Kείμενο και φωτογραφίες του Νίκου Βιτσιλάκη

Όλα τα καλά κάποια στιγμή τελειώνουν και το πράσινο Medley S 150 επιστράφηκε στην αντιπροσωπεία μετά από μια δίμηνη απροβλημάτιστη συμβίωση μαζί μας (δείτε εδώ και εδώ).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δεν προλάβαμε να κάνουμε πολλά χιλιόμετρα μαζί του, μόλις 1.000 έγραψε το ντιζαϊνάτο κοντέρ του, αλλά σίγουρα προλάβαμε να το αγαπήσουμε! Πραγματικά απολαυστικό στην οδήγησή του, εύκολο, ποιοτικό, με κατανάλωση αναπτήρα και εξαιρετικές για τα κυβικά του επιδόσεις, φρόντισε την περίοδο που το είχαμε στην κατοχή μας να γίνει περιζήτητο. Το απίθανο πράσινο χρώμα του ήταν πόλος έλξης βλεμμάτων στα φανάρια, πάντα με συνοδεία υπερθετικών σχολίων από γνωστούς και άγνωστους. Σφαίρα στον πόλεμο των φαναριών, πεταγόταν μπροστά ακόμα και από μεγαλύτερα σε κυβισμό scooter, δεν μιλάμε για τα παπιά εννοείται, καθόσον φρόντιζε συνεχώς να τους επιδεικνύει τα όμορφα οπίσθιά του.

Τίποτα δεν έτριζε, τίποτα δεν χαλάρωσε, αν και το ζορίσαμε αρκετά σε διαδρομές απαιτητικών προδιαγραφών. Δεν φοβηθήκαμε να βγούμε μαζί του σε εθνική και αττική οδό, με πραγματική τελική στα 100-110 χλμ/ώρα και την ικανότητά του να την κρατάει επί ώρα και χωρίς αντιρρήσεις, το πράσινο Medley κινείται άνετα και σε αυτές τις συνθήκες. Για μέσα στην πόλη δεν το συζητάμε, πλαίσιο, ανάρτηση και φρένα επιτρέπουν στον αναβάτη να κινηθεί όσο σβέλτα θέλει με χαρακτηριστική ευκολία και μεγάλη ασφάλεια. Τρυπώνει παντού με άνεση, περνάει από τις λακούβες και δεν κοπανάει, ανοίγεις το γκάζι και απομακρύνεται από τον “αντίπαλο” πιο γρήγορα από αυτό που θα περίμενες. Και όλα αυτά με μια κατανάλωση που σε κάνει να χαμογελάς, καθόσον σε μικτή χρήση και το Start&Stop (έχει κι απ’ αυτό) ενεργοποιημένο, κυμαίνεται στα 2,6 με 2,9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στα δικά μας χέρια πάντα και το λέμε αυτό γιατί έχει σημασία, καθόσον λίαν ..νευρικά. Στα αντίστοιχα ενός “ισορροπημένου” αναβάτη θα κρατηθεί χαλαρά κάτω από τα 2,5 λίτρα, μερικοί ιδιοκτήτες που μιλήσαμε μαζί τους μιλούν για σταθερά 2,2-2,3! Μόνο μελανό σημείο έχει να κάνει με την αβεβαιότητα που αποκτάς από το βενζινόμετρο, το οποίο γίνεται ασαφές όταν η στάθμη καυσίμου πέσει κάτω από τη μέση. Το μαθαίνεις όμως και ξέρεις ότι -πάντα ανάλογα με τον τρόπο που οδηγείς- εύκολα η αυτονομία θα ξεπεράσει τα 220-230 χιλιόμετρα.      

Λίγα τεχνικά

Ο κινητήρας είναι υγρόψυκτος, 154,8cc, 4βάλβιδος, με έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής και με το ψυγείο κάθετα τοποθετημένο στο δεξί άκρο του στροφάλου. Είναι ο πρώτος της Piaggio που απέκτησε σύστημα Start & Stop, με τεχνολογία που η εταιρεία ονομάζει iGet 4 και επενδύει πάνω στις μειωμένες τριβές των μηχανικών μερών. Το σύστημα RISS (Regulator Inverter Start & Stop System) έχει το ρόλο να σβήνει τον κινητήρα όταν το scooter σταματάει και να τον επανεκκινεί με το άνοιγμα του γκαζιού. Μπορεί να ενεργοποιηθεί ή να απενεργοποιηθεί από τον αναβάτη με το πάτημα ενός κουμπιού στο τιμόνι. Η ιπποδύναμή του είναι στους 14,75 ίππους στις 7.750rpm και η ροπή φτάνει τα 1,47Kgm στις 6.400 rpm. Οι τροχοί είναι διαμέτρου 16 ιντσών μπροστά με λάστιχο 100/80. Πίσω έχουμε τη “διαφορά που κάνει τη διαφορά”, κοινώς τροχό 14 ιντσών και άμεσο κέρδος στον αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα, ο οποίος χωράει μέχρι και δύο κράνη full-face! Παράλληλα η Piaggio του έχει τοποθετήσει και στενό λάστιχο (110/80), με όφελος τόσο στη βελτιωμένη κύλιση από τη μικρότερη τριβή με το δρόμο, όσο και στην τιμή της κατανάλωσης. Τα φρένα διαθέτουν δικάναλο ABS και απαρτίζονται από δύο δίσκους, 260mm μπροστά και 240mm πίσω, αμφότερα με διπίστονες δαγκάνες.

Η θέση οδήγησης

Η σέλα του Medley σε τοποθετεί σε όρθια θέση και σε συνδυασμό με το τιμόνι προσφέρει σωστές γωνίες σε χέρια και πόδια. Το δάπεδο δεν είναι επίπεδο, αφού έχει στη μέση του ένα χαμηλό τούνελ, υπάρχει όμως αρκετός χώρος στα μαρσπιέ για τα πόδια του αναβάτη, όσο μεγάλα κι αν είναι αυτά. Το οπτικό πεδίο είναι απλά εξαιρετικό, ειδικά στην κίνηση της πόλης μπορείς να βλέπεις τι συμβαίνει μπροστά και μακριά. Το ύψος του τιμονιού είναι μελετημένο για να βοηθάει στη “διήθηση”, μας άρεσαν τόσο τα μαύρα αντίβαρα στα άκρα του όσο και τα καλής ποιότητας γκριπ. Σχετικά περιορισμένων διαστάσεων είναι η σέλα, καλοφτιαγμένη και κομψή, με κομμένα φάλτσα τα πλάγιά της για να πατούν τα πόδια πιο εύκολα στο έδαφος, αφού το ύψος της δεν είναι και πολύ χαμηλό στα 799 χιλιοστά. Κάτι πολύ χρήσιμο είναι πως ανοίγει με δύο τρόπους, είτε μέσω μπουτόν στο τιμόνι είτε από λεβιέ που βρίσκεται στο ντουλαπάκι, με αυτό το τελευταίο να ασφαλίζει μέσω της κεντρικής κλειδαριάς. Προστασία στο πάνω μέρος του σώματος του αναβάτη δεν υπάρχει και η λύση που δίνει η Piaggio (στον εξτρά εξοπλισμό) αφορά σε μια πολύ ποιοτική εργοστασιακή ζελατίνα. Αντίθετα, πλήρης είναι η αεροδυναμική προστασία στα κάτω άκρα.

Χωράει πολλά

Ο χώρος κάτω από τη σέλα είναι ένα από τα μεγαλύτερα ατού του Medley, ένα μεγάλο πλεονέκτημα απέναντι σε όλα τα μοντέλα της αγοράς. Δύο φουλφέις κράνη χωρούσαν μέχρι σήμερα μόνο σε κάποια maxi scooter. H εκμετάλλευση του χώρου είναι εξαιρετική και σχεδόν αποτρέπει τη χρήση μιας αντιαισθητικής και αντιαεροδυναμικής μπαγκαζιέρας στη σχάρα. Πέρα από το χώρο κάτω από τη σέλα υπάρχει και αυτός ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη, ευτυχώς το “τούνελ” δεν εξέχει πολύ και έτσι μπορούν να τοποθετηθούν αντικείμενα για μεταφορά. Ένα ντουλαπάκι με δύο ξεχωριστά τμήματα μικρής χωρητικότητας υπάρχει στην ποδιά, όπως επίσης και ένας εξαιρετικά χρήσιμος (και αναδιπλούμενος) γάντζος.

Οδηγικά σβέλτο και ευχάριστο

Το πρώτο που παρατηρείς όταν ανεβαίνεις στο Medley, ειδικά τις νύχτες,  είναι ότι δυσκολεύεσαι να βρεις την κλειδαριά. “Φωλιασμένη” σε εσοχή στην ποδιά σε αναγκάζει να σκύβεις αρκετά για να βάλεις το κλειδί και αν έχεις ήδη φορέσει το κράνος η κατάσταση δυσκολεύει. Ο ήχος της μίζας είναι χαμηλών τόνων, το ίδιο ισχύει και για τη λειτουργία του κινητήρα, που σε γενικές γραμμές είναι πολύ ήσυχος. Ανοίγοντας το γκάζι επιταχύνει δυνατά, είναι ξεκάθαρο πως η μετάδοση είναι μελετημένη για αστική χρήση. Η καλή απόκριση και το νεύρο του Medley μέχρι τα 60km/h προσφέρουν ζωντάνια και απόδοση που ευχαριστεί τον αναβάτη, με το scooter να επιταχύνει από κει και πάνω πιο αργά μέχρι την τελική του, που στο κοντέρ φτάνει κοντά στα 115km/h. Το start-stop σβήνει τον κινητήρα αφού έχουν περάσει κάμποσα δευτερόλεπτα με το scooter σε στάση και τον επαναφέρει σε λειτουργία με το άνοιγμα του γκαζιού. Οι αναρτήσεις έχουν καλή λειτουργία, αντίστοιχη με scooter μεγαλύτερου κυβισμού, προσφέροντας σωστές αποσβέσεις και καλή πληροφόρηση. Ένα “τακ” ακούγεται από τη μπροστινή ανάρτηση στις εγκάρσιες οδικές κακοτεχνίες, το οποίο προέρχεται από την επαναφορά του πιρουνιού και είναι “κουσούρι” όλων των Medley. Δεν δημιουργεί κάποιο λειτουργικό πρόβλημα, οπότε απλά μαθαίνεις να ζεις μαζί του. Σε γενικές γραμμές το Medley στρίβει όπως αρμόζει σε ένα ιταλικό δίτροχο, δίνοντάς σου αέρα σιγουριάς και σταθερότητας, μέχρι βέβαια του σημείου που το υποστηρίζουν τα συγκεκριμένα λάστιχα που φοράει. Σε καλή άσφαλτο είναι άριστα και σε “ελληνική” μέτρια. Τα φρένα με τις διπίστονες αιωρούμενες δαγκάνες έχουν δύναμη και αίσθηση, προσφέροντας παράλληλα και εξαιρετικές τιμές επιβράδυνσης/ακινητοποίησης. Το ABS έχει την ευαισθησία που χρειάζεται και κάνει την εμφάνισή του διακριτικά και στον κατάλληλο χρόνο. 

Service και επιστροφή

Είναι γεγονός ότι στενοχωρηθήκαμε όταν επιστρέψαμε το Medley στην αντιπροσωπεία, αλλά η πίκρα μας δεν κράτησε πολύ καθόσον αντικαταστάθηκε από ένα κατάμαυρο Piaggio Beverly 350 “Police”, το οποίο επίσης μας παραχωρήθηκε για δοκιμή μακράς διαρκείας. Πριν παραδώσουμε το Medley κάναμε και το service των 1.000 χιλιομέτρων, το οποίο κόστισε 50 ευρώ και περιελάμβανε αντικατάσταση υγρών και γενικό έλεγχο καλής λειτουργίας. Εννοείται ότι στο διάστημα που έμεινε στην κατοχή μας όλα δούλεψαν “ρολόϊ”, τίποτα δεν χαλάρωσε, τίποτα δεν ξέσφιξε, τίποτα δεν μας έκανε να ασχοληθούμε μαζί του. Περισσότερες πληροφορίες για το μοντέλο (τιμές, τεχνικά χαρακτηριστικά κλπ) μπορείτε να βρείτε εδώ
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης