Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η μεγάλη έξοδος των αυτοκινητοβιομηχανιών από την Ρωσία συνεχίζεται, με την Mazda να είναι το τελευταίο όνομα σε μία μεγάλη λίστα. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε ένα δελτίο τύπου σχετικά με τα πιο πρόσφατα οικονομικά αποτελέσματα, έγινε γνωστή και η απόφαση της εταιρίας να πουλήσει το μερίδιό της στην κοινοπραξία 50:50 που είχε με την τοπική αυτοκινητοβιομηχανία Sollers. Μάλιστα η τιμή της εξαγοράς ορίστηκε στο 1 ευρώ.

Ωστόσο, είναι ένα προσωρινό αντίο, καθώς το συμβόλαιο ορίζει ότι η Mazda έχει τη δυνατότητα να αγοράσει πίσω το μερίδιο της ανά πάσα στιγμή εντός των επόμενων τριών ετών για το ίδιο ποσό του 1 ευρώ. Παρόμοιες αποφάσεις λήφθηκαν νωρίτερα φέτος από τη Renault και τη Nissan καθώς και οι δύο πούλησαν τις μετοχές τους στις αντίστοιχες κοινοπραξίες για συμβολικά ποσά, αλλά άφησαν την πόρτα ανοιχτή για μία πιθανή επιστροφή.

Στην οικονομική έκθεση, η Mazda λέει ότι με αυτή τη κίνηση της θα καταγράψει μια ζημιά περίπου 83 εκατομμυρίων ευρώ. Η απόφαση ελήφθη «λόγω της κατάστασης στην Ουκρανία που προέκυψε τον Φεβρουάριο του 2022». Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία σταμάτησε να αποστέλλει ανταλλακτικά στην MSMR τον Μάρτιο, πριν τερματίσει εντελώς τις εργασίες της ένα μήνα αργότερα. Διεξήχθησαν συζητήσεις μεταξύ των δύο πλευρών, αλλά η Mazda «δεν βλέπει δρόμο για επανεκκίνηση της επιχείρησης».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Γνωστή επίσημα ως Mazda Sollers Manufacturing Rus, η εταιρεία λειτουργούσε ένα εργοστάσιο στο Βλαδιβοστόκ από τον Οκτώβριο του 2012 με ετήσια παραγωγική ικανότητα 50.000 μονάδων. Τα προϊόντα περιελάμβαναν τα SUV CX-30, CX-5 και CX-9 και το σεντάν 6. 
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης