του Nίκου Βιτσιλάκη
φωτο Χρήστος Καραγιωργάκης

Χρόνια τώρα το ανοιξιάτικο ραντεβού των δημοσιογράφων με τις μοτοσυκλέτες της Harley-Davidson αποδεικνύεται μια μέρα αξέχαστη..

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κάθε φέτος και καλύτερα

Ομολογώ ότι στην αρχή δεν πήγαινα στα λεγόμενα Harley Tour γιατί ποτέ δεν μου άρεσε η οδήγηση μπουλούκι, πολύ περισσότερο και ο -αργά βαδίζω ζωή κερδίζω- τρόπος που συνήθως κινούνται οι αναβάτες των αμερικάνικων μοτοσυκλετών. Όμως, τα έξη τελευταία χρόνια φροντίζω να είμαι από τους πρώτους που θα πάνε στο ραντεβού. Σίγουρα ένας βασικός λόγος είναι που άλλαξε χέρια η εταιρεία και με τις κινήσεις του συνεργάτη της H-D Athena φρόντισε -σχεδόν- να σβήσει όλο το μαύρο παρελθόν. Τότε που η αντιμετώπιση του ειδικού τύπου ήταν μια έννοια έως και απαξιωτική. Βέβαια, για να λέμε του στραβού το δίκαιο, αυτό το θέμα με τους δημοσιογράφους δεν λύνεται με το να καλείς κάθε ξεχασμένο, αλλά 22 ολόκληρα μοντέλα ήταν για οδήγηση οπότε ας ρίξουμε και λίγο νερό στο κρασί μας. Πας στην αρχή κονβόϊ και σιγά σιγά γίνεσαι μέλος μιας ομάδας 3-4 “κολλητών” και κάνεις το δικό σου tour! Έτσι έγινε και φέτος και δύναμαι να ομολογήσω πως περάσαμε φίνα. Το δρομολόγιο αποδείχθηκε ενδιαφέρον καθώς συνδυάστηκε με μια πανέμορφη διαδρομή σε μια ηλιόλουστη μέρα. Οι δρόμοι στην Αττική γη πέριξ των Σκούρτων, των Βίλλιων και της Στεφάνης γέμισαν χρώμιo και ήχους, άκρως σκληροπυρηνική εικόνα μέσα στην αθώα φύση, όπου ογκώδεις και ευτραφείς H-D υποβλήθηκαν σε δοκιμασίες που περιλάμβαναν πολλές στροφές και μικρές ευθείες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κάποιοι άφησαν μέταλλο από τα μαρσπιέ στην άσφαλτο και κάποιοι πλαστικά από βαλίτσες γύρω από αυτή. Σημασία έχει πως γυρίσαμε πίσω όλοι με ένα χαμόγελο “περιπέτειας” καρφωμένο πίσω από τη ζελατίνα του κράνους. Το Harley Tour 2019 θα περάσει στην ιστορία σαν το πιο “cool” και καλά οργανωμένο που έχει γίνει στη χώρα μας και αυτό είναι που μετράει. Σίγουρα ένας παράγοντας επιτυχίας ήταν το γέλιο, αφού ζήσαμε όλοι (εκτός ελαχίστων) στιγμές μοναδικής ευφορίας και μπήκαμε στο mood της οδήγησης ενός Harley. Κανείς δεν κοίταξε το ρολόϊ του, κανείς δεν ήθελε να γυρίσει πίσω. Υπήρξαν βέβαια και κάποιες μικρές παραφωνίες από “συνάδερφους” με συμπεριφορά ντίβας, αλλά δεν τρέχει τίποτα, τους έχουμε συνηθίσει και τους εντάσσουμε στα παλαιά των παπουτσιών μας. Ο ένας ήθελε να είναι συνεχώς μπροστά για να είναι σε όλες τις φωτογραφίες, ο άλλος καπάρωσε ένα μοντέλο που του γυάλισε και δεν έλεγε να το δώσει αλλού, ένας τρίτος γκρίνιαζε συνέχεια γιατί το πρόγραμμα καθυστερούσε και τελικά ..όλα καλά και καλή καρδιά. Απλά θα ήθελα να ξέρω, δεν τους ενοχλεί που κανείς δεν τους μιλάει;   

22 Harley

Καλά διαβάσατε, οι μοτοσυκλέτες που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν 22 στον αριθμό και όλες τους με ελάχιστα χιλιόμετρα στο οδόμετρό τους. Η λίστα ξεκινούσε από τις μικρές Street 750 και κατέληγε σε πληθωρικές κατασκευές τύπου CVO Ultra Classic Electra Glide! Όπως γίνεται κάθε χρόνο, επέλεξα να οδηγήσω ένα μοντέλο που μου πρότεινε ο μίστερ Harley Αριστείδης Αθανασίου, απλά και μόνο γιατί γνωρίζει ότι προτιμώ μοντέλα με προτεραιότητα στην οδική συμπεριφορά. Για φέτος, τα περισσότερα χιλιόμετρα τα έκανα πάνω σε ένα χρυσαφί (προς πορτοκαλί) Sport Glide, που δύναμαι να πω ότι με εντυπωσίασε. Κιβώτιο μαλακό (και ολίγον ηχηρό) στη λειτουργία του, πολύ στρωτή και συνάμα “γεμάτη” απόδοση από τον κινητήρα των 1.745cc με τα 15Kgm ροπής, προοδευτικά φρένα με αίσθηση, πολύ καλή συνεργασία ανάρτησης και πλαίσιου, με λίγα λόγια ευχάριστο και ασφαλές. Όπως είχα γράψει και όταν είχα οδηγήσει ένα Dyna Fat Bob, το Sport Glide είναι ένα ακόμα δείγμα του πόσο πολύ έχει αλλάξει νοοτροπία η αμερικάνικη φίρμα (προς το καλό εννοείται). Αν και η πρώτη εντύπωση έχει να κάνει με κάτι δύσχρηστο, βαρύ και φασαριόζικο, εικόνα που έρχεται στο μυαλό όταν έχεις οδηγήσει Harley περασμένων δεκαετιών, μετά από λίγα χιλιόμετρα μαζί του θα αλλάξεις σκέψη.

Λίγα λόγια για το Sport Glide

Το Sport Glide του σήμερα παρουσιάστηκε στα μέσα του 2018 και αποτελεί την 7η γενιά ενός μοντέλου που εμφανίστηκε το 1982, που έκτοτε ανανεωνόταν -κυριολεκτικά- κάθε χρόνο και που εξαφανίστηκε ως δια μαγείας το 1989! Βέβαια, όλα εκείνα ήταν μοντέλα που είχαν σαν βάση τη σειρά Dyna, ενώ το νέο ξεφεύγει από τον κανόνα και στηρίζεται πάνω στα Softail. Αποτελώντας το ένατο μέλος της πλέον δημοφιλούς σειράς του αμερικάνικου εργοστασίου, μας έρχεται με ένα τελείως νέο και ελαφρύτερο πλαίσιο, το ζύγισμα του οποίου, όπως είδαμε από πρώτο χέρι, προσφέρει μια ανάλαφρη αίσθηση σε οδήγηση και χειρισμούς. Η εταιρεία ανακοινώνει με περισσή υπερηφάνεια πως αποτελεί το πλέον προηγμένο πλαίσιο που έχει κατασκευάσει στην ιστορία της! Νέα όμως είναι και η ανάρτηση, με ένα τελείως ανασχεδιασμένο ανεστραμμένο πιρούνι και ένα πλήρως -και εύκολα- ρυθμιζόμενο μονό αμορτισέρ, ενώ παρατηρείται και ύπαρξη πληθώρας ηλεκτρονικών χαρακτηριστικών.

Όπως για παράδειγμα θύρα USB, προβολέας τεχνολογίας LED, σύστημα εκκίνησης και λειτουργίας keyless, ακόμα και αντικλεπτική προστασία ονόματι smart security system. Επίσης, η μοτοσυκλέτα διαθέτει στάνταρ τόσο το σύστημα cruise control όσο και το ABS. Στην καρδιά του νέου Sport Glide βρίσκεται ο κινητήρας Milwaukee-Eight 107, χωρητικότητας 1.745cc και απόδοσης σχεδόν 15Kgm ροπής! Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της μοτοσυκλέτας είναι η δυνατότητα να αλλάζει χαρακτήρα και από τελείως τουριστική να μετατρέπεται σε καθημερινής χρήσης. Πως; Απλά βάζοντας (ή βγάζοντας) εύκολα και χωρίς εργαλεία τόσο τις πλαϊνές βαλίτσες όσο και το μίνι φέρινγκ του προβολέα!

Για τιμές, παροχές, χρηματοδοτήσεις και λοιπές πληροφορίες μπορείτε να δείτε εδώ.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης