Του Γιώργου Παλληκάρη

Ο οδηγός ο οποίος ξεκίνησε τρίτος στο Grid και “έπεσε” πέμπτος στον πρώτο γύρο, χωρίς να χρειαστεί να κάνει κάποια προσπέραση εντός του αγώνα, κατάφερε να πάρει τη νίκη. Ο λόγος για τον Norris, ο οποίος χάρη στις στρατηγικές επιλογές της McLaren (αλλά κυρίως της Ferrari), κατάφερε να πάρει μία νίκη που μάλλον… δεν περίμενε σε αυτό τον αγώνα.

Ο σημερινός αγώνας δεν είχε επαφές, δεν είχε Safety Cars, και μόνο μία εγκατάλειψη του Bearman της Haas. Ο Leclerc που ξεκίνησε πρώτος, τα έκανε όλα καλά, όμως η στρατηγική της ομάδας του, σε συνδυασμό με αυτήν της McLaren, τον έριξε στην τέταρτη θέση. Αντιθέτως Norris, Piastri και Russell (και McLaren – Mercedes), τα έκαναν όλα καλά και κέρδισαν τις θέσεις του πόντιουμ.

Ο Hamilton είχε κακό αγώνα και μάλιστα δέχθηκε… ντουμπλαρίσματα από τους πρώτους οδηγούς, παρά το γεγονός πως είναι ο πιο πετυχημένος οδηγός στην ιστορία της πίστας. Ο Verstappen με τη σειρά του πάλεψε αλλά δεν κατάφερε να πετύχει κάτι. Ο σημερινός αγώνας κρίθηκε περισσότερο στις στρατηγικές των Pit Stops, παρά στις προσπεράσεις.

Η πίστα

Το συνολικό μήκος της πίστας είναι 4,381χλμ. με τους αγωνιζόμενους να κάνουν συνολικά 70 γύρους, καλύπτοντας 306,63 km. Για πρώτη φορά αγώνας της F1 σε αυτή την πίστα έγινε το 1986 και το ρεκόρ γύρου κατέχει από το 2020 με 1.16.627 ο Lewis Hamilton. Η πίστα διαθέτει δύο ζώνες DRS: μία στην κύρια ευθεία και μία δεύτερη, συντομότερη, από τη στροφή 1 προς τη στροφή 2, με μόνο μία ζώνη ανίχνευσης πριν την είσοδο στη στροφή 14.

Η σειρά εκκίνησης

Ο Μονεγάσκος πιλότος της Ferrari, Charles Leclerc, κέρδισε χθες την pole position και σήμερα ξεκίνησε από την πρώτη γραμμή του grid. Δεύτερος στο Grid παρατάχθηκε ο Piastri ενώ τρίτος ο Norris. Στην 4η θέση βρίσκεται o Russell, ενώ τις πρώτες 10 θέσεις του grid συμπλήρωναν οι: Alonso, Stroll, Bortoleto, Verstappen, Lawson, Hadjar.

  • Θεατές 3ημέρου: 300.000
  • Θερμοκρασία αέρα: 21 Βαθμοί Κελσίου
  • Θερμοκρασία οδοστρώματος: 32 Βαθμοί Κελσίου
  • Υγρασία: 60%

Πως κύλησε ο αγώνας

Τα πέντε φώτα έσβησαν και τα μονοθέσια ξεκίνησαν. Ο Leclerc θα εκκινήσει πολύ καλά και θα προστατέψει την πρώτη θέση, ενώ ο δεύτερος Norris θα πέσει πέμπτος καθώς θα τον περάσουν και ο Piastri και ο Alonso. Η εκκίνηση ήταν καθαρή χωρίς επαφές και εξόδους και έτσι στον δεύτερο γύρο, η πρώτη πεντάδα έχει ήδη διαμορφωθεί ως εξής: Leclerc – Piastri – Russell – Alonso – Norris, με μεγάλο χαμένο τον Norris.

Πολύ γρήγορα ο πρωτοπόρος Leclerc θα βγάλει εκτός ζώνης DRS τον δεύτερο Piastri, ενώ στον 6ο γύρο, ο Norris θα πάρει από τον Alonso την τέταρτη θέση και θα βρεθεί πίσω από τον τρίτο Russell.

Οι αγωνοδίκες έκριναν πως ο, τελευταίος στην κατάταξη, Hulkenberg έκανε λανθασμένη εκκίνηση (ξεκίνησε νωρίτερα) και έτσι θα τιμωρηθεί με 5 δευτ. ποινή.

Εδώ και αρκετούς γύρους, η δράση έχει επικεντρωθεί στην προσπάθεια του τέταρτου Norris να περάσει τον τρίτο Russell, με τον δεύτερο να παίζει καλή άμυνα, έχοντας ως σύμμαχο και τη χαμηλή θερμοκρασία οδοστρώματος που είναι στους 32 Βαθμούς Κελσίου.

Μετά τον 15ο γύρο, οι οδηγοί άρχισαν να επισκέπτονται τα Pits για αλλαγή ελαστικών, με τα 2δευτ. που χρειάστηκαν οι μηχανικοί της Ferrari για να αλλάζουν τα τέσσερα ελαστικά του Leclerc να είναι ο ταχύτερος χρόνος.

Το γεγονός όμως πως οι μισοί οδηγοί μπήκαν στα Pits και οι άλλοι μισοί όχι ακόμα, έχει δημιουργήσει… μποτιλιάρισμα στην πίστα, με τους γρήγορους οδηγούς να έχουν “μπλέξει” σε ένα τρενάκι από DRS, χάνοντας χρόνο.

Δείτε που έφτασε εκτός πίστας ο Hamilton, όταν τον προσπέρασε ο Verstappen, για την θέση…10!

Με τους μισούς γύρους να έχουν περάσει (35 από 70), ο αγώνας είναι περισσότερο στρατηγικής παρά μονομαχιών ρόδα με ρόδα. Η κατάταξη αυτή τη στιγμή είναι: Leclerc – Piastri – Russell – Norris – Alonso – Bortoleto – Stroll – Lawson – Verstappen – Hamilton.

Η αλήθεια είναι πως η χαμηλή θερμοκρασία οδοστρώματος, έφερε τα πάνω κάτω στις στρατηγικές των ομάδων, οι οποίες είχαν μετρήσεις και στοιχεία για υψηλότερες θερμοκρασίες. Πάντως τα pit stops σχεδόν όλων των ομάδων είναι εντυπωσιακά γρήγορα σήμερα.

Ο Bearman της Haas θα είναι και η πρώτη εγκατάλειψη του αγώνα, με τον οδηγό να αποσύρει το μονοθέσιο του χωρίς να επηρεάζει τον αγώνα.

Στον 41ο γύρο (από τους 70), ο πρωτοπόρος Leclerc θα μπει για δεύτερη αλλαγή ελαστικών και θα ξαναβγεί στην 4η θέση, πίσω από του Norris, Russell και τον πρώτο πλέον Piastri. 10 γύρους αργότερα, και ο Piastri θα περάσει τον Leclerc, με τη McLaren να είναι ξανά στο 1-2 και τον Μονεγάσκο να μην κρύβει τα παράπονα του στο team radio.

Στον 62ο από τους 70 γύρους, ο Russell θα περάσει και αυτός με τη σειρά του τον Leclerc, ρίχνοντας τον Μονεγάσκο στην τέταρτη θέση και εκτός πόντιουμ.

Πλέον η μάχη γίνεται ενδοοικογενειακή με τον Piastri να πιέζει τον πρώτο Norris και μάλιστα έντονα, ρισκάροντας με μία επαφή. Τελικά όμως ο Norris θα αντικρίσει πρώτος την καρό σημαία και θα χαρίσει ένα ακόμα 1-2 στην McLaren που δεν έχει αντίπαλο φέτος.

Τελική κατάταξη: Norris – Piastri – Russell – Leclerc – Alonso – Bortoleto – Stroll – Lawson – Verstappen – Antonelli – Hadjar – Hamilton – Hulkenberg – Sainz – Albon – Ocon – Gasly – Tsunoda – Colapinto

Εγκαταλείψεις: Bearman

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης