Ρεπορτάζ: Κωνσταντίνος Διονυσόπουλος

Το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη έφερε στην επιφάνεια τα προβλήματα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στη χώρα που φαίνεται να έχουν παραμείνει εδώ και χρόνια στον… αυτόματο πιλότο, με την πολιτεία να μην δίνει μεγάλη σημασία και στις σχετικές καταγγελίες των εργαζομένων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η «Ζούγκλα» επικοινώνησε με τον πρόεδρο των εργαζομένων στο Μετρό και εκπρόσωπο εργαζομένων στο Δ.Σ. της ΣΤΑ.ΣΥ (Μετρό, ΗΣΑΠ, Τραμ) κ. Σπύρο Ρεβύθη, όπου αναφέρθηκε στις σημαντικές ελλείψεις που επικρατούν στα μέσα μεταφοράς.

Όπως ανέφερε αρχικά, το πολύνεκρο θανατηφόρο δυστύχημα στα Τέμπη έβγαλε δυστυχώς στην επιφάνεια προβλήματα ασφάλειας, με μία σηματοδότηση ανύπαρκτη στο σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ.

«Πρόκειται για εγκληματική ενέργεια όταν γνωρίζεις ότι δεν υπάρχουν συστήματα αυτοματισμού, αλληλομανδάλωσης και αυτόματης προστασίας συρμών και βάζεις μέσα προσωπικό και κόσμο», τόνισε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όσον αφορά στην ασφάλεια στο Μετρό, σημείωσε πως διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήματα που έχουν οι σιδηρόδρομοι στα πιο προηγμένα κράτη. «Στο Μετρό και να θέλαμε να στείλουμε τα τρένα για μετωπική σύγκρουση δεν μας αφήνει το σύστημα ασφαλείας που διαθέτουμε. Έχουμε συστήματα αλληλομανδάλωσης, αυτόματης προστασίας και φανάρια».

Ακόμη, πρόσθεσε ότι, η έλλειψη προσωπικού, η παλαιότητα των τρένων και η έλλειψη ανταλλακτικών, δεν επιτρέπουν συχνά δρομολόγια, με αποτέλεσμα δεκάδες χιλιάδες πολίτες να στοιβάζονται καθημερινά μέσα στα βαγόνια σαν «σαρδέλες».

«Έχουμε τεράστια έλλειψη προσωπικού. Δεν έχουμε οδηγούς, τεχνίτες, σταθμάρχες και άλλες ειδικότητες με εξειδίκευση στον σιδηρόδρομο. Αναφορικά με το μισθολογικό καθεστώς, μας έχουν δηλωμένους όλους ως απλούς υπαλλήλους, ανεξάρτητα από ποια ειδικότητα έχει ο κάθε εργαζόμενος. Είμαστε μείον 847 άτομα. Θα έπρεπε σε Μετρό, ΗΣΑΠ και Τραμ να εργάζονται, όπως αναφέρει το οργανόγραμμα 3.127 άτομα και σήμερα είμαστε 2.280. Δεν ξεκουραζόμαστε καθόλου, δουλεύουμε όλα τα ρεπό μας για να βγαίνουν όσο καλύτερα γίνεται τα δρομολόγια και να μην ταλαιπωρείται ο κόσμος. Κανείς δεν μπορεί να πάρει την άδεια που του αναλογεί, δεν βγαίνουν οι βάρδιες. Αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, μόνο από την κόπωση του προσωπικού θα έχουμε προβλήματα. Εκτός από έλλειψη προσωπικού έχουμε ελλείψεις και σε τρένα και ανταλλακτικά. Αυτό σημαίνει πολύ αραιά δρομολόγια», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Τέλος, διαμύνησε πως αν οι εργαζόμενοι δουν τρένο που δεν πληροί τις προϋποθέσεις να βγει έξω στον κόσμο, οι ίδιοι δεν θα το επιτρέψουν να βγει.

Ακούστε αναλυτικά τι δήλωσε στη «Ζούγκλα» ο κ. Σπύρος Ρεβύθης

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης