Μετά από τέσσερις ημέρες αγώνα, 1400.39 km από τα οποία τα 307.22 km ήταν καθαρά αγωνιστικά και έγιναν σε 20 Ε.Δ, επιτέλους οι δύο φορές παγκόσμιοι πρωταθλητές πέτυχαν νίκη στην πατρίδα τους. Και καταλαβαίνετε πώς αποθεώθηκαν.

Του Περικλή Χαλάτση
Μετά από τέσσερις ημέρες αγώνα, 1400.39 km από τα οποία τα 1093. 17 ήταν απλές διαδρομές και τα 307.22 km ήταν καθαρά αγωνιστικά και έγιναν σε 20 Ε.Δ, επιτέλους οι δύο φορές παγκόσμιοι πρωταθλητές πέτυχαν νίκη στην πατρίδα τους. Και καταλαβαίνετε πώς αποθεώθηκαν.
Στη Φινλανδία η αγωνιστική ομάδα της Toyota τερμάτισε στις πέντε πρώτες θέσεις. Η ομάδα της Hyundai που θα μπορούσε να είχε σίγουρά μια καλύτερη θέση στον αγώνα αυτό είχε πάρα πολλές ατυχίες.

Σε γενικές το τετραήμερο στη Φινλανδία έκανε καλό καιρό. Οι ειδικές διαδρομές και τα εντυπωσιακά πηδήματα ήταν γεμάτες με κόσμο. Μόνο σε μια ειδική την Παρασκευή και σε δύο το Σάββατο έγιναν με λίγη βροχή αλλά αυτό δεν δυσκόλεψε τους αγωνιζόμενους.
Στις τέσσερις ημέρες οι αγωνιζόμενοι κάλυψαν σε 20 Ε.Δ, 307.22 αγωνιστικά χιλιόμετρα ( τός σύνολο των χιλιομέτρων ήταν 1400.39 km από τα οποία τα 1093. 17 ήταν απλές διαδρομές).
Σήμερα έγιναν δύο ειδικές διαδρομές στην ίδια διαδρομή μήκους 23.98 km Χ 2= 47.96 km.

Όταν οι Rovanpera – Halttunen ξεκίνησαν το πρωί για το τελευταίο σκέλος του αγώνα είχαν μια διαφορά από τους δεύτερους Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally 1) +36.1’’ και +42.9’’ από τους Sebastien Ogier- Vincent Landais που ήταν στην 3η θέση της γενικής κατάταξης.
Δεδομένου ότι το 2024 οι Φινλανδοί Rovanpera – Halttunen έχασαν το πρώτο σκαλί του βάθρου από μια μεγάλη πέτρα που βρέθηκε στην αγωνιστική γραμμή, όλοι πίστευαν ότι στην Wolf Power Stage θα πάνε προσεκτικά και δεν θα κυνηγήσουν το χρόνο αλλά τον τερματισμό και το βάθρο.
Ωστόσο αυτό δεν έγινε. Οι Φινλανδοί κέρδισαν την τελευταία ειδική με χρόνο 10.04.9 και δεν άφησαν τη χαρά της νίκης στους Takamoto Katsuta – Aaron Johnston που είχαν κάνει 10.06.9. Πριν ξεκινήσουν οι Φινλανδοί είχαν κάνει τον καλύτερο χρόνο. Οι Γάλλοι Sebastien Ogier- Vincent Landais έκαναν τον τρίτο καλύτερο χρόνο 10.07.3
Το άλλο γαλλικό δίδυμο από την ομάδα της Hyundai, Andrien Fourmoux- Alefandre Coria, παρά τους εκπληκτικούς χρόνους που έκαναν ταλαιπωρήθηκαν με τα κλαταρίσματα. Ακόμη και στην τελευταία ειδική είχαν ένα ακόμη κλατάρισμα. Συνέχισαν μέχρι που έμειναν με τη ζάντα και στη συνέχεια εγκατέλειψαν.

Το γεγονός ότι η αγωνιστική ομάδα της Toyota είχε στις πέντε πρώτες θέσεις δικά της αυτοκίνητα σημαίνει ότι οι βαθμοί που συγκέντρωσαν τους απομακρύνει αρκετά από τη αγωνιστική ομάδα της Hyundai.
Ούτε οι Thierry Neuville- Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 Rally1) ούτε οι Ott Tanak- Martin Jarveoja Estonia (Hyundai i20 Rally1), μπόρεσαν να πάρουν βαθμούς. Ειδικά οι Εσθονοί κάθε ημέρα πήγαιναν από το κακό στο χειρότερο. Πήραν και μια ποινή πέντε λεπτών το Σάββατο γιατί δεν πρόσεξαν έναν τεχνικό έφορο που πήγε να ελέγξει τα ελαστικά του αυτοκινήτου και τον τραυμάτισαν ελαφρά. Και σήμερα στην 20η Ε.Δ είχαν και πάλι μια μικρή έξοδο και ένα κατεστραμμένο ελαστικό. Παρόλα αυτά τερμάτισαν με χρόνο 10.29.3.
Μετά το ράλλυ στη Φινλανδία επικεφαλής της βαθμολογίας περνούν ξανά οι Elfyn Evans- Scott Martin
Οι νικητές στο WRC2

Ας δούμε ποιοι κέρδισαν τις 18 από τις 20 Ε.Δ του Ράλλυ στη Φινλανδία
Μία Ε.Δ (1η) Ott Tanak- Martin Jarveoja (Hyundai i20 Rally1)
Μία Ε.Δ (6η) Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally 1)
Μία Ε.Δ (15η) Sebastien Ogier- Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally 1)
Μία Ε.Δ (19η) Elfyn Evans- Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally 1)
Δύο Ε.Δ ( 9η και 13η) Thierry Neuville- Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 Rally1)
Δύο Ε.Δ (8η και 10η) Andrien Fourmoux- Alefandre Coria (Hyundai i20 Rally1)
Τρεις Ε.Δ ( 2η, 5ξ και 16η) Sami Pajari – Marko Salminen (Toyota GR Yaris Rally 1)
Εννέα Ε.Δ ( 3η, 4η,, 7η, 11η, 12η , 14, 17η, 18η και 20η ) Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally 1)

