Σε κλοιό Άδωνις, Λοβέρδος και Αβραμόπουλος

Σε κλοιό Άδωνις, Λοβέρδος και Αβραμόπουλος
Φωτιά στο πολιτικό σκηνικό βάζει το πόρισμα του ΣΥΡΙΖΑ για το ΚΕΕΛΠΝΟ, το οποίο ήταν προγραμματισμένο να δοθεί σήμερα στα πολιτικά κόμματα.

Σύμφωνα με αυτό, στο κάδρο των ευθυνών τοποθετούνται οι πρώην υπουργοί Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, Ανδρέας Λοβέρδος και Δημήτρης Αβραμόπουλος. Ήδη ο αντιπρόεδρος της ΝΔ προανήγγειλε με ανάρτησή του στο Twitter ότι θα προχωρήσει άμεσα σε μηνύσεις για κατάχρηση εξουσίας και αγωγές για συκοφαντική δυσφήμηση, «για όσους βάλουν υπογραφή σε φαντασιώσεις που δεν προέκυψαν από καμία κατάθεση κανενός μάρτυρα και κανενός εγγράφου».

Στον Άδ. Γεωργιάδη αποδίδονται ευθύνες για την υπόθεση των 22 διοικητικών υπαλλήλων που απασχολούνταν στο γραφείο του, αλλά πληρώνονταν από κρατική χρηματοδότηση, και συγκροτούνται επαρκείς ενδείξεις για παραπομπή στη Δικαιοσύνη.

Στις 158 σελίδες του πορίσματος της πλειοψηφίας του ΣΥΡΙΖΑ σημειώνεται ότι ωφελήθηκε από την πρόσληψη και απασχόληση των περισσοτέρων από τους υπαλλήλους, όπως και ο ίδιος ομολόγησε εξεταζόμενος ενόρκως στην Επιτροπή, και ότι δεν υπήρξε απόφαση του Δ.Σ. του Κέντρου περί πρόσληψης και κατανομής τους σε θέσεις, σύμφωνα με τα κριτήρια που τις ικανοποιούσαν και σύμφωνα με τις αρμοδιότητες των θέσεων και δομών που θα κάλυπταν.

Επίσης, στο πόρισμα αναφέρονται μεταξύ άλλων οι υποθέσεις που σχετίζονται με την αγορά κτηρίου για το ΚΕΕΛΠΝΟ το 2008, το δάνειο των 225.000.000 ευρώ για την αγορά εμβολίων και αντιικών φαρμάκων, το σκάνδαλο με την αγορά θερμικών καμερών, η σύμβαση ΚΕΕΛΠΝΟ-ΟΚΑΝΑ, το ζήτημα της διαφημιστικής δαπάνης και η υπόθεση «χορηγίας» προς τη Μητρόπολη Καισαριανής.

Οι ευθύνες του Αδώνιδος Γεωργιάδη

Με σεβασμό στο τεκμήριο της αθωότητας -όπως οι υπογράφοντες βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ διαβεβαιώνουν στο πόρισμά τους- η πλειοψηφία της Επιτροπής σημειώνει ότι «το σύνολο των νομικών σκέψεων που αφορούν τόσο το κεφάλαιο της ευθύνης του Ά. Γεωργιάδη» -μαζί με τα υπόλοιπα στοιχεία που συνέλεξε η επιτροπή- «θα αποσταλεί στη Δικαιοσύνη, προκειμένου αυτή, με τα μέσα, τα νομικά και ερευνητικά εργαλεία, τις μεθόδους και τις δυνατότητες που έχει από τον νόμο, διαθέτει τη γνώση και την εμπειρία να προβεί σε περαιτέρω έλεγχο για το αν όλες οι παραπάνω διαπιστώσεις μας συγκροτούν τις ‘επαρκείς (αποχρώσες) ενδείξεις’, και σε περίπτωση κατάφασής τους να ασκήσει ποινικές διώξεις, εξειδικεύοντας τα αδικήματα και εξατομικεύοντας τις ευθύνες».

Για την υπόθεση των διοικητικών υπαλλήλων του ΚΕΕΛΠΝΟ που απασχολούνταν στο γραφείο του κ. Γεωργιάδη, το πόρισμα θέτει το ερώτημα, «αφού τους είχε ανάγκη για το γραφείο του, γιατί δεν τους προσλάμβανε απευθείας ο ίδιος και το υπουργείο του και να τους πληρώνει επίσης ο ίδιος, και γιατί έπρεπε να προσληφθούν και να πληρωθούν από το ΚΕΕΛΠΝΟ, ενώ χωρίς να εργαστούν ΠΟΤΕ και ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΑ του ΚΕΕΛΠΝΟ πήγαν κατ’ ευθείαν στο γραφείο του; Αυτό δεν αποκαλύπτει το φαινόμενο που η μεν Κρεμαστινού στην Επιτροπή αποκάλεσε ‘μακρύ χέρι του Υπουργού’, ο δε Παπαδημητρίου ομολόγησε ότι ακριβώς αυτή η φάμπρικα και το κόλπο να προσλαμβάνει και να πληρώνει το ΚΕΕΛΠΝΟ και οι προσληφθέντες να πηγαίνουν κατ’ ευθείαν στο Υπουργείο και στο γραφείο του Υπουργού Υγείας αποτελούσαν by pass, δηλαδή ‘παράκαμψη’ της νομιμότητας;».

Στο σημείο αυτό, το πόρισμα θέτει θέμα «για την τέλεση του αδικήματος της ηθικής αυτουργίας σε όλα τα αδικήματα σε βάρος των διοικητικών υπαλλήλων». Για το μείζον ερώτημα της παραγραφής, οι βουλευτές της πλειοψηφίας καταθέτουν την πολιτική και νομική θέση ότι «για τα κοινά ποινικά αδικήματα της κακουργηματικής πλαστογραφίας και ψευδούς βεβαίωσης δεν μπορούν να θεωρηθούν 'υπουργικά αδικήματα' που έχουν τελεστεί 'κατά την άσκηση των υπουργικών καθηκόντων', αλλά 'επ’ ευκαιρία αυτών', και κατά συνέπεια δεν έχουν υποπέσει στην παραγραφή της παρ. 3 του άρθρου 86 του Συντάγματος. Δηλαδή για τα αδικήματα αυτά, πλην της απιστίας που είναι το κατ’ εξοχήν υπουργικό αδίκημα, δεν μπορεί να ισχύσει η σύντομη παραγραφή λόγω της παρέλευσης δύο τακτικών συνόδων της Βουλής, που πράγματι έχουν παρέλθει μέχρι σήμερα, με αποτέλεσμα αποκλειστικά αρμόδια για την άσκηση της ποινικής δίωξης δεν είναι αρμόδια η Βουλή, αλλά η τακτική ποινική δικαιοσύνη», ενώ «όσον αφορά τα αδικήματα που φέρονται να έχουν τελεστεί το 2015 και μετά δεν τίθεται κανένα ζήτημα».

Ανακοίνωση του Αδ. Γεωργιάδη για την υπόθεση

Ο αντιπρόεδρος της ΝΔ., με αφορμή την έκδοση του πορίσματος του ΣΥΡΙΖΑ για το ΚΕΕΛΠΝΟ, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

Το θράσος, η συκοφαντία και η λασπολογία των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, δυστυχώς για τη Δημοκρατία μας, δεν έχουν προηγούμενο. Μετά από δύο χρόνια, κατέθεσαν ένα πόρισμα, στο οποίο αναφέρουν ότι πρέπει να ελεγχθώ περαιτέρω από την ελληνική Δικαιοσύνη για δήθεν ενδεχόμενες αποχρώσες ενδείξεις για διάφορα πλημμελήματα.

Δεν θα μπω στην πολιτική ουσία ότι από μόνο του όλο αυτό είναι γελοίο. Θα μπω, όμως, στη νομική ουσία. Πρώτον, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ έχουν διαπράξει το αδίκημα της κατάχρησης εξουσίας, καθώς η εντολή που έχουν πάρει από τη Βουλή είναι ο έλεγχος μέχρι το 2015.

Δεύτερον, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ως μέλη της Εξεταστικής Επιτροπής της Βουλής, δεν έχουν καμία αρμοδιότητα να ελέγξουν κανέναν, πέραν της υπουργικής τους θητείας. Αυτά είναι αποκλειστικά ζητήματα της ελληνικής Δικαιοσύνης.

Για τη συγκεκριμένη υπόθεση έχω ήδη ελεγχθεί από την ελληνική Δικαιοσύνη, η οποία έχει εκδώσει πόρισμα προκαταρκτικής εξέτασης διά του Εισαγγελέως κυρίου Δραγάτση και ουδέν μεμπτόν έχει βρεθεί εναντίον μου. Εάν ο κύριος Εισαγγελέας είχε οποιαδήποτε ένδειξη, θα μπορούσε να με καλέσει να δώσω εξηγήσεις και να μου ασκήσει δίωξη, καθώς και το διάστημα πέραν της υπουργικής μου θητείας δεν καλύπτομαι φυσικά από τον νόμο περί ευθύνης υπουργών του άρθρου 86.

Άρα, η ελληνική Δικαιοσύνη ήδη έχει αποφανθεί ότι δεν υπάρχει καμία τέτοια ένδειξη ηθικής αυτουργίας δικής μου σε οποιουδήποτε είδους αδίκημα, είτε σε βαθμό πλημμελήματος είτε σε βαθμό κακουργήματος.

Κατά συνέπεια, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, αν και όλα αυτά τα γνωρίζουν, αναγκάζονται να γράψουν ψέματα στο πόρισμά τους, μόνο και μόνο για να με συκοφαντήσουν για πολιτικούς σκοπούς.
Γι’ αυτό έχω δώσει εντολή στους δικηγόρους μου και πρόκειται να κατατεθεί άμεσα μήνυση για κατάχρηση εξουσίας, καθώς και αγωγή για ηθική βλάβη λόγω συκοφαντικής δυσφήμησης, ονομαστικά κατά οποιουδήποτε βουλευτού θα υπογράψει το πόρισμα.

Στο τέλος, η αλήθεια θα λάμψει στις αίθουσες των δικαστηρίων.


Άλλα, επιμέρους κεφάλαια της λειτουργίας του ΚΕΕΛΠΝΟ, όπως αναγράφονται στο πόρισμα, είναι τα εξής:

Αγορά κτηρίου για το ΚΕΕΛΠΝΟ

Στο κεφάλαιο αυτό οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ θυμίζουν ότι «προθεσμία υποβολής προσφορών ορίστηκε, βάσει του άρθρου 7 της Πρόσκλησης, η 23-4-2008 (Μ. Τετάρτη), χρονικό διάστημα εξαιρετικά σύντομο, ιδιαιτέρως εάν υπολογίσουμε ότι 17-4-2008 ήταν ημέρα Πέμπτη, η Πρόσκληση προφανώς δημοσιεύτηκε την επομένη, Παρασκευή 18-4-2008 (ή και τη Δευτέρα, 21-4-2008) και οι ενδιαφερόμενοι είχαν στη διάθεσή τους μόλις πέντε ημέρες (μεσολαβούντος Σαββατοκύριακου) ή στην περίπτωση της δημοσίευσης τη Δευτέρα 21-4, μόλις δύο ημέρες για μία Πρόσκληση τέτοιας αξίας (11 εκ. ευρώ)».

Κατά την άποψη των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, η προκήρυξη ήταν «φωτογραφική» και κατ’ ουσίαν μόνο το όνομα του ιδιοκτήτη του κτηρίου έλειπε από αυτήν. 

«Η επιλεγείσα διαδικασία για την αγορά του κατά το έτος 2008 στο σύνολό της δεν ήταν σύννομη. Η διαδικασία έπασχε τόσο ως προς την Προκήρυξη (φωτογραφικού χαρακτήρα, ελάχιστο χρονικό όριο υποβολής προσφορών κλπ, με αποτέλεσμα να προσέλθει ένας μόνο ενδιαφερόμενος) όσο και ως προς την απουσία νόμιμης εκτίμησης, η οποία και οδήγησε στο υπερβολικό τίμημα των 11 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ (με αντικειμενική αξία μόλις 3 εκατ. €)» σημειώνεται στο πόρισμα, που θέτει και μερικούς ακόμη προβληματισμούς:

«Το ζήτημα είναι εάν υπάρχει ελάττωση της δημόσιας περιουσίας ή διακινδύνευσή της, και φυσικά αν υπάρχει γνώση των εμπλεκομένων για την ελάττωση ή διακινδύνευση αυτή. Και σε περίπτωση κατάφασής τους, τότε αναφύεται ζήτημα ευθύνης, εκτός της πολιτικής, και ποινικής όλων όσοι χειρίστηκαν την υπόθεση αυτή, ώστε να είναι αναγκαίο να διερευνηθεί εάν στοιχειοθετείται αντικειμενικά και υποκειμενικά το αδίκημα της απιστίας, έστω και σε επίπεδο πιθανολόγησης, αναγκαίας και ικανής στο στάδιο της εξέτασης του ζητήματος από την Επιτροπή μας, ώστε να ζητηθεί η περαιτέρω διερεύνηση των Εισαγγελικών και Δικαστικών Αρχών, για να διαπιστωθεί εάν έχει διαπραχθεί ή όχι το αδίκημα αυτό, βάσει αναγκαίων (επαρκών) ενδείξεων».

Το δάνειο των 225.000.000 ευρώ

Οι βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος υποστηρίζουν ότι η παραγγελία π.χ. ενός εκατομμυρίου δόσεων εμβολίων θα οδηγούσε σε νέα παραγγελία ακόμη ενός εκατομμυρίου δόσεων, μόνον όταν είχαν εξαντληθεί οι πρώτες πεντακόσιες ή οκτακόσιες χιλιάδες δόσεις.

Αντίθετα, «η απόφαση που ελήφθη από τον υπουργό Υγείας έπειτα από εισήγηση και σχετική απόφαση των υπευθύνων του ΚΕΕΛΠΝΟ (πρόεδρο, Δ.Σ., διευθυντή), για αθρόα παραγγελία 16 εκατ. εμβολίων και αντίστοιχο υπέρογκο δανεισμό, ζημίωσε τα δημόσια οικονομικά με πρόφαση την προστασία της Δημόσιας Υγείας», υπενθυμίζουν, δε, ότι τελικά εμβολιάστηκαν μόλις 300.000 συμπολίτες.

Το πόρισμα σημειώνει ότι «από την πανδημία του 2009 πέθαναν σε όλο τον κόσμο 18.156 πολίτες, τη στιγμή που οι θάνατοι από την εποχική γρίπη κυμαίνονται από 250.000- 500.000 παγκοσμίως. Τελικώς, η πανδημία έληξε στις 10 Αυγούστου 2010 με ανακοίνωση του Π.Ο.Υ. Βέβαια με τις ανακοινώσεις του Π.Ο.Υ. αυτού του επιπέδου, έπρεπε να ληφθούν σε εθνικό επίπεδο μέτρα προστασίας του πληθυσμού, με βασικό εκτελεστικό βραχίονα το ΚΕΕΛΠΝΟ. Όμως, ακόμη και σε αυτό το επίπεδο πραγματικού ή καλλιεργούμενου πανικού, δεν δικαιολογείται σε καμία περίπτωση η απόφαση ''προκαταβολικής'' παραγγελίας 16 εκατομμυρίων εμβολίων και ο αντίστοιχος δανεισμός και τελικώς επιβάρυνση του Ελληνικού Δημοσίου με 225.000.000 ευρώ».

Αγορά θερμικών καμερών

Στο κείμενο τονίζεται πως «ο τρόπος με τον οποίο αγοράστηκαν οι θερμικές κάμερες, εν όψει αναμενόμενης έξαρσης της επιδημίας γρίπης (έξαρση η οποία αποδείχθηκε τελικά ελάχιστα σοβαρή), αποτελεί μνημείο κακοδιαχείρισης με ανάθεση στην εταιρεία (που ήδη εκτελούσε οικοδομικές εργασίες στο κτήριο του ΚΕΕΛΠΝΟ), χωρίς να γίνει ποτέ έρευνα αγοράς για την προμήθεια των καμερών».

«Το συνολικό κόστος αγοράς (ύψους 5.200.000 ευρώ) και χρήσης (ύψους 2.500.000 ευρώ για τρεις μήνες) των θερμικών καμερών έγινε χωρίς υπογραφή σύμβασης, γεγονός που μπορεί να στοιχειοθετήσει σοβαρές ευθύνες, πολιτικές και, ενδεχομένως, ποινικές. Η ανάθεση στην εταιρεία (που ήδη εκτελούσε οικοδομικές εργασίες στο κτήριο του ΚΕΕΛΠΝΟ!!!) έγινε με εξωφρενικά ταχύ τρόπο, μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο, χωρίς να γίνει ποτέ έρευνα αγοράς για την προμήθεια των καμερών. Η τελική τιμή των θερμικών καμερών ήταν αδικαιολόγητα υψηλή» εκτιμούν οι υπογράφοντες βουλευτές.

Επίσης, σημειώνεται πως ο μάρτυρας Ι. Πιερρουτσάκος δεν έδωσε πειστικές απαντήσεις στα εύλογα ερωτήματα της Εξεταστικής, αλλά επανέλαβε πολλές φορές ότι η απόφαση της αγοράς «ήταν του υπουργού Υγείας Δημ. Αβραμόπουλου, η ταχύτητα που επιδείχθηκε για να υλοποιηθεί η αγορά ήταν κατ΄ εντολή του υπουργού, όλα όσα αφορούσαν στις απευθείας αναθέσεις ήταν σε γνώση του υπουργού, ενώ πρέπει να υπογραμμιστεί ότι όλα αυτά έγιναν τρεις μήνες πριν τις βουλευτικές εκλογές του 2009, ενώ μετά τις εκλογές, τον Σεπτέμβριο του 2009, οι εν λόγω κάμερες δεν ξαναχρησιμοποιήθηκαν ποτέ (έκτοτε σάπιζαν στις αποθήκες)».

Αντικαρκινικός έρανος


Στο θέμα αυτό τίθενται ερωτήματα, όπως:

• Πράγματι το συνολικό ποσό του αντικαρκινικού εράνου ανερχόταν στο ύψος των 6.500.000 ευρώ;

• Διατέθηκαν πράγματι και από ποια απολογιστικά στοιχεία αποδεικνύεται ότι διατέθηκαν τα ποσά των 2.000.000 και 1.500.000 ευρώ για το Εθνικό Αρχείο Νεοπλασιών και για εκστρατεία ενημέρωσης κατά του καρκίνου αντίστοιχα;

• Ακόμα κι αν αληθεύει ότι πράγματι τα ποσά αυτά διατέθηκαν βάσει του αρχικού σχεδιασμού και σκοπού -κάτι που μένει να αποδειχθεί-, τι απέγινε το υπόλοιπο ποσό των 810.000 ευρώ (υπήρχε και αδιάθετο υπόλοιπο 2.190.000 ευρώ).

«Και για την υπόθεση αυτή πρέπει να γίνει περαιτέρω διερεύνηση από την ποινική δικαιοσύνη, προς την οποία θα αποστείλουμε κάθε αποδεικτικό μέσο που έχουμε στη διάθεσή μας (πρακτικά και έγγραφα), δεχόμενοι ότι τα παραπάνω ερωτήματα στηρίζονται σε πραγματικά περιστατικά που συγκροτούν την έννοια των ''ενδείξεων'', και αυτές πρέπει να υποβληθούν στην έρευνα και εκτίμηση της δικαιοσύνης».

Σύμβαση ΚΕΕΛΠΝΟ- ΟΚΑΝΑ

Σε αυτό το κεφάλαιο αναλύονται στοιχεία, γεγονότα και περιστατικά τα οποία πρέπει να υποβληθούν στην εξειδικευμένη έρευνα της Δικαιοσύνης, προκειμένου «να αποφασίσει εάν υπάρχουν, εκτός από τις τεράστιες πρόδηλες πολιτικές ευθύνες, και ποινικές, όμως συμπερασματικά επαναλαμβάνουμε όσα αναφέρουμε στην κατακλείδα του οικείου κεφαλαίου».

«Εντοπίζεται ένα σκάνδαλο διασπάθισης δημοσίου χρήματος μέσω μίας σύμβασης εξ αρχής μη νόμιμης, αφού πρώτον ξέφευγε των καταστατικών δυνατοτήτων του ΚΕΕΛΠΝΟ, δεύτερον εκταμιεύθηκε άμεσα μεγάλο μέρος του ποσού χωρίς να υπάρχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις, τρίτον δεν τηρήθηκαν οι ειδικότεροι όροι της χωρίς να υπάρξει η συμβατικά ορισμένη παρακολούθηση ούτε η έγκαιρη, εξ αρχής, ανατροπή της και τέταρτον επειδή το ποσό των 20.000.000 ευρώ δεν είχε δυνατότητα να το διαθέσει η Διοίκηση του ΚΕΕΛΠΝΟ, καθότι προϊόν τραπεζικού δανείου με ειδικό προορισμό που τελούσε υπό την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου και δεν διατέθηκε για αυτόν τον σκοπό, παρότι τέθηκε παραπλανητικά και προφανώς σκόπιμα παρεμφερής τίτλος».

Έρευνα πραγματογνωμόνων για το έλλειμμα

Το προκύπτον υπόλοιπο ανέρχεται στα 89 εκατ. ευρώ, με την πλειοψηφία της εξεταστικής να αναφέρει ότι δεν είναι σε θέση να εκφέρει άποψη λόγω του ανεπαρκούς τρόπου κατάρτισης των απολογισμών και της έλλειψης ελεγκτικών στοιχείων για την επιβεβαίωση των εσόδων και εξόδων των απολογισμών, ενώ θέτει ακόμη ένα ερώτημα:

«Ειδικά όμως για τους απολογισμούς της περιόδου 2010-2014 στους οποίους εμφανίζονται αρνητικές διαφορές 89.000.000 ευρώ, ανακύπτει το ερώτημα, γιατί οι αρμόδιοι και του ΚΕΕΛΠΝΟ και του Υπουργού Υγείας, που είχε από τον νόμο την εποπτεία του και είχαν πλήρη εικόνα των Απολογισμών αυτών, δεν έκαναν ούτε το ελάχιστο, δηλαδή να ζητήσουν είτε πλήρη και σε βάθος έρευνα, είτε εξηγήσεις από τους αρμόδιους του ΚΕΕΛΠΝΟ που είχαν την ευθύνη της διαχείρισης και της σύνταξης των Απολογισμών».

Διαφημιστική δαπάνη


Στο συγκεκριμένο ζήτημα αναφέρονται «χαρακτηριστικές περιπτώσεις, πλήρεις παρατυπιών, που αποτυπώνουν υπό γενική έννοια καθεστώς υπηρεσιακής και διοικητικής αβελτηρίας, με αποτέλεσμα να διασπαθίζονται εκατομμύρια χωρίς κριτήρια, χωρίς τήρηση της νομοθεσίας, χωρίς τεκμηριωμένες αποφάσεις των κατά νόμο αρμοδίων οργάνων, κατά παράβαση νόμων, προεδρικών διαταγμάτων, υπουργικών αποφάσεων και του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του ΚΕΕΛΠΝΟ.

»Εκθέσεις και Πορίσματα ελεγκτικών αρχών, όπως ο ΣΕΥΥΠ, το ΓΛΚ, το ΣΔΟΕ κλπ. διαπιστώνουν παθογένειες που εκπλήσσουν, εξειδικεύουν παραβάσεις, εξατομικεύουν ευθύνες. Από το σύνολο των αποδεικτικού υλικού, κυρίως μαρτυρικές καταθέσεις, που περιέχονται στο προαναφερόμενο κεφάλαιο του παρόντος υπό στοιχεία Β,9 που αφορά τη Διαφημιστική Δαπάνη, προκύπτουν σαφώς, ρητώς και ανενδοιάστως τα εξής:

»Η μια δυσλειτουργία συνίσταται στην πληρωμή ποσών σε συγκεκριμένα έντυπα, ιστοσελίδες, ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς ελάχιστης ή μηδενικής επισκεψιμότητας, με ύποπτα ταχείς και εξαιρετικά πρόχειρες διαδικασίες, χωρίς να έχει προηγηθεί πρόσκληση ενδιαφέροντος εκ μέρους του ΚΕΕΛΠΝΟ- τα εν λόγω ποσά ήταν μικρού ύψους αλλά επαναλαμβάνονταν σταθερά, φτάνοντας αθροιστικά σε μεγάλο ποσό που διαμοιραζόταν κατά κύριο λόγο στους ίδιους μιντιακούς ομίλους (…) Η δεύτερη δυσλειτουργία αφορά την απευθείας ανάθεση διαφημιστικών εκστρατειών σε συγκεκριμένα διαφημιστικά γραφεία.

»Η Διεύθυνση του ΚΕΕΛΠΝΟ που επιλέγεται από την εκάστοτε ηγεσία του Υπουργείου Υγείας, αλλά και το Δ.Σ. του ΚΕΕΛΠΝΟ στο οποίο μετείχαν εκπρόσωποι του Υπουργείου Υγείας, ανέχθηκαν και υπέθαλψαν αυτήν την κατάσταση. Κατά τη διάρκεια της εξέτασης μαρτύρων στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής δεν δόθηκαν απαντήσεις, και κατά μείζονα λόγο δεν δόθηκαν πειστικές απαντήσεις ώστε να ερμηνευτεί αυτή η δυσλειτουργία-παρατυπία, καθώς οι μάρτυρες(διοικητικοί υπάλληλοι του ΚΕΕΛΠΝΟ) αρνούνταν να απαντήσουν, επιλέγοντας το δικαίωμα της ''σιωπής'', διότι είχαν κληθεί από Εισαγγελικές και Ανακριτικές Αρχές για ανωμοτί εξέταση, παρά τις επίμονες σχετικές ερωτήσεις εκ μέρους των Βουλευτών- Βουλευτριών».

Ένα χωριστό υπο-κεφάλαιο είναι αυτό της διοργάνωσης του E-HEALTH 2014: «Στο πλαίσιο της προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) οργανωνόταν, κάθε χρόνο τα τελευταία χρόνια από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (DG CONNECT) σε συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας της χώρας που έχει την Προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης συνέδριο για τις πληροφοριακές εφαρμογές στον χώρο της υγείας με τον τίτλο ''e-health week'' από τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Healthcare Information and Management Systems Society (συνοπτικά HIMSS).

Το 2014, το Υπουργείο Υγείας, στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είχε την υποχρέωση να διοργανώσει το αντίστοιχο συνέδριο e- Health (…) Ο τότε Υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, επέλεξε να μην απευθυνθεί στην εταιρεία HIMSS, όπως έκαναν όλα τα άλλα κράτη της Ε.Ε. αλλά με τη ‘γνωστή’ μέθοδο ‘by pass’ (που έχουμε συναντήσει σε πληθώρα περιπτώσεων κατά τη διάρκεια των εργασιών της εξεταστικής επιτροπής) χρησιμοποίησε το ‘μακρύ χέρι’ του Υπουργείου Υγείας, το ΚΕΕΛΠΝΟ» αναφέρεται στο πόρισμα.

«Με την Υπουργική Απόφαση αριθμ. πρωτ. 763/30-12-2013 (ΑΔΑ:ΒΙ6ΑΘ-Φ07) ο τότε Υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης ανέθεσε την υλοποίηση της διαχείρισης της εκδήλωσης του ''e- Health Forum'' στο ΚΕΕΛΠΝΟ. Έτσι ενώ θα μπορούσε κάλλιστα το ίδιο Υπουργείο Υγείας να οργανώσει και να φέρει εις πέρας τη συγκεκριμένη δράση, προτιμήθηκε το ΚΕΕΛΠΝΟ, ούτως ώστε να παρακαμφθούν οι διαδικασίες των δημόσιων συμβάσεων καθώς το πόσο ήταν άνω των 230.000 € και αναγκαστικά χρειαζόταν ανοιχτός διεθνής διαγωνισμός, και να υλοποιηθεί η ευρωπαϊκή δράση με τη μορφή της απευθείας ανάθεσης, διαδικασία που ‘προτιμούσε’ κατά κόρον το ΚΕΕΛΠΝΟ κατά παράβαση της κείμενης νομοθεσίας».

Εν κατακλείδι, «προτιμήθηκαν οι διαδικασίες των απευθείας αναθέσεων με τελικό ευνοούμενο την εταιρεία Mindwork, η οποία στην ελεγχόμενη περίοδο είχε αναλάβει σειρά έργων από το ΚΕΕΛΠΝΟ. Η εν λόγω εταιρεία ανήκει ή είναι συμφερόντων της κ. Νικολοπούλου-Στουρνάρα», αναφέρεται σχετικώς, ενώ επί παραδείγματι «ένα τριήμερο συνέδριο κόστισε 582.864,19 ευρώ, χωρίς να γίνει ανοιχτός διεθνής διαγωνισμός», σύμφωνα πάντα με την πλειοψηφία. Στα ερωτήματα που προκύπτουν, «τις απαντήσεις θα τις δώσει η δικαιοσύνη», σημειώνεται στο εν λόγω κεφάλαιο.

Κτήριο σίτισης, κατάτμησης συμβάσεων και Μητρόπολη Καισαριανής

Ακόμη, στο πόρισμα υπενθυμίζεται ότι «πρέπει να τύχουν επίσης δικαστικής διερεύνησης, πέραν όσων παραπάνω αναφέρονται, και η υπόθεση των Εικονικών Τιμολογίων που διαπίστωσε το ΣΔΟΕ και βρίσκεται στο στάδιο κρίσης της υπόθεσης από Διοικητικά Δικαστήρια και αφορά σε υπόθεση 1,4 εκατομμυρίων ευρώ».

«Η υπόθεση της Κατάτμησης Συμβάσεων κατά παράβαση του Π.Δ. 60/2007 που λάμβαναν χώρα συστηματικά σαν πάγια τακτική στις συναλλαγές του ΚΕΕΛΠΝΟ για μεγάλη χρονική περίοδο, όπως περιγράφεται στο κύριο σώμα του παρόντος πορίσματός μας και επιβεβαιώθηκε από μαρτυρικές καταθέσεις (βλ. κατάθεση νομικής συμβούλου Αθ. Οικονόμου), η υπόθεση ''χορηγίας'' προς τη Μητρόπολη Καισαριανής με ποσό που προσέγγιζε το εκατομμύριο, μάλιστα το ποσό αυτό δόθηκε ενώ ο ίδιος ο Μητροπολίτης Καισαριανής ήταν μέλος του Δ.Σ. του ΚΕΕΛΠΝΟ και δεν κατέστη νοητό κατά ποίο τρόπο, με ποια μέσα, με ποιες πρόσφορες μεθόδους και με ποια αποτελεσματικότητα με τα χρήματα αυτά η Μητρόπολη θα μπορούσε να υλοποιήσει ένα έργο ενημερωτικής εκστρατείας για εξειδικευμένες περιπτώσεις δημόσιας υγείας, με τρόπο που να δικαιολογείται από τους σκοπούς και τα μέσα που προβλέπονται στον ιδρυτικό νόμο και τον ΕΚΛ του ΚΕΕΛΠΝΟ. Επίσης, μαζί με τις υποθέσεις αυτές χρήζουν της δικαστικής διερεύνησης όλα όσα διαπίστωσαν το ΣΕΥΥΠ, το ΣΔΟΕ, το ΓΚΛ και οι Ορκωτοί Λογιστές με τις σχετικές Εκθέσεις και Πορίσματά τους, που είχε στη διάθεσή της η Επιτροπή μας κατά την έναρξη λειτουργίας, μάλιστα με βάση αυτά έγινε η πραγματική έναρξή της».

Με πληροφορίες από efsyn

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 3 Δεκεμβρίου 2018, 11:55