντας εξαιρετική οδική συμπεριφορά, κλασσική BMW. Εξαιρετική όμως είναι και η ευελιξία του μικρού GS, που μπορεί και αλλάζει κατευθυντικότητα με τη σκέψη.

Ο κινητήρας δεν ξέρει τι θα πει κραδασμός μέχρι τις 7.000 στροφές και δεν στέλνει ενοχλητικές συχνότητες σε αναβάτη και συνεπιβάτη, ακούγεται λίγο παραπάνω από αυτό που θα θέλαμε αλλά δεν μπορείς να τα έχεις όλα. Μερικές φορές σου δίνει την εντύπωση ότι είναι δικύλινδρος, τόσο γραμμικός και αποδοτικός είναι, ειδικά σε ταχύτητες άνω των 60 χλμ/ώρα. ​​Ανάποδα τοποθετημένος κύλινδρος, πολλά τα οφέλη!Όταν τον πιέζεις παραπάνω από αυτό που πρέπει, δηλαδή κοντά και μέσα στο κόκκινο του στροφομέτρου, θα βγάλει στην επιφάνεια κάποιους συντονισμούς και θα επιφέρει μούδιασμα σε χέρια και πόδια στην πούωρη οδήγηση. Με το ύψος της σέλας να βρίσκεται στα 835mm (στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχουν στα 850 και στα 820mm) δεν τίθεται θέμα δυσκολίας χειρισμού σε αναβάτες με μικρό σωματότυπο, η εργονομία είναι σοφά μελετημένη και η συντριπτική πλειοψηφία όσων το έχουν οδηγήσει δεν δυσκολεύεται να “κουμπώσει” με τη θέση οδήγησης. 

Μόνο στα ταξίδια θα ακουστούν κάποιες γκρίνιες, με το μικρό ζελατινάκι να αδυνατεί να προσφέρει την απαιτούμενη αεροδυναμική κάλυψη, αλλά αυτό είναι κάτι που θεραπεύεται εύκολα με την τοποθέτηση ενός after market. To 310 GS μπορεί και φορτώνει μέχρι 160 χλμ/ώρα στο ταχύμετρό του, κάτι που μεταφράζεται σε ικανότητα να ταξιδεύει με 120-130 και για ώρα πολλή. Οπότε, μια καλύτερη προστασία από τον αέρα είναι καλοδεχούμενη. Διαφορετικά, αν δηλαδή δεν σας ενδιαφέρουν οι μεγάλες αποστάσεις σε εθνικές οδούς, αφήνετε το στάνταρ ζελατινάκι στη θέση του, είναι και όμορφο το άτιμο! Και μια που μιλήσαμε για ταξίδια, ας εξαντλήσουμε το θέμα με μια ευχάριστη νότα, που έχει να κάνει με τη στάνταρ σχάρα του μικρού BMW, που και απόλυτα πρακτική είναι και σωστές χειρολαβές συνεπιβάτη διαθέτει, ενώ είναι και σωστά σχεδιασμένη για να δένει αρμονικά με τον όρο Adventure.     

Εξοπλισμός και τιμή

Πέραν των όσων αναφέραμε παραπάνω (απενεργοποιούμενο ABS, ζελατίνα προβολέα, σχάρα αποσκευών), το GS διαθέτει αλουμινένιες ζάντες και ψαλίδι, πίσω φωτιστικό σώμα τεχνολογίας LED και μια οθόνη LCD (υγρών κρυστάλλων) στα όργανα, η οποία περιλαμβάνει ρολόι, ταχύμετρο, στροφόμετρο, οδόμετρο, ολικό και μερικό χιλιομετρητή, καθώς και ενδείξεις επιλεγμένης σχέσης, θερμοκρασίας, στάθμης καυσίμου, αυτονομίας, μέσης ταχύτητας, κατανάλωσης καυσίμου, πλαϊνού σταντ και φόρτισης μπαταρίας. Η τιμή της μοτοσυκλέτας βρίσκεται στα 5.950€ και αυτό -όπως δείχνουν οι πίνακες πωλήσεων μέχρι στιγμής- δεν την έχει εμποδίσει να γίνει άμεσα δημοφιλής. Περισσότερα τεχνικά χαρακτηριστικά μπορείτε να δείτε εδώ .

Στο video που ακολουθεί, η BMW μας μαθαίνει πως να οδηγούμε το 310 GS εκτός δρόμου! 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης