Ανταπόκριση από Στρασβούργο – Νίκος Ρούσσης 

Το 40% των διασυνοριακών τροχαίων αδικημάτων διαπράχθηκαν ατιμώρητα, είτε επειδή δεν εντοπίστηκε ο δράστης είτε επειδή η τιμωρία δεν εκτελέστηκε, διαπιστώνει ενημερωτικό έγγραφο του Ευρωκοινοβουλίου, που διανεμήθηκε σε επιλεγμένους παραλήπτες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο έγγραφο αναφέρεται ότι, η οδική ασφάλεια έχει βελτιωθεί σημαντικά στην ΕΕ, με τον αριθμό των θανάτων από τροχαία να μειώνεται κατά περισσότερο από 60% τα τελευταία 20 χρόνια.

Ωστόσο, υπογραμμίζεται, οι βελτιώσεις στην οδική ασφάλεια υπολείπονται των στόχων της ΕΕ για μείωση του αριθμού των θανάτων από τροχαία ατυχήματα κατά 50% μεταξύ 2001 και 2010 και κατά 50% επιπλέον μεταξύ 2011 και 2020.

Η Οδηγία (ΕΕ) 2015/413 για τη διευκόλυνση της διασυνοριακής κυκλοφορίας, η ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με τροχαίες παραβάσεις που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια – η οδηγία για τη διασυνοριακή επιβολή (CBE) – είναι από τους πυλώνες του πλαισίου πολιτικής για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην ΕΕ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στόχος τους είναι να συμβάλουν στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας με την αντιμετώπιση της σχετικής ατιμωρησίας των μη κατοίκων οδηγών.

Στο έγγραφο επισημαίνεται ότι, η αναθεώρηση, που ανακοινώθηκε στη στρατηγική βιώσιμης και έξυπνης κινητικότητας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το 2020, επιδιώκει να αντιμετωπίσει βασικές ελλείψεις στους υφιστάμενους κανόνες.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Επιτροπής, το 40% των διασυνοριακών αδικημάτων διαπράχθηκαν ατιμώρητα, είτε επειδή δεν εντοπίστηκε ο δράστης είτε επειδή η πληρωμή δεν εκτελέστηκε.

Η Επιτροπή υπέβαλε την πρότασή της για αναθεώρηση της οδηγίας CBE ως μέρος της δέσμης μέτρων για την οδική ασφάλεια την 1η Μαρτίου 2023. Στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ο φάκελος ανατέθηκε στην Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού, με εισηγητή τον Πολωνό ευρωβουλευτή των Χριστιανοδημοκρατών Kosma Złotowski.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης