Η καταναλωτική εμπιστοσύνη των Ελλήνων αυξήθηκε στο δεύτερο τρίμηνο του 2013, αλλά παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα διεθνούς έρευνας της εταιρείας Nielsen που διεξήχθη τον Μάιο μεταξύ 29.000 καταναλωτών σε 58 χώρες οι οποίοι κάνουν αγορές μέσω του Διαδικτύου.

Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 7 μονάδες – η μεγαλύτερη αύξηση διεθνώς μαζί με την Κολομβία και το Πακιστάν – και έφθασε τις 47 μονάδες, επίδοση που είναι η πέμπτη χαμηλότερη μετά την Πορτογαλία (33 μονάδες), την Ιταλία και την Ουγγαρία (41 μονάδες) και την Κροατία (45 μονάδες).

Ο παγκόσμιος δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης της Nielsen αυξήθηκε κατά μία μονάδα στις 94 μονάδες στο δεύτερο τρίμηνο. Σημαντική αύξηση του δείκτη καταγράφηκε στις ΗΠΑ (3 μονάδες, φθάνοντας τις 96 μονάδες), στη Βρετανία (4 μονάδες, φθάνοντας τις 79 μονάδες) και στην Ιαπωνία (5 μονάδες, φθάνοντας τις 78 μονάδες), ενώ ο δείκτης έμεινε σταθερός στη Γερμανία στις 90 μονάδες. Η εμπιστοσύνη μειώθηκε σε 14 από τις 29 ευρωπαϊκές αγορές, καθώς οι μειώσεις στους κρατικούς προϋπολογισμούς, οι αυξήσεις φόρων και η υψηλή ανεργία συνέχισαν να βαραίνουν τα ευρωπαϊκά νοικοκυριά.

«Ο Ευρωπαίος καταναλωτής βρίσκεται σε μία κατάσταση αναμονής και στην πραγματικότητα στη Nielsen βλέπουμε διαφορετικές ταχύτητες, με τους Γερμανούς καταναλωτές να έχουν τη μεγαλύτερη εμπιστοσύνη, ακολουθούμενοι από τους Βρετανούς, τους Γάλλους και κατόπιν τους Ιταλούς και τους Έλληνες, όπου η εμπιστοσύνη είναι χαμηλή» δήλωσε ο επικεφαλής οικονομολόγος του Cambridge Club της Nielsen κ. Βενκτατές Μπάλα.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης