Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν οι αποστολές φορτίων υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG στην Ευρώπη, καθώς τον Μάρτιο τα ευρωπαϊκά τέρμιναλ προμηθεύτηκαν 10,2 δισ. κυβικά μέτρα αερίου, το υψηλότερο μέγεθος από τον Απρίλιο του 2020 και σχεδόν διπλάσια ποσότητα από τα 5 δισ. κυβικά μέτρα του Ιανουαρίου.

Σημειώνεται ότι, στις αρχές του έτους, οι χαμηλές τιμές στα ευρωπαϊκά hubs είχαν ως αποτέλεσμα να κατευθύνονται τα φορτία του LNG προς τις ασιατικές αγορές, όπου οι τιμές και άρα τα περιθώρια ήταν μεγαλύτερα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ωστόσο, καθώς οι τιμές στην Ευρώπη έχουν αρχίσει να ανακτούν έδαφος, τα φορτία εκ νέου κατευθύνονται προς τη Γηραιά  Ήπειρο.

Ενδεικτικά οι τιμές του φυσικού αερίου στη Βρετανία εκτοξεύθηκαν λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών αλλά και της χαμηλής επίδοσης των αιολικών, που ώθησαν τη ζήτηση για το καύσιμο πάνω από τα φυσιολογικά επίπεδα.

Η υψηλή ζήτηση εξαιτίας των χαμηλών θερμοκρασιών βρίσκεται πίσω από τις υψηλές τιμές του φυσικού αερίου και σε άλλες χώρες όπως το Βέλγιο, η Ολλανδία και η Γερμανία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η διακύμανση των τιμών του υγροποιημένου φυσικού αερίου επηρεάζει το κόστος και για την ελληνική αγορά. Στην Ελλάδα, για τον Απρίλιο έχει προγραμματιστεί η άφιξη δύο φορτίων υγροποιημένου φυσικού αερίου στον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας.

Το πρώτο φορτίο έφτασε στις αρχές του μήνα για λογαριασμό των εταιρειών ΗΡΩΝ και Mytilineos (από 73855 κυβικά μέτρα η κάθε εταιρεία). Θα ακολουθήσει ένα ακόμα φορτίο στα τέλη του μήνα για λογαριασμό των εταιρειών Elpedison και Motor Oil Hellas (118168 κυβικά μέτρα για την πρώτη και 33235 κυβικά μέτρα για τη δεύτερη).

Τέλος για τον Μάιο, σύμφωνα με τον τρέχοντα προγραμματισμό, θα φτάσουν στη Ρεβυθούσα δύο ακόμα φορτία, ένα για λογαριασμό της Mytilineos και ένα για λογαριασμό της Elpedison.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης