Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Το 2022 ήταν μία ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά για όλο τον πλανήτη. Βαρύς ο απόηχος της πανδημίας που μας αποχαιρετούσε και όλοι μετρούσαν τις πληγές τους, ενώ η Ρωσία  εισέβαλε στην Ουκρανία προκαλώντας παγκόσμιο ντόμινο ανατιμήσεων. Η αυτοκινητοβιομηχανία «πάλεψε» με ελλείψεις στην εφοδιαστική αλυσίδα (ημιαγωγοί και όχι μόνο), ενώ βρέθηκε απέναντι σε αυξανόμενο κόστος παραγωγής. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με το 2022 να αποτελεί παρελθόν, έχουμε στη διάθεση μας τα νούμερα για να δούμε τί πούλησε, πού και πόσο, σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO Dyanmics.

Ευρώπη: Για το 2022, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 9.05 εκατ. μονάδες, μειωμένες κατά 6% σε σχέση με το 2021 (-29% σε σχέση με το 2019 πριν την αρχή του Covid). Για την αγορά της Γερμανίας το Golf ήταν το best seller (84.262), για την αγορά της Ισπανίας το Hyundai Tucson (21.985), για την αγορά της Γαλλίας το Peugeot 208 (88.812) και για την αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου το Nissan Qashqai (42.704). Στην κατηγορία των ηλεκτρικών θριάμβευσε το Tesla Model Y ενώ στην δική μας αγορά, για ακόμη μία χρονιά θριάμβευσε το Toyota Yaris με 5.287 μονάδες.

Κίνα: Η κατάσταση στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, ήταν αρκετά καλή, λαμβάνοντας υπόψη τις παγκόσμιες προκλήσεις. Ο όγκος αυξήθηκε κατά 2% σε 26,86 εκατομμύρια μονάδες, σε σύγκριση με το 2021. Ο αριθμός είναι ακόμη καλύτερος από ό,τι το 2019, όταν η πανδημία δεν είχε ακόμη φτάσει. Μεγάλο μέρος της ανάπτυξης οφείλεται στα ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία έχουν σημαντικά κίνητρα από την κεντρική κυβέρνηση. Τα οχήματα αυτά αντιστοιχούσαν στο 20% των συνολικών πωλήσεων. Πρώτο σε πωλήσεις συνολικά το BYD Song Plus με 459.424 μονάδες..

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αμερική: Η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά παγκοσμίως για το 2022 ήταν οι ΗΠΑ. Οι πωλήσεις οχημάτων ανήλθαν σε 13,83 εκατομμύρια μονάδες, μειωμένες κατά 8% σε σχέση με το 2021, όντας στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2012. Ο όγκος ήταν κατά 19 τοις εκατό χαμηλότερος από ό,τι το 2019. Παρά τα αρνητικά αποτελέσματα, οι καταναλωτές συνέχισαν να στρέφονται από τα σεντάν και τα μίνι βαν στα SUV και τα φορτηγά ενώ η Tesla διέπρεψε στα BEV. Η σειρά F-Series της Ford διατήρησε την πρώτη θέση με 653.957 μονάδες, ακολουθούμενη στενά από το Chevrolet Silverado στη δεύτερη θέση (523.249 μονάδες) με το pickup Ram στην τρίτη θέση.

Υπόλοιπες αγορές: Σε αντίθεση με την Αμερική και την Ευρώπη, η κατάσταση στην Αυστραλία, την Ινδία, την Ινδονησία και την Τουρκία είναι αρκετά καλή. Ο όγκος όχι μόνο αυξήθηκε μεταξύ 2021 και 2022, αλλά ήταν υψηλότερος από ό,τι ήταν δύο και τρία χρόνια νωρίτερα. Η Ινδία, για παράδειγμα, σημείωσε ρεκόρ όλων των εποχών με 4,37 εκατομμύρια μονάδες, γεγονός που την καθιστά την τρίτη μεγαλύτερη αγορά οχημάτων στον κόσμο, μπροστά από την Ιαπωνία. Είναι η πρώτη φορά που η Ινδία ξεπερνά την Ιαπωνία.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης