Ανατρέποντας τους ισχυρισμούς του καπετάνιου, ο νηογνώμονας δήλωσε πως δε βρέθηκε βλάβη στα πηδάλια του φέρι μποτ «Παναγία Παραβουνιώτισσα» και ανέφερε ότι το πλοίο προσάραξε λόγω μηχανικής βλάβης.

O 62χρονος καπετάνιος του φέρυ μποτ θα οδηγηθεί αύριο στις 11:00 π.μ., στον ανακριτή Χαλκίδας, προκειμένου να απολογηθεί για τις κατηγορίες που τον βαρύνουν.

Με τα νέα δεδομένα, η επιχείρηση αποκόλλησης του πλοίου από τον ύφαλο στη βραχονησίδα Γλάρος, που εκτελούσε το δρομολόγιο της γραμμής Αγία Μαρίνα – Νέα Στύρα, ξεκίνησε σήμερα το απόγευμα, καθώς δεν υπήρξαν άλλες ανατροπές που να επηρεάζουν τα πρωτόκολλα ασφαλείας. Το σχέδιο αποκόλλησης του φέρι μποτ, «Παναγία Παραβουνιώτισσα» που προσάραξε έξω από τα Νέα Στύρα Ευβοίας, κατέθεσε η πλοιοκτήτρια εταιρεία στο Λιμενικό.

Δείτε βίντεο από την έναρξη της διαδικασίας αποκόλλησης

Οι προπαρασκευαστικές ενέργειες έχουν ήδη ολοκληρωθεί και πλησίον του πλοίου βρίσκονται δύο ρυμουλκά με πλήρωμα και ναυπηγό, που ανέλαβαν τις εργασίες αποκόλλησης και ρυμούλκησης του. Ναυπηγοί και εμπειρογνώμονες βρίσκονται συνεχώς στο σημείο καταγράφοντας όλα τα δεδομένα για την εκτίμηση της ζημιάς. Κατά τη διάρκεια της επιθεώρησης, εντοπίστηκαν ρωγμές στο πλοίο μήκους περίπου 15 μέτρων, γεγονός που προσθέτει ακόμα περισσότερη δυσκολία στη διαδικασία.

Ολοκληρώθηκε η αποκόλληση, ρυμουλκήθηκε στο αλιευτικό καταφύγιο των Νέων Στύρων

Λίγο μετά τις 9 το βράδυ ολοκληρώθηκε η διαδικασία της αποκόλλησης και το πλοίο ρυμουλκήθηκε στο αλιευτικό καταφύγιο των Νέων Στύρων. Η διαδικασία αποκόλλησης και μεταφοράς του πλοίου διήρκησε μόλις λίγες ώρες και φέρι μποτ μεταφέρθηκε με ασφάλεια σε ειδικό σημείο στο νέο λιμάνι της περιοχής όπου θα παραμείνει φυλασσόμενο, καθώς τις επόμενες ημέρες θα εξεταστεί από ειδικούς πραγματογνώμονες προκειμένου να διαπιστωθούν τα αίτια που οδήγησαν στην προσάραξη του στην ξέρα «Γλάρος».

 

 

Σε ομαδικές αγωγές και μηνύσεις προχωρούν οι επιβάτες

Οι επιβάτες του πλοίου ετοιμάζονται να καταθέσουν μηνύσεις για το ατύχημα και την κατάσταση που επικράτησε το απόγευμα της Τρίτης, όταν το πλοίο προσάραξε στη βραχονησίδα Γλάρος. Η δικηγόρος μέρους των επιβατών, επιβάτιδα και η ίδια κατά το δρομολόγιο του συμβάντος, Αθηνά Αποστολοπούλου, μίλησε στο ERTNEWS: «Κατ’ αρχήν θα λάβουμε γνώση των ανακριτικών πράξεων και από εκεί και πέρα θα δηλώσουμε παράσταση πολιτικής αγωγής και θα ασκήσουμε και τις αγωγές για την αποζημίωση των επιβατών. Στο αστικό σκέλος, θα ζητείται η αποζημίωση των επιβατών για τις υλικές ζημιές που μπορεί να έχουν υποστεί, για τα διαφυγόντα κέρδη και επίσης φυσικά για την ηθική βλάβη. Το ποινικό σκέλος θα είναι προς υποστήριξη της κατηγορίας προκειμένου να αποδοθούν οι ποινικές ευθύνες».

Από τη στιγμή που θα ολοκληρωθεί η διαδικασία αποκόλλησης, ο στόχος είναι να ρυμουλκηθεί το πλοίο με ασφάλεια στο αλιευτικό καταφύγιο των Νέων Στύρων, που είναι ένα σημείο δίπλα στο λιμάνι των Νέων Στύρων, ούτως ώστε να παραμείνει εκεί, να ξεφορτώσει τα οχήματα των επιβατών και στη συνέχεια ο πλοίο θα μετακινηθεί και θα οδηγηθεί για επισκευή σε κάποια ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη.

Σε πρώτο πλάνο η αποφόρτωση των οχημάτων

Η άμεση προτεραιότητα είναι η αποφόρτωση των οχημάτων, καθώς πολλοί επιβάτες αναμένουν να τα παραλάβουν για να αναχωρήσουν για το εξωτερικό. Παρά τους ισχυρούς ανέμους στην περιοχή, οι αρχές εκτιμούν ότι οι καιρικές συνθήκες δεν θα προκαλέσουν περαιτέρω δυσκολίες στην ρυμούλκηση του πλοίου.

Δεν είναι ακόμα σαφές εάν το πλοίο πρέπει να αποφορτωθεί από όλα τα οχήματα ή απλά να μετακινηθούν κάποια από τα 30 περίπου οχήματα που βρίσκονται πάνω του.

Παρ’ όλα αυτά, οι Αρχές δίνουν προτεραιότητα στην επιστροφή των οχημάτων στους ιδιοκτήτες τους, καθώς αρκετοί επιβάτες είναι σε αναμονή για να ταξιδέψουν στο εξωτερικό.

Το ένα από τα δύο ρυμουλκά έχει τοποθετηθεί κάθετα στο πλοίο και το στηρίζει, ώστε να αποτραπεί οποιαδήποτε κλίση λόγω των ανέμων, οι οποίοι φτάνουν τα 6 μποφόρ στην περιοχή.

Οι Αρχές, πάντως, θεωρούν ότι οι καιρικές συνθήκες δεν θα επηρεάσουν την ρυμούλκηση του πλοίου, αφού δεν υπάρχει κυματισμός γύρω από το σημείο.

Η ανακοίνωση της εταιρείας για το φέρι μποτ

«Η πλοιοκτήτρια εταιρεία επιφυλάσσεται των δικαιωμάτων της αναφορικά με όποια δυσμενή/δυσφημιστικά σχόλια, αβάσιμες καταγγελίες και άλλες ενέργειες που έλαβαν χώρα τις τελευταίες ημέρες. Όλα θα απαντηθούν εν ευθέτω χρόνο και αφού η ταλαιπωρία των επιβατών λάβει τέλος», τονίζει με ανακοίνωσή της η «Δεληγιάννης Φέρις», για το φέρι μποτ, «Παναγία Παραβουνιώτισσα» που προσάραξε έξω από τα Νέα Στύρα Ευβοίας.

Αναλυτικά η ανακοίνωση αναφέρει:

«Αναφορικά με το συμβάν προσάραξης του ΦΕΡΥ ΜΠΩΤ ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΑΡΑΒΟΥΝΙΩΤΙΣΣΑ που έλαβε χώρα στις 5 Αυγούστου 2025 σας ενημερώνουμε περαιτέρω σήμερα 7-8-2025 και ώρα 17:50 ως ακολούθως:

Η πλοιοκτήτρια εταιρεία και η εταιρεία που έχει αναλάβει την αποκόλληση του πλοίου έχει καταθέσει σχετικό σχέδιο ενεργειών και αναμένεται η έγκρισή του από τις λιμενικές αρχές. Το σχέδιο αυτό προκρίνει τη στεγανοποίηση του πλοίου, την αποκόλληση και τη μεταφορά του, ρυμουλκούμενο στα Νέα Στύρα προκειμένου να εκφορτωθούν τα οχήματα των επιβαινόντων. Κατόπιν το πλοίο θα ρυμουλκηθεί σε ναυπηγείο προκειμένου να ολοκληρωθεί η επισκευή του.

Οι επιβαίνοντες μπορούν να επικοινωνούν με το γραφείο «Χιωτέλης και Συνεργάτες», Σαχτούρη 5, Πειραιάς Αττικής, στο τηλέφωνο 2104294928 και στις διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου 1) chiotelis@chiotelisandco.gr 2)mtsakiri@chiotelisandco.gr, 3)ntsantila@chiotelisandco.gr, 4) secretary@chiotelisandco.gr, προκειμένου να καταχωρήσουν τις νόμιμες καταγγελίες και απαιτήσεις τους.

Τα αίτια του ατυχήματος διερευνώνται και από τις δικαστικές αρχές καθώς και από τους επιθεωρητές της πλοιοκτήτριας, του νοηγνώμονα και των ασφαλιστών του πλοίου. Περαιτέρω ενημερώσεις θα ακολουθήσουν όταν υπάρχουν σαφή και ασφαλή πορίσματα.

Τέλος η πλοιοκτήτρια εταιρεία επιφυλάσσεται των δικαιωμάτων της αναφορικά με όποια δυσμενή/δυσφημιστικά σχόλια, αβάσιμες καταγγελίες και άλλες ενέργειες που έλαβαν χώρα τις τελευταίες ημέρες. Όλα θα απαντηθούν εν ευθέτω χρόνο και αφού η ταλαιπωρία των επιβατών λάβει τέλος.

Ο νομικός σύμβουλος για την εταιρεία,

Παναγιώτης Χιωτέλης».

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης