Αυτοκίνητο: Το διαδίκτυο "καταπίνει" τις εκθέσεις-Θύμα και η Γενεύη

Πρώτη καταχώρηση: Πέμπτη, 6 Φεβρουαρίου 2020, 16:54
Αυτοκίνητο: Το διαδίκτυο "καταπίνει" τις εκθέσεις-Θύμα και η Γενεύη

Τα τελευταία χρόνια οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναζητούν νέους τρόπους για να προβάλουν τα νέα μοντέλα τους και τις τεχνολογίες που έχουν αναπτύξει.

Η ταχύτατη αύξηση του διαδικτύου, οι διάφορες πλατφόρμες ενημέρωσης και οι εκδηλώσεις που επικεντρώνονται σε συγκεκριμένες κατηγορίες υποψήφιων αγοραστών αξιοποιούνται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες για την προβολή τους. Αποτέλεσμα αυτών των προσπαθειών είναι η μείωση του αριθμού των συμμετοχών στις Διεθνείς Εκθέσεις Αυτοκινήτων.

 Στην 90ή Διεθνή Έκθεση της Γενεύης, που θα διεξαχθεί από τις 5-15 Μαρτίου, δεν θα συμμετάσχει ούτε ο γαλλικός όμιλος PSA, που πρωταγωνιστεί στη διεθνή αγορά και πρόσφατα δημιούργησε κοινή εταιρεία με τον ιταλικό όμιλο FCA.

Οι γαλλικές μάρκες Peugeot και Citroen, που κάθε χρόνο ξόδευαν γύρω στα πέντε εκατομμύρια ευρώ για να παρουσιάσουν στο εκθεσιακό κέντρο Palexpo τα νέα μοντέλα τους και τις τελευταίες τεχνολογίες, απέχουν για πρώτη φορά στην ιστορία της έκθεσης.

Η PSA άναψε κόκκινο φανάρι και στην Opel, που απέκτησε στο τέλος του 2017. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η λίστα με τις απουσίες είναι πρωτοφανής σε έκταση. Στη φετινή Διεθνή Έκθεση της Γενεύης δεν έχουν περίπτερο οι δημοφιλείς μάρκες: Citroen, Ford, Land Rover, MINI, Nissan (μόνο στη Γενεύη είχε περίπτερο τα τελευταία χρόνια), Mitsubishi, Opel, Subaru, Peugeot, Subaru, Volvo κ.ά.

Η φημισμένη Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης πέρυσι κατέγραψε σημαντικές απουσίες, που μείωσαν το ενδιαφέρον των επισκεπτών, η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης ΙΑΑ, που διεξήχθη το 2019, επίσης υπέστη σημαντικό πλήγμα αφού απουσίαζαν πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, με αποτέλεσμα να μειωθεί σε πρωτόγνωρο επίπεδο ο αριθμός των επισκεπτών.

Το πρόβλημα ήταν τόσο μεγάλο που η Ένωση Αυτοκινητοβιομηχανιών της Γερμανίας (VDA) αποφάσισε να επιλέξει μια άλλη πόλη για τη γερμανική έκθεση. Η έκθεση της Φρανκφούρτης ήταν επίσης στόχος για τις διαμαρτυρίες περιβαλλοντικών ακτιβιστών. Ο αριθμός επισκεπτών μειώθηκε κατά 30%, σε 560.000.

Εξετάζεται η μεταφορά της έκθεσης της Φρανκφούρτης σε τρεις πόλεις Βερολίνο, Αμβούργο, Μόναχο. Αυτές οι τρεις πόλεις έχουν επιλεγεί από την VDA ως πιθανές τοποθεσίες για την επόμενη έκθεση που θα διεξαχθεί τον Σεπτέμβριο του 2021.

Η έκθεση της Φρανκφούρτη διεξάγεται εδώ και σχεδόν 70 χρόνια και αποτελεί ορόσημο για τη «χρηματοοικονομική πρωτεύουσα της Γερμανίας», που φιλοξενεί την εκδήλωση. Μαζί με την Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού, που το 2018 υπέστη βαρύ πλήγμα από την απουσία των αυτοκινητοβιομηχανιών, είναι δύο από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές εκθέσεις που παρουσιάζονται τα νέα αυτοκίνητα και οι τελευταίες τεχνολογικές καινοτομίες.

Η έκθεση της Φρανκφούρτης είναι επίσης γνωστή με το γερμανικό της ακρωνύμιο IAA (International Automobile Exhibition), ήταν μια σημαντική εκδήλωση που επηρέαζε τις πωλήσεις και το μάρκετινγκ των κατασκευαστών αυτοκινήτων.

Οι έρευνες έδειξαν ότι σχεδόν το ένα τρίτο των επισκεπτών σκόπευαν να αγοράσουν ένα νέο ή μεταχειρισμένο αυτοκίνητο τους επόμενους έξι μήνες, ενώ πάνω από το ένα τέταρτο τουλάχιστον εξετάζουν σοβαρά αυτή την επένδυση, αναφέρει το Automotive News Europe.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν είναι πρόθυμες να επενδύσουν μερικά εκατομμύρια ευρώ για να λάβουν μέρος σε διεθνείς εκθέσεις, καθώς συγκρίνουν την αξία των μεγάλων εμπορικών εκθέσεων με την αποτελεσματικότητα των αυτόνομων εκδηλώσεων που μπορούν να μεταδοθούν απευθείας σε παγκόσμιο ακροατήριο κοινού, με χαμηλότερο κόστος.

Η VDA δήλωσε ότι επιθυμεί να αλλάξει τη μορφή της έκθεσης και να επικεντρωθεί στη κινητικότητα σε «έξυπνες πόλεις», όπως το Βερολίνο, το Αμβούργο ή το Μόναχο. Η απόφαση θα παρθεί τις προσεχείς εβδομάδες.

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 6 Φεβρουαρίου 2020, 16:54