Του Περικλή Χαλάτση
Η εργοστασιακή ομάδα της Toyota Gazoo Racing ετοιμάζει μεγάλη φιέστα στη Φινλανδία. Και οι λόγοι είναι δύο. Ο πρώτος είναι ότι στις πέντε πρώτες θέσεις της γενικής κατάταξης είναι πέντε Toyota GR Yaris Rally 1. Και ο δεύτερος είναι ότι η Φινλανδία είναι η έδρα της αγωνιστικής ομάδας της Toyota.

Ο εντυπωσιακός Katsuta
Το φινλανδικό δίδυμο με τους Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen μετά από 18 Ε.Δ έχουν συνολικό χρόνο 2.01.28.8 και έχουν «χτίσει» μια διαφορά +36.1’’ από το δεύτερο πλήρωμα με τους Takamoto Katsuta – Aaron Johnston.
Στην 3η θέση με +42.9’’ ακολουθούν οι Sebastien Ogier- Vincent Landais. Στην 4η θέση της γενικής κατάταξης βρίσκονται οι Elfyn Evans- Scott Martin με +59.2 και την πρώτη πεντάδα κλείνουν οι Sami Pajari – Marko Salminen. Στην 6η και 7η θέση ακολουθούν τα δύο Hyundai i20 Rally1 με τους Thierry Neuville- Martijn Wydaeghe και Andrien Fourmoux- Alefandre Coria.

Τόσο ο Neuville όσο και ο Fourmoux είχαν δύο κλαταρίσματα, κάτι που τους απομάκρυναν από τις πρώτες θέσεις. Οι διαφορές όπως θα δείτε παρακάτω είναι μεγάλες και μέσα σε δύο ειδικές συνολικού μήκους 47.96 km δεν μαζεύονται με τίποτα
Η πρώτη δεκαδα

Σήμερα οι αγωνιζόμενοι θα κάνουν 220.67 km. Από αυτά τα 172.71 είναι απλές διαδρομές και τα 47.96 θα γίνουν στην ίδια διαδρομή. Το πρώτο αυτοκίνητο θα ξεκινήσει στις 10.35. Η διαδρομή αυτή έχει μήκος 23.98 km . Στην ίδια διαδρομή με τα ίδια χιλιόμετρα θα ξεκινήσει στις 13.15 η Wolf Power Stage.

Πολύ καλούς χρόνους έκαναν οι Fourmoux και Pajari. Οι Γάλλος όμως στάθηκε άτυχος με το κλατάρισμα. Μέχρι να το αντικαταστήσει έχασε τουλάχιστον δύο λεπτά. Κλατάρισμα στο εμπρός αριστερό ελαστικό είχε στην 17η Ε.Δ και ο Tanak. Όμως για τον Εσθονό η καθυστέρηση δεν είχε καμία αξία.
Η τιμωρία στον Tanak
Όλα στραβά πήγαν φέτος για τους Εσθονούς Ott Tanak- Martin Jarveoja (Hyundai i20 Rally1). Την Παρασκευή είχαν μια μικρή έξοδο με ασήμαντες ζημιές αλλά λίγο μετά στην 7η Ε.Δ βγήκαν με πολλά χιλιόμετρα από το δρόμο. Ευτυχώς δεν τραυματίσθηκαν. Κατάφεραν να φθάσουν στον τερματισμό της ειδικής χωρίς καμιά βοήθεια. Ο Tanak όμως μέσα στη βιασύνη του (αλλά και τον εκνευρισμό του) δεν είδε τον τεχνικό έφορο που πήγε να ελέγξει τα ελαστικά του αυτοκινήτου. Και γιατί πήγε να ελέγξει ο τεχνικός τα ελαστικά; Γιατί στα ελαστικά υπάρχουν barcode και κάθε πλήρωμα έχει συγκεκριμένο αριθμό ελαστικών που αναγράφεται το νούμερο.

Ο Tanak μετά την έξοδο που είχε αντιμετώπιζε και το πρόβλημα της υπερθέρμανσης. Από τις τούμπες χάλασαν οι ανεμιστήρες. Δεν πρόσεξε καλά και φεύγοντας τραυμάτισε ελαφρά στο γόνατο τον έφορο.
Το περιστατικό αναφέρθηκε αμέσως και ο Tanak τιμωρήθηκε. Οι αγωνοδίκες τον τιμώρησαν με ποινή πέντε λεπτών και αφαίρεση 35 βαθμών με αναστολή. Δηλαδή αν συμβεί παρόμοιο περιστατικό θα τους αφαιρεθούν οι βαθμοί.
Τα πέντε λεπτά ποινή σε έναν αγώνα που οι διαφορές των πρώτων είναι στα δευτερόλεπτα όπως καταλαβαίνετε τον κατέστρεψαν.
Ο Tanak στην ακρόαση στους αγωνοδίκες τόνισε ότι λόγω δύσκολης επικοινωνίας προσπάθησε να συνεννοηθεί με νοήματα με τον τεχνικό έφορο. Κάτι τέτοιο δεν κατέστη αδύνατο. Ωστόσο η ποινή δόθηκε και δεν ακυρώνεται. Ο 9ος αγώνας του WRC, στη Φινλανδία δεν του πήγε καθόλου καλά. Σήμερα ξεκινάει τον αγώνα χωρίς να έχει καμία απολύτως ελπίδα να πάρει βαθμό.

Ας δούμε ποιοι κέρδισαν τις 18 από τις 20 Ε.Δ του Ράλλυ στη Φινλανδία
Μία Ε.Δ (1η) Ott Tanak- Martin Jarveoja (Hyundai i20 Rally1)
Μία Ε.Δ (6η) Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally 1)
Μία Ε.Δ (15η) Sebastien Ogier- Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally 1)
Δύο Ε.Δ ( 9η και 13η) Thierry Neuville- Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 Rally1)
Δύο Ε.Δ (8η και 10η) Andrien Fourmoux- Alefandre Coria (Hyundai i20 Rally1)
Τρεις Ε.Δ ( 2η, 5ξ και 16η) Sami Pajari – Marko Salminen (Toyota GR Yaris Rally 1)
Οκτώ Ε.Δ ( 3η, 4η,, 7η, 11η, 12η , 14, 17η, και 18η) Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally 1)
