Ποιο καύσιμο επιλέγουν οι Έλληνες οδηγοί; Βενζίνη, diesel, υγραέριο, φυσικό αέριο ή… ρεύμα;

Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 12 Φεβρουαρίου 2021, 21:00
Ποιο καύσιμο επιλέγουν οι Έλληνες οδηγοί; Βενζίνη, diesel, υγραέριο, φυσικό αέριο ή… ρεύμα;

Του Βασίλη Σαρημπαλίδη

Πολύ ενδιαφέροντα είναι τα στοιχεία που αφορούν το mix των καυσίμων που επέλεξαν όσοι αγόρασαν καινούριο αυτοκίνητο στη Ελλάδα τον Ιανουάριο και σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων.  

Σχεδόν τα μισά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν τον Ιανουάριο στην Ελλάδα ήταν βενζινοκίνητα (στη φωτό το Nissan Juke με κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1.0 λίτρου).

Πρώτη σε προτίμηση η βενζίνη

Το πιο δημοφιλές καύσιμο παραμένει η βενζίνη σε ποσοστό 48,2%. Ωστόσο έχει ενδιαφέρον η πτώση που παρουσίασε καθώς την αντίστοιχη περσινή περίοδο (Ιανουάριος 2020) το ποσοστό ήταν στο 58,3%.

Σημαντική άνοδο παρουσίασαν τα αυτοκίνητα που εφοδιάζονται με υβριδική τεχνολογία και ήταν αυτά που κατέλαβαν τη δεύτερη θέση σε ποσοστό 22,10%, από 11,70% που κατείχαν τον Ιανουάριο του 2020.

Τα αυτοκίνητα που συνδυάζουν κινητήρες εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα ήταν τα δεύτερα σε προτίμηση (στη φωτό το Ford Explorer που συνδυάζει κινητήρα βενζίνης 3.0 λίτρων και ηλεκτροκινητήρα).

Τρίτο το diesel

Τρίτη επιλογή ήταν τα αυτοκίνητα με κινητήρες diesel και με ποσοστό που άγγιξε το 21,80%. Στην περίπτωση των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων η πτώση άγγιξε το 5,9% συγκριτικά με τον Ιανουάριο της περσινής χρονιάς.

Το 21,8% των νέων ιδιοκτητών απέκτησε όχημα με κινητήρα diesel (στη φωτό η Skoda Octavia 4x4 με κινητήρα diesel χωρητικότητας 2.0 λίτρων).

Αύξηση στο... ρεύμα

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα οχήματα που για την κίνησή τους χρησιμοποιούν είτε αμιγώς το ρεύμα είτε συνδυαστικά κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα.

Η άνοδος στις ταξινομήσεις ήταν σημαντική, καθώς από 0,60% που ήταν τον Ιανουάριο του 2020 έφτασαν στο 5%, αύξηση της τάξης του 4,4%.

Τα 5 στα 100 αυτοκίνητα που πουλήθηκαν τον Ιανουάριο μπαίνουν στην... πρίζα (στη φωτό το αμιγώς ηλεκτρικό Fiat 500e).

Φυσικό αέριο και υγραέριο

Από εκεί και πέρα οι εκδόσεις με φυσικό αέριο άγγιξαν το 1,7% (από 1,8% το 2020), ενώ τα οχήματα με υγραέριο σημείωσαν άνοδο κατά μία ποσοστιαία μονάδα, καθώς από το 0,20% έπιασαν το 1,20%, της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων τον Ιανουάριο του 2021.

Στο 2,9% έφτασαν οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το φυσικό αέριο και το υγραέριο.

Αλλαγή πλεύσης...

Σε γενικές γραμμές παρατηρούμε μία αλλαγή πλεύσης προς την υβριδική τεχνολογία αλλά και την Τα οικονομικά κίνητρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αυξήσει το μερίδιο της συγκεκριμένης κατηγορίας... ηλεκτροκίνηση που οφείλεται σε τρεις βασικούς παράγοντες.  Ο πρώτος αφορά στην τάση των εργοστασίων για παραγωγή τέτοιων εκδόσεων με παρουσίαση συνεχώς νέων μοντέλων.

Ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με τη φορολογία, που είναι χαμηλή για τέτοιου είδους αυτοκίνητα και αφορά στο τέλος ταξινόμησης αλλά και στο γεγονός ότι βοηθά σημαντικά στο να μην επιβαρύνονται με εταιρικό φόρο.

Τέλος τα οικονομικά κίνητρα της κυβέρνησης είναι αυτά που παίζουν τον ρόλο τους καθώς οι εκπτώσεις σε καινούρια αυτοκίνητα ξεπερνούν ακόμα και τα 5.000 ευρώ.

 

Η υβριδική τεχνολογία κερδίζει συνεχώς έδαφος...

 

 

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 15 Φεβρουαρίου 2021, 09:58