Οδηγεί ο Γιάννης Πετρόχειλος (και η Διαμαντίνα!)

Όταν μπαίνεις στο σπίτι σου από το super market κρατώντας στα χέρια σου σακούλες κανείς πλέον δε Το Seat MO είναι το επίσημο scooter του project της Αστυπάλαιαςσου δίνει σημασία. Το ίδιο συμβαίνει αν μπεις με μια σακούλα από κατάστημα ρούχων ή με ένα κουτί κάποιου παιχνιδιού. Όταν όμως μπεις στο σπίτι σέρνοντας πίσω σου ένα τετράγωνο κουτί με ροδάκια και χειρολαβή τότε σίγουρα κάποιος θα σε παρατηρήσει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αυτό συνέβη όταν μπήκα για πρώτη φορά στο σπίτι κουβαλώντας όπως μια βαλίτσα την μπαταρία του Seat MO eScooter 125. Βλέπεται, το νέο ηλεκτρικό scooter της Seat είναι ηλεκτροκίνητο και η μπαταρία που χρησιμοποιεί αφαιρείται προκειμένου να σε διευκολύνει στη φόρτιση.

"Πράσινο" scooter σε πράσινο περιβάλλον. Το μέλλον είναι εδώ.

Το διαφορετικό πάντα προσελκύει

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι ερωτήσεις ξεκίνησαν, το ενδιαφέρον φούντωσε και δεν άργησαν να μαζευτούν φίλοι και συγγενείς γύρω από το “ξένο” αυτό όχημα. Όπως όλα τα περίεργα και τα ασυνήθιστα έτσι και το MO τραβάει το ενδιαφέρον και τα βλέμματα πάνω του. Η πραγματικότητα όμως είναι διαφορετική. Το ηλεκτρικό scooter της Seat κάθε άλλο παρά παράξενο και “εξωγήινο” είναι. Πρόκειται για ένα πολύ απλό, πολύ αποδοτικό και ένα τρομερά πρακτικό όχημα πόλης που η μοναδική του διαφορά είναι αντί να επισκεφτείς ένα πρατήριο για βενζίνη, το βάζεις στην πρίζα.

Για να αποδείξω τη θεωρεία μου, ότι δηλαδή το MO είναι ένα ολοκληρωμένο scooter που δεν του λείπει τίποτα από τα υπόλοιπα, σκέφτηκα να βάλω κάποιον άλλον να το αξιολογήσει. Και τι καλύτερο από μια γυναίκα η οποία μάλιστα είναι το ιδανικό παράδειγμα καθώς διαθέτει δίπλωμα αυτοκινήτου και επωφελείται από τον καινούριο νόμο ισοδυναμίας της άδειας οδήγησης.

Σε πρώτο πλάνο η μπαταρία και ο ηλεκτροκινητήρας στο κέντρο του πίσω τροχού.

Χωρίς εμφάνιση δεν πας πουθενά

Είναι εύκολο να καταλάβει κανείς ότι το πρώτο πράγμα που ενδιαφέρει μια γυναίκα είναι το στυλ και από Κάτω από τη σέλα υπάρχει χώρος για δύο full face κράνη!αυτό το MO έχει άφθονο. Πρόκειται για ένα εκλεπτυσμένο scooter, πολύ όμορφο σχεδιαστικά με ξεχωριστό στυλ και αισθητική. Ξεχωρίζει κυρίως το εμπρός στρογγυλό φωτιστικό σώμα τεχνολογίας LED το οποίο διαθέτει και DRL φώτα ημέρας. Το πάτωμα είναι επίπεδο, η σέλα φαρδιά, σχετικά σκληρή, αλλά ευρύχωρη για δύο άτομα, ενώ τα χειριστήρια και ο πίνακας οργάνων είναι ποιοτικά και σύγχρονα.

Η θέση οδήγησης τοποθετεί το σώμα όρθιο και η Διαμαντίνα δεν έκρυψε τον ενθουσιασμό της για το γεγονός ότι έφτανε άνετα το πόδι της στο έδαφος. Το τιμόνι είναι κοντά στο σώμα, κάτι που επίσης βολεύει αρκετά, ενώ όλα τα συστήματα της μοτοσικλέτας είναι τόσο εύκολα που ακόμα και ένας άνθρωπος που έχει ελάχιστη επαφή με τη μοτοσικλέτα μπορεί σε μερικά δευτερόλεπτα να τα αφουγκραστεί.

Όταν φορτίζεις το scooter ο κόκκινος δακτύλιος αναβοσβήνει κυκλικά!

Ζωντανές επιταχύνσεις, εξαιρετικές για τις καθημερινές σου μετακινήσεις

Αποφασίσαμε να κάνουμε μαζί μια βόλτα για να διαπιστώσουμε σε πραγματικό χρόνο τι συμβαίνει με αυτό τοΤο ΜΟ διαθέτει και όπισθεν μέσω ενός κουμπιού στο τιμόνι! scooter. Στο πρώτο κιόλας φανάρι που συναντήσαμε η αντίδραση της Διαμαντίνας ήταν “είναι αρκετά γρήγορο ε; Ανοίγω το γκάζι και εκτοξεύεται μπροστά”. Δεν έχει άδικο. Μιλάμε για ένα scooter το οποίο έχει πραγματικά επιδόσεις ενός 125αριού με την απόδοση του ηλεκτροκινητήρα να είναι 9,2 ίππους και 240Nm ροπής.

Εκείνο όμως που εντυπωσιάζει περισσότερο είναι ο τρόπος που αποδίδει τη δύναμη και τη ροπή του. Με το άνοιγμα του γκαζιού η ροπή έρχεται ακαριαία και οι επιταχύνσεις από στάση στα πρώτα 60Km/h είναι εξαιρετικές. Στην επιλογή οδήγησης Sport μάλιστα η επιτάχυνση συνεχίζει δυναμικά μέχρι την τελική ταχύτητα των 101Km/h αφήνοντας πίσω πολλές μοτοσικλέτες και όλα τα αυτοκίνητα. Δεν κρύβω ότι όταν το είχα στα χέρια μου έκανα πλάκα ακόμα και σε 300άρια scooter, ιδιαίτερα στο 10-70Km/h το οποίο είναι πραγματικά γρήγορο σε αυτό το scooter.

Πολύ καλά ισορροπημένο στο δρόμο με ποιοτικά φρένα και σφικτές αναρτήσεις.

Η δύναμη της σιωπής

Η ερώτηση που έκανα στη Διαμαντίνα είναι αν την τρόμαξε η τόσο άμεση απόκριση. Η απάντηση ήταν ακριβώςΤο MO έχει και σύστημα συνδεσιμότητας με το smartphone μέσω εφαρμογής της Seat αυτό που περίμενα. Η αναβάτης βρήκε το πρώτο κομμάτι της επιτάχυνσης πολύ ομαλό, χωρίς να την τρομάζει και χωρίς να της προκαλεί κανένα πρόβλημα. Από ένα σημείο όμως και μετά τα χιλιόμετρα ανέβαιναν γρήγορα και εκεί απλά προτιμούσε να κλείσει το γκάζι. Εδώ συμβαίνει και ένα άλλο παράδοξο που είναι η έλλειψη ήχου. Την ταχύτητα έχω την εντύπωση ότι την αντιλαμβάνεσαι διαφορετικά όταν δεν ακούς τίποτα και αυτό είναι ίσως κάτι που πρέπει να συνηθίσεις στο MO.

Όλα τα παραπάνω φυσικά λύθηκαν όταν έβαλα την επιλογή ECO που κάνει πιο ομαλή την επιτάχυνση για περισσότερη οικονομία στην μπαταρία. Εκεί, η Διαμαντίνα αισθάνθηκε πολύ άνετα και παραδέχτηκε ότι από εκείνο το σημείο και έπειτα άνοιγε το γκάζι απροβλημάτιστα και χωρίς κανέναν ενδοιασμό.

Άνετη σέλα και ευρύχωρη θα φιλοξενήσει άνετα δύο επιβάτες χωρίς να τους κουράσει.

Φρένα άγκυρες, άκαμπτο πλαίσιο

Μόλις φτάσαμε στον προορισμό μας με ρώτησε για τις αναρτήσεις και τα φρένα τα οποία της φάνηκαν κάτι Τα φρένα διαθέτουν σύστημα συνδυασμένης πέδησηςπαραπάνω από αποδοτικά. Για τα φρένα ειδικά είχε μόνο τα καλύτερα να πει. Η αλήθεια είναι ότι ο μονός δίσκος 260mm εμπρός και ο δίσκος 240mm πίσω ακινητοποιούν σε χρόνο ρεκόρ το scooter και μάλιστα με εξαιρετική αίσθηση στις μανέτες. Όσο για τις αναρτήσεις, το τηλεσκοπικό πιρούνι εμπρός και το μονό αμορτισέρ πίσω είναι ρυθμισμένα περισσότερο για την καλή οδική συμπεριφορά θυσιάζοντας λίγο από την άνεση η οποία ωστόσο παραμένει σε ικανοποιητικά επίπεδα χάρη στους μεγάλους τροχούς των 15 ιντσών εμπρός και 14 ιντσών πίσω.

Μπορείς μέσω της εφαρμογής Seat MO App να εκκινήσεις το scooter“Καλά όλα αυτά, αλλά θα μπορώ να πάω στη δουλειά μου και να γυρίσω χωρίς να χρειάζεται να το φορτίσω;”. Το scooter της Seat είναι ικανό να διανύσει μέχρι και 135 χιλιόμετρα με μία φόρτιση αν κινείσαι με την ECO επιλογή. Στη City επιλογή πέφτει στα 100 χιλιόμετρα η αυτονομία, ενώ στη Sport επιλογή το νούμερο κατεβαίνει στα 85 χιλιόμετρα. Για να πας λοιπόν από Βριλήσσια στα Λιόσια (το σχολείο που εργάζεται η καθηγήτρια), μια απόσταση 36 χιλιομέτρων πήγαινε – έλα, θα χρειαστείς μία φόρτιση κάθε τρεις ημέρες περίπου. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 5,6kWh και φορτίζει σε 6-8 ώρες. Μπορείς να το φορτίσεις είτε απευθείας στο scooter είτε αφαιρώντας την μπαταρία και βάζοντάς τη στο σπίτι σου. Η διαδικασία σε κάθε περίπτωση είναι πανεύκολη.

Εύκολο στον χειρισμό, ευέλικτο και πολύ σταθερό σε όλες τις συνθήκες. Ένα πραγματικό scooter για όλους!

Η νέα κανονικότητα είναι δίπλα μας

Επιστρέφοντας στη βάση μας συνειδητοποίησα το πόσο κοντά είμαστε πλέον στην επόμενη γενιά αστικήςΜπορείς να κάνεις τον τεχνικό σου έλεγχο στο τεράστιο δίκτυο της Seat μετακίνησης. Το Seat MO είναι μια τρανή απόδειξη ότι αν έχεις επιλέξει τις σωστές ισορροπίες, ποιοτικά υλικά και έχεις μελετήσει πολύ καλά αυτό που θέλεις να πετύχεις μπορείς να κατασκευάσεις ένα scooter ή μια μοτοσικλέτα η οποία δε θα έχει να ζηλέψει τίποτα από τα οχήματα που έχουμε συνηθίσει. Το αντίθετο μάλιστα, στην περίπτωση του MO πολλά από τα scooter με θερμικό κινητήρα θα άρχισαν να τρέμουν στην ιδέα ότι πλέον υπάρχει κάτι που μπορεί επάξια να τους αντικαταστήσεις οριστικά.

Μόλις παρκάραμε το MO στο σπίτι η Διαμαντίνα με κοίταξε στα μάτια και μου είπε: “Πότε θα μου το δώσεις να το οδηγήσω ξανά;”.

ΤΙΜΗ: 6.890€

Όλα τα στοιχεία του Seat MO eScooter ΕΔΩ.

Βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά του Seat MO.

Τα φρένα είναι αδιαμφισβήτητα ένα από τα δυνατά σημεία του MO.

Μας άρεσε...

Μπαταρίες βαλιτσάκι με ροδάκια. Εύκολο, πρακτικό, γρήγορο!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πρώτη επαφή με το Seat MO eScooter 125

Το Seat MO eScooter 125 συμμετέχει στον εξηλεκτρισμό της Αστυπάλαιας

Το νέο scooter της Seat έχει κατανάλωση 0,70€ ανά 100Km!

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης