Του Γιώργου Παλληκάρη
Την τέταρτη νίκη της καριέρας του θα πανηγυρίσει στον Καναδά ο George Russell της Mercedes. Αλάνθαστος σε όλο τον αγώνα, δεν άφησε περιθώρια αμφισβήτησης στον εξίσου καλό και δεύτερο στην τελική κατάταξη, Max Verstappen. Στο τρίτο σκαλί του πόντιουμ ο εξαιρετικός rookie της Mercedes, Antonelli (για πρώτη φορά στην καριέρα του), ενώ εγκατέλειψαν από μηχανική βλάβη οι Albon και Lawson.
Αυτό που σημάδεψε τον αγώνα ήταν η επαφή μεταξύ των δύο McLaren 3 γύρους πριν από το τέλος μετά την απερίσκεπτη ενέργεια του Norris (θα αναγνωρίσει το λάθος του και θα ζητήσει συγγνώμη από την ομάδα του). Κάτι που τον έθεσε εκτός αγώνα και ανάγκασε τους υπόλοιπους γύρους να ολοκληρωθούν πίσω από το Safety Car.
Η πίστα

Η πίστα έχει μήκος 4,361χλμ. και οι αγωνιζόμενοι κάνουν 70 γύρους καλύπτοντας 305,27χλμ. Διαθέτει έξι αριστερές και οκτώ δεξιές στροφές, ενώ χαρακτηρίζεται από μία από τις χαμηλότερες μέσες ωριαίες ταχύτητες στο πρωτάθλημα, λόγω του απαιτητικού της σχεδιασμού. Οι προσπεράσεις είναι εφικτές, κυρίως στο τέλος της ευθείας πριν από το τελευταίο σικέιν, ενώ το ρεκόρ πίστας κατέχει από το 2019 ο V. Bottas ( 1.13.078).
Η σειρά εκκίνησης

Για 2η συνεχόμενη φορά στον Καναδά, ο George Russell παίρνει την Pole Position και σήμερα το βράδυ ξεκινάει από την πρώτη θέση του Grind. Δεύτερος ο Max Verstappen και τρίτος ο Oscar Piastri της McLaren. Ακολουθούν οι Antonelli – Hamilton – Alonso – Norris – Leclerc – Hadjar – Albon. Από το pit lane ξεκινάνε Gasly και Lawson.
- Θερμοκρασία αέρα: 23 Βαθμοί Κελσίου
- Θερμοκρασία οδοστρώματος: 50 Βαθμοί Κελσίου
- Θεατές τριημέρου: 350.000
Πως κύλησε ο αγώνας

Τα πέντε φώτα έσβησαν και τα μονοθέσια ξεκίνησαν. Ο Russell θα εκκινήσει πολύ καλά, ενώ ο τρίτος Oscar Piastri θα χάσει γρήγορα την θέση του από τον Antonelli. Εκτός από αυτό το προσπέρασμα, δεν θα υπάρξουν άλλες ανακατατάξεις στην πρώτη 10άδα, ενώ δεν θα υπάρξουν και επαφές.
O Albon θα «οργώσει» καθώς έχασε τα φρένα στο σικέιν, όμως θα «προσγειωθεί» καλά και θα συνεχίσει.

Με 10 γύρους να έχουν περάσει, ο Verstappen είναι 1.2δευτ. πίσω από τον πρωτοπόρο Russell, την ώρα που και ο τρίτος Antonelli έχει βγάλει εκτός ζώνης τον Piastri. Ακολουθεί πέμπτος ο Hamilton και πίσω του ο Alonso.
Από πολύ νωρίς φαίνεται πως έχει μεγάλη πτώση η απόδοση των ελαστικών και πρώτος ο Verstappen θα μπει στον γύρο 13 για αλλαγή. Ένα γύρο μετά θα ακολουθήσει στο Pit και ο πρωτοπόρος Russell, ενώ σταδιακά θα πάρουν σειρά όλοι οι οδηγοί.

Οι μονομαχίες αρκετές και οι στρατηγικές των ομάδων, αρκετά διαφορετικές. Μετά τα πολλά pit stops, την κούρσα οδηγεί στον 27ο γύρο ο Norris με τον Russell πίσω του, ενώ ακολουθεί ο Verstappen.
Παράλληλα ο Hamilton ενημερώνεται από το team radio πως το μονοθέσιο του έχει χάσει ένα ποσοστό από την κάθετη δύναμη που μπορεί να παράγει. Χωρίς να διευκρινιστεί ο λόγος.

Στα μισά του αγώνα, ο Russell έχει ανακτήσει την πρώτη θέση, έχοντας τον Ολλανδό σε απόσταση ασφαλείας, την ώρα που τόσο ο Leclerc όσο και Albon, έχουν έντονα team radio με τις ομάδες τους, για την στρατηγική των ελαστικών.

Τελικά η πρώτη εγκατάλειψη θα έρθει στον 49ο γύρο και αφορά τον Albon. Σε ένα ασφαλές σημείο που δεν επηρεάζει την ροή του αγώνα. Μηχανικό πρόβλημα.

Με 55 από τους 70 γύρους να έχουν ολοκληρωθεί, ο Verstappen βρίσκεται 2 δευτ. πίσω από τον πρώτο Russell. Στην τρίτη θέση ο Antonelli και ακολουθεί ο Piastri.
Θα έχουμε και δεύτερη εγκατάλειψη στον αγώνα και αφορά τον Lawson που ήταν ήδη στην τελευταία θέση της κατάταξης.

Με λίγους γύρους να απομένουν, οι δύο McLaren μονομαχούν μεταξύ τους και τελικά θα υπερισχύσει ο εγωισμός και όχι η λογική καθώς θα τρακάρουν. Έτσι θα έρθει καθεστώς Safety Car με 3 γύρους να απομένουν.
Ο αγώνας θα ολοκληρωθεί υπό το καθεστώς του αυτοκινήτου ασφαλείας και έτσι η τελική κατάταξη είναι:
Russell – Verstappen – Antonelli -Piastri – Leclerc – Hamilton – Alonso – Hulkenberg – Ocon – Sainz – Bearman – Tsunoda – Colapitno – Bortoleto – Gasly – Hadjar – Stroll.
Εγκατέλειψαν οι: Norris – Lawson – Albon.

