Οδηγούμε το πανίσχυρο Ford Focus RS στην πίστα

Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 3 Φεβρουαρίου 2016, 19:27
Οδηγούμε το πανίσχυρο Ford Focus RS στην πίστα

Αποστολή στην Βαλένθια: Λουκάς Παπαλάμπρος

   



Έπειτα από δύο μέρες στενούς συνύπαρξης, εκατοντάδες χιλιόμετρα σε ορισμένες από τις πιο όμορφες και απαιτητικές ορεινές διαδρομές της μητροπολιτικής περιοχής της Βαλένθια, δοκιμασίες στην πίστα και λιωμένα ελαστικά, είμαστε στη θέση να το παραδεχθούμε δημοσίως. Αυτό το αυτοκίνητο σε κάνει να το ερωτευτείς, να το ποθήσεις και να ξεπεράσεις τα όρια.


Έρωτας με την πρώτη ματιά


Στην Ελλάδα η τιμή εκκίνησης ορίστηκε στα 44.470 ευρώ

Η πτήση τσάρτερ που είχε ναυλώσει η Ford, έφτασε τις πρώτες πρωινές ώρες στο αεροδρόμιο της Βαλένθια. Οι έξι Έλληνες δημοσιογράφοι και τα δύο στελέχη της ελληνικής εισαγωγικής εταιρείας, βγαίνουμε από την πύλη, συνοδεία των ανθρώπων της «μπλε οβάλ» φίρμας και μεταφερόμαστε στο παρκινγκ. Απέναντί μας, βρίσκονται τα ολοκαίνουργια Focus RS. Χωρίς να χάνει κανείς χρόνο, δίνει τα στοιχεία του, επιλέγει το χρώμα που του αρέσει, βάζει τα μπαγκάζια στο πορτμπαγκάζ και χώνεται στο μπάκετ κάθισμα της Recaro.

Οι κινητήρες παίρνουν εμπρός συγχρόνως, οι μπούκες της εξάτμισης τρεμοπαίζουν στον ρυθμό του δεξιού ποδιού. Βγαίνουμε στην εθνική οδό, έχοντας επιλέξει στο πρόγραμμα Drive Mode τη θέση «normal». To αυτοκίνητο, παρότι καθαρόαιμο σπορ, συμπεριφέρεται άψογα και απόλυτα φιλικά στον ανοικτό δρόμο. Έπειτα από λίγα λεπτά, βγαίνουμε δεξιά προς τον επαρχιακό, ακολουθώντας πορεία προς τον ορεινό όγκο. Πατάμε το «sport», τα ελατήρια σκληραίνουν άμεσα, ο ήχος της εξάτμισης γίνεται πιο άγριος, το κίτρινο σήμα RS στο καντράν αναβοσβήνει. Οι στροφές διαδέχονται η μία την άλλη με καταιγιστικούς ρυθμούς. Το αυτοκίνητο στρίβει με αξιοθαύμαστη ακρίβεια, πατάει στην άσφαλτο θαρρείς και είναι πάνω σε ράγες, τα χέρια έχουν γίνει ένα με το τιμόνι. Η βελόνα στο κοντέρ ανεβαίνει πολύ πάνω από τα όρια. Όσο περνάει η ώρα και νιώθεις πιο άνετα μαζί του, τόσο βυθίζεις το δεξί πεντάλ. Το άτιμο! Δεν καταλαβαίνει τίποτα. Παίζει μαζί μας, δεν είναι δυνατόν! Δεν μπορεί να είναι τόσο γρήγορο, τόσο ισορροπημένο και τόσο εύκολο στο χειρισμό, ταυτόχρονα.

Σε συναρπάζει κάθε λεπτό

Οι παρραγελίες για το Focus RS έχουν φτάσει ήδη τις 4.200, ξεπερνώντας κάθε προσδοκία

Και όμως, το νέο RS μπορεί να γίνει τα πάντα. Όπως μας ανέφερε χαρακτηριστικά ο μηχανικός της ομάδας εξέλιξης και ανάπτυξης του αυτοκινήτου, με αυτό μπορείς να πας στο supermarket, να κάνεις μια γρήγορη ανάβαση, να ντριφτάρεις ατελείωτα και να μπεις στην πίστα μέχρι να λιώσουν τα ελαστικά σου.

Όλα πάνω του είναι εκτελεσμένα με προσοχή. Για να δικαιολογήσουν το διακριτικό RS, οι μηχανικοί της Ford Performance άλλαξαν και αναβάθμισαν κάθε κομμάτι, κάθε τμήμα, δημιουργώντας μια καλοκουρδισμένη μηχανή. Η κίνηση μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς, με τους δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενους συμπλέκτες να στέλνουν σε κανονικές συνθήκες, έως και το 70% της ροπής στον πίσω άξονα. Σε περίπτωση που χρειαστεί, παρεμβαίνει το σύστημα Dynamic Torque Vectoring, μεταφέροντας το 100% της δύναμης σε κάθε τροχό  πίσω, ξεχωριστά. 

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αυξηθεί η πρόσφυση και συνάμα ο fun to drive χαρακτήρας. Φυσικά, επεμβάσεις έχουν γίνει σε πλαίσιο, αεροδυναμική, σύστημα διεύθυνσης και κιβώτιο. Τα φρένα της Brembo είναι τα ισχυρότερα που έχουμε δει ποτέ σε Focus, με τετραπίστονες δαγκάνες, δίσκους 350 χιλιοστών και ζάντες ελαφρού κράματος σε τρία σχέδια. Τα ελαστικά διαστάσεων 235/35 Ρ19 έχουν σχεδιαστεί ειδικά από τη Michelin, με τα Pilot Super Sport να είναι standard και τα Pilot Sport Cup 2 στον έξτρα εξοπλισμό.

Επίσης, υπάρχουν και τρεις επιλογές για τα καθίσματα, με τα full bucket να προσφέρονται προαιρετικά. Η γνώμη μας είναι να επιλέξετε χωρίς δεύτερη σκέψη τα συγκεκριμένα, καθώς προσφέρουν τέλεια στήριξη στο σώμα, είναι ανέλπιστα άνετα και ταιριάζουν άριστα με το αυτοκίνητο. Αφού μιλάμε για το εσωτερικό, να πούμε πως από αισθητικής πλευράς δεν υπάρχουν μεγάλες διαφοροποιήσεις σε σχέση με τα υπόλοιπα Focus, εκτός από τα τρία όργανα στο πάνω τμήμα του ταμπλό, τα σήματα RS και κάποια διακοσμητικά. 


Σε πίστα MotoGP


Παίρνουμε θέση στην πίστα για τους πρώτους γύρους

Η δεύτερη μέρα μας βρήκε στη φημισμένη πίστα Valenciana Ricardo Tormo, εκεί όπου διεξάγεται το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσικλετών. Αφού ενημερωθήκαμε λεπτομερώς για το πρόγραμμα και τα βασικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, πήραμε θέση για τις δύο πρώτες δοκιμασίες. Λειτουργία launch control για άμεση επιτάχυνση από στάση και drift mode για ατελείωτη πλαγιολίσθηση. Για το πρώτο δεν έχουμε να πούμε πολλά, καθώς προσωπικά θεωρώ ότι είναι υπερβολή και δεν πρόκειται να το χρησιμοποιήσει κανείς πάνω από δύο-τρεις φορές. Το δεύτερο είναι απίστευτα διασκεδαστικό, σε βοηθά να ντριφτάρεις συνεχώς και χαρίζει ένα διαρκές χαμόγελο ικανοποίησης. Βέβαια, αν το παρακάνεις, είναι καλό να έχεις δικό σου κατάστημα ελαστικών ή ένα φορτηγό της Michelin σε απόσταση λίγων μέτρων, όπως στην περίπτωσή μας.

Το τρίτο και τελευταίο σκέλος ήταν με διαφορά το καλύτερο. Ελάχιστες φορές, έχουμε πλέον την ευκαιρία να οδηγήσουμε κορυφαία αυτοκίνητα σε τέτοιες πίστες. Ευτυχώς, οι άνθρωποι της Ford Performance μας άφησαν να κάνουμε αρκετούς γύρους και να πιέσουμε στα όρια το αυτοκίνητο. Σε αυτή τη δοκιμασία, η λειτουργία «track» είναι ενδεδειγμένη. Το Focus RS συμπεριφέρεται σαν rally car, ο πανίσχυρος 2.3 Ecoboost κινητήρας των 350 ίππων και 440 Nm ροπής δουλεύει στα όρια, οι χρόνοι είναι εντυπωσιακοί για αυτοκίνητο παραγωγής. Από γύρο σε γύρο και ενώ βρίσκουμε τα πατήματα προσπαθούμε να κινηθούμε όλο και πιο γρήγορα, τα φρένα ανταποκρίνονται εξαιρετικά σε απότομες επιβραδύνσεις, όπως και το εξάρι κιβώτιο το οποίο έχει τροποποιηθεί ειδικά ώστε να αντέχει την υψηλή ροπή, η οποία σε στιγμιαία επιτάχυνση φθάνει τα 470 Nm.

Για όσους δίνουν σημασία στα νούμερα, τα 0-100 έρχονται σε 4,7 δευτερόλεπτα με το launch control και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 266 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι στα 7,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα σύμφωνα με τον κατασκευαστή, αλλά πιστέψτε μας, δεν πρόκειται να το πετύχετε ποτέ και, οι εκπομπές ρύπων στα 175 γρ/χλμ.

Χάρμα ιδέσθαι

Το RS έχει ταλέντο στο λιώσιμο ελαστικών... αλλά κοστίζουν πολύ τα ρημάδια!

Οι σχεδιαστές, μηχανικοί και οδηγοί δοκιμών της Ford Performance, είναι άξιοι συγχαρητήριων για το δημιούργημά τους. Το νέο Focus RS εκπλήσσει με το γεγονός ότι μπορεί να είναι το ίδιο φιλικό σε έναν απλό οδηγό και σε έναν έμπειρο χειριστή. Ένα πραγματικά διασκεδαστικό αυτοκίνητο, ένα τετράτροχο υψηλών επιδόσεων που αν του δείξεις τον απαραίτητο σεβασμό θα σου προσφέρει μοναδικές στιγμές ευχαρίστησης.  Στην Ελλάδα είναι διαθέσιμο προς παραγγελία στην άκρως ανταγωνιστική τιμή των 44.740 ευρώ και σε τέσσερα χρώματα (Nitrous Blue, Frozen White, Absolute Black και Stealth Gray).

Παραταγμένα στη σειρά μας περιμένουν για την πρώτη γνωριμία

Έτοιμοι για την πρώτη δοκιμή του launch control

Το γκρι είναι με διαφορά το καλύτερο χρώμα

Πλάνο απο το circuit της Βαλένθια, όπου γίνεται ο αγώνας του MotoGP

Τα είχαμε σε όποιο χρώμα και σε όποιο νούμερο θέλαμε

Ο 2.3 Ecoboost κινητήρας των 350 ίππων. Το διαμάντι της Ford Perfomance

Ελαστικά Michelin, ζάντες ελαφρού κράματος 19 ιντσών και θηριώδη φρένα της Brembo

Σταθερή πίσω πτέρυγα πίσω με τα διακριτικά RS

Λίγο ακόμα drift για να μην ξεχνιόμαστε

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 3 Φεβρουαρίου 2016, 19:49