Phosphorescent στο Fuzz

Έξι χρόνια μετά το «Muchacho», το άλμπουμ που τον έκανε γνωστό στο ευρύτερο κοινό και συγκέντρωσε εγκωμιαστικές κριτικές, και λίγους μήνες μετά την κυκλοφορία της τελευταίας του δισκογραφικής δουλειάς  “C’ est la vie”, o Matthew Houck ή αλλιώς Phosphorescent έρχεται για πρώτη φορά στην Αθήνα, στο πλαίσιο της 1ης του ευρωπαϊκής περιοδείας μετά το 2014.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Και μπορεί το “Song For Zula” του 2013 να ήταν το ραδιοφωνικό hit που τον έβαλε για τα καλά στο χάρτη (είχε την τιμητική του και στο ελληνικό airplay), αλλά η καριέρα του κάθε άλλο παρά μικρή είναι. O καλλιτέχνης από την Alabama, που τώρα ζει και ηχογραφεί στο Nashville, ξεκίνησε ως Phosphorescent το 2001, στην Αθήνα της Georgia, και μέχρι στιγμής έχει κυκλοφορήσει 8 lp (το 1 από αυτά είναι live album) και 1 ep.  

Opening act: Pelion Rivers

Fuzz

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πατριάρχου Ιωακείμ 1 Τηλέφωνο: 2103450817

28 Μαΐου 2019

21:00

Εισιτήρια

Early birds: 20€ (περιορισμένος αριθμός εισιτηρίων)
Προπώληση: 23€
Ταμείο: 25€

«Γελώντας άγρια» του Κρίστοφερ Ντουράνγκ στο Θέατρο του Νέου Κόσμου

Σ’ έναν χώρο ακαθόριστο, δύο άνθρωποι καθορισμένοι, αναπνέουν. Το θέμα της συζήτησης, η πραγματικότητα, η ζωή τους τώρα. Ποια είναι αυτά που λέγονται και ποια είναι αυτά που κρύβονται; Ψαχουλεύουν το παρόν, “γελώντας άγρια εν τω μέσω αδυσώπητης θλίψης, εις τον αιώνα των αιώνων, αμήν”.

Βρισκόμαστε σ’ ένα πάρτι μασκέ, σε κάποιο σπίτι. Είμαστε όλοι καλεσμένοι σ’ αυτό το πάρτι. Οι δύο ηθοποιοί και οι προσωπικότητές τους συνομιλούν, απευθύνονται, λέγοντας αλήθεια, μεταδίδουν την προσωπική τους ιστορία. Οι σιωπές, οι παύσεις και οι παραφωνίες, όπου χρειάζονται, είναι πάντα ωφέλιμες, μέρος της ιστορίας. Προς την απλότητα, το παιχνίδι, την ελευθερία, τη ζωή. Ένα κείμενο διασκεδαστικό μ’ έναν ευφυή τρόπο, αφού δεν ξέρεις με τι να γελάσεις και με τι να κλάψεις τελικά από όλα αυτά που ακούς.    

Συντελεστές:

Μετάφραση: Χριστίνα Παπαδάκη – Δημήτρης Φραγκιόγλου
Σκηνοθεσία: Νάνσυ Μπούκλη, Πάνος Παπαδόπουλος
Βοηθός σκηνοθεσίας: Μάρα Βλαχοπούλου
Κοστούμια – Σκηνικά: Δήμητρα Λιάκουρα
Σχεδιασμός φωτισμών: Ελίζα Αλεξανδροπούλου

Παίζουν οι ηθοποιοί:

Νάνσυ Μπούκλη, Πάνος Παπαδόπουλος

Θέατρο του Νέου Κόσμου

Δευτέρα

21:15

Τρίτη

21:15

6 Μαΐου 2019 – 4 Ιουνίου 2019

Εισιτήρια

Κανονικό 13€
Μειωμένο 10€

Ερπετό γλυκόπικρο στο Πεδίον του Άρεως

Από τις 27 Μαΐου και για οκτώ παραστάσεις, το Πεδίον του Άρεως μετατρέπεται σ’ ένα πεδίο για μια σύγχρονη τελετουργία ερωτικής ενδυνάμωσης. 

«Δεν ήτανε ανάγκη βασίλισσα να με κάνεις του Περού. Ανάγκη ήτανε να σκύψεις από πάνω μου, να δω στα μάτια σου εκείνα τα δυο φωσάκια. Φωσάκια που λένε ότι είμαι τ’ ονειρεμένο σου νησί στην Ωκεανία, ξωτικό, πρωτόγονο, ηλιοπλημμυρισμένο…»

Πώς οι γυναίκες βιώνουν τον κύκλο του έρωτα και πώς επι-βιώνουν απ’ αυτόν;

«Όμως το ξέρω πως δε γίνεται ποτέ κανείς να ελπίζει σε ολάκαιρη την ευτυχία· ένα μικρό μερίδιο να προσδοκάει μονάχα· κει που δεν το περιμένει…»

Το κοινό παρακολουθεί την ιδιότυπη δοκιμασία μιας ομάδας γυναικών κατά τη διάρκεια μιας περιπατητικής περφόρμανς χτισμένης πάνω στην ποίηση της Σαπφούς, της Μάτσης Χατζηλαζάρου και της Τζένης Μαστοράκη.

Δείτε περισσότερα εδώ

«Η φαλακρή τραγουδίστρια» στο Θέατρο Τέχνης

Η Σοφία Μαραθάκη και η Ομάδα Θεάτρου ΑΤΟΝΑλ παρουσιάζουν το έργο που ουσιαστικά καθιέρωσε το θέατρο του παραλόγου.

Γραμμένο το 1948, το έργο Η φαλακρή τραγουδίστρια μοιάζει σήμερα πιο επίκαιρο από ποτέ, καθώς σατιρίζει θέματα όπως η ισοπέδωση της ατομικής ταυτότητας, η καθολική αποξένωση και η αυτοματοποίηση της συμπεριφοράς. Η υπόθεση του έργου, διαδραματίζεται σ’ ένα αγγλικό αστικό σαλόνι όπου το ζεύγος Σμιθ συναντά το ζεύγος Μάρτιν, λίγο πριν εισβάλλει στην κουβέντα η υπηρέτρια του σπιτιού αλλά και ένας απρόσκλητος πυροσβέστης.

Με όχημα την ανεπάρκεια των λέξεων, ο συγγραφέας Ευγένιος Ιονέσκο περιγράφει την καθημερινότητα της μικροαστικής κοινωνίας και επιτίθεται σ’ ένα κόσμο που έχει χάσει τη μεταφυσική του διάσταση. Παρωδώντας και χλευάζοντας την απολιθωμένη γλώσσα, βασικά προτείνει την αποκατάσταση μιας ποιητικής αντίληψης για τη ζωή.

Η παράσταση επιδιώκει να αναδείξει το παράλογο και το σουρεαλιστικό στοιχείο του σύγχρονου κόσμου της και την καθολική αδυναμία της γλώσσας ως μέσο επικοινωνίας συναισθημάτων και ιδεών. Με εφαλτήριο τον Βιτγκενστάιν που λέει ότι: τα όρια της γλώσσας μου είναι τα όρια του κόσμου μου, στόχος είναι να διερευνηθεί η ανάγκη του ανθρώπου να ονομάζει τα πάντα και να τα κατηγοριοποιεί για να τα κατανοήσει.

Δείτε περισσότερα εδώ

«Το ξύπνημα της άνοιξης» του Φρανκ Βέντεκιντ στο Θέατρο του Νέου Κόσμου

Ο Βέντεκιντ στο Ξύπνημα της άνοιξης συνθέτει ένα ρέκβιεμ για τον στραγγαλισμό της αθωότητας και των πρώτων παρορμήσεων και καταγγέλλει μια συντηρητική κοινωνία εστιασμένη στην αποτελεσματικότητα που καταστέλλει το ένστικτο και την επαφή με το σώμα. Μέσα από σύντομες, αποσπασματικές εικόνες, παρακολουθούμε μια γενιά εφήβων να έρχεται αντιμέτωπη με τη διερεύνηση της σεξουαλικότητας, τη φιλία, τον ρομαντισμό, τη βία, την αυτοκτονία, τον έρωτα και να ωθείται εντέλει στον αφανισμό μέσα από την πάλη της να αναπνεύσει σε μια ασφυκτική κοινωνία που προτείνει τη στέρηση της ανθρώπινης ιδιότητας.

Η παράσταση επιχειρεί να παρακολουθήσει μέσα από το μικροσκόπιο όλη τη διακύμανση του ανθρώπινου συμπτώματος που πεθαίνει πριν καν γεννηθεί, διατηρώντας το ωμό και ανηλεές ύφος της γραφής του Βέντεκιντ.

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς

Παίζουν οι ηθοποιοί:
Βαγγέλης Αμπατζής
Ασημίνα Αναστασοπούλου
Κορίνα-Άννα Γκουγκουλή
Γιώργος Δικαίος
Αναστάσης Λαουλάκος
Μάνος Πετράκης
Νάνσυ Σιδέρη
Μαρία Σκουλά

Δείτε περισσότερα εδώ

Τελευταίες παραστάσεις για το έργο «Η Βιολέτ στη γη» στο Studio Μαυρομιχάλη

Aκόμη  έξι παραστάσεις για το έργο της  Carole Fréchett,  «Η Βιολέτ στη γη», με τον πρωτότυπο τίτλο «Violette sur la Terre»(2002), που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την νέα ομάδα Μετεωρίτες στο Studio Μαυρομιχάλη. 

Περίληψη:

«Ξαφνικά έστριψα. Έτσι απλά μου ‘ρθε. Ακριβώς τη στιγμή που άφηνα τον κεντρικό δρόμο, κατάλαβα προς τα πού κατευθυνόμουν. Είχα καιρό να πάω εκεί…»

ΠΩΛ

Σημείωμα Μεταφραστή:

Επαναστατική ματιά, ύμνος στην αγάπη ή και τα δύο; Όποια ερμηνεία και να δώσεις στο τέλος του έργου «Η Βιολέτ στη γη» νιώθεις την πληρότητα ενός έργου βαθιά ανθρώπινου, συγκινητικού αλλά και κωμικού μαζί, ενός θεατρικού μικρόκοσμου που κινείται ανάμεσα σε σκοτάδι και φως. Μέσα από μία απλή ιστορία η Καρόλ Φρεσέτ μας καλεί να συνειδητοποιήσουμε την ανάγκη εξεύρεσης τρόπων να ζούμε μαζί ξεφεύγοντας από τη μοναξιά.

Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Φαναριώτης

Ερμηνεύουν: Κατερίνα Καλέντζη, Σοφία Μελισσηνού, Τάσος Πετρίτσης, Κώστας Πλιάτσιος, Έλενα Τσέλιου.

Δείτε περισσότερα εδώ

«Μελάχρα» στο Θέατρο Σταθμός

Η Σοφία Φιλιππίδου σκηνοθετεί το έργο του πρωτεργάτη του νεοελληνικού θεάτρου του 20ού αιώνα Παντελή Χορν, που ανέβηκε για πρώτη φορά το 1909 από τον θίασο της Μαρίκας Κοτοπούλη. 

Η «Μελάχρα», ένα ποιητικο δράμα στα όρια της άγριας φάρσας με δυνατή πλοκή και συμβολισμούς παρμένους από λαϊκά παραμύθια, διαδραματίζεται σε ένα τσιγγανοχώρι με μάστορες σιδηρουργούς, όπου καταφθάνει ένας περιοδεύων θίασος, με θεατρίνους και παλιάτσους. Στην αλληγορική «Μελάχρα» ο Παντελής Χορν, επηρεασμένος βαθύτατα από τον “Δωδεκάλογο του γύφτου” του Κωστή Παλαμά -που εφέτος συμπληρώνει εβδομηντα πέντε χρόνια από το θάνατο του και εκατόν εξηντα πέντε από τη γέννηση του-αναζητά με πάθος την ελευθερία και τα δυσδιάκριτα όρια της.

Σκηνοθεσία /δραματουργική επεξεργασία: Σοφία Φιλιππίδου

Παίζουν με σειρά εμφάνισης: Τατιάνα Μελίδου, Γιώργης Παρταλίδης, Ντίνος Φλώρος, Έλενα Μεγγρέλη, Θωμάς Καζάσης, Ρήνος Τζάνης, Δήμητρα Δερζέκου,Σπύρος Δούρος και σε έναν ρόλο έκπληξη η Σοφία Φιλιππίδου.

Δείτε περισσότερα εδώ

«Το Γαμοπίλαφο, ή περιμένοντας τη Βήτα» στο Από Μηχανής Θέατρο

«Το Γαμοπίλαφο ή Περιμένοντας τη Βήτα», το  θεατρικό μονόπρακτο του Πάρι Τακόπουλου σε σκηνοθεσία  Νίκου Καλαμό παρουσιάζεται στο  Από Μηχανής Θέατρο. Πρόκειται για ένα αφιέρωμα στον Σάμιουελ Μπέκετ, ένα ψηφιακό μεταπλατωνικό θεατρικό συμπόσιο σε δύο πράξεις.

Στην πρώτη πράξη, δύο «μεταμοντέρνοι» άνδρες, ο Άλφα και ο Γάμα, συζητούν ασταμάτητα για το παρόν, το μέλλον και το παρελθόν, ως αληθινοί απόγονοι των ηρώων του Μπέκετ, Βλαδίμηρου και Εστραγκόν, ή του Σωκράτη και του Αλκιβιάδη. Στη δεύτερη πράξη εμφανίζεται η Βήτα, Βεατρίκη ή Β΄, ονειροκατασκεύασμα ενός Έλληνα υπολογιστή μισακούοντος εις το ρωμέικο όνομα: Αλλιγγέριος. Άλλως Βιοτίμα, κατόπιν παραφθοράς του «Δέλτα» εις «Βήτα». Ένα σύγχρονο ρομπότ της εποχής μας, μία διττή υπόσταση η οποία συνίσταται στο έντονο διονυσιακό και απολλώνιο στοιχείο.

Παίζουν: Λευτέρης Βλάχος, Νίκος Καλαμό, Μάνια Παπαδημητρίου.

Δείτε περισσότερα εδώ

«Ανθρωποφύλακες» στο Θέατρο Τέχνης

Τη Δευτέρα 13 Μαΐου στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης ανέβηκε το έργο «Ανθρωποφύλακες» του Περικλή Κοροβέση σε σκηνοθεσία Μάνου Βαβαδάκη.

Οι Ανθρωποφύλακες του Περικλή Κοροβέση αποτελούν βιβλίο ορόσημο, αφού είναι η πρώτη μαρτυρία που τυπώθηκε και κυκλοφόρησε διεθνώς κάνοντας γνωστή την πρακτική βασανισμών που ακολουθούσε το καθεστώς των συνταγματαρχών έναντι των αντιφρονούντων. Μια οργανωμένη άνωθεν πρακτική που στόχευε στον πλήρη εξευτελισμό των συλληφθέντων, σωματικά και ψυχικά. Η σκληρότητα της περιγραφής των βασανισμών στην ταράτσα της Μπουμπουλίναςισορροπεί με την λογοτεχνική αφήγηση του Κοροβέση, απόρροια της καλλιτεχνικής του ιδιότητας.

Παίζουν οι: Νέστωρ Κοψιδάς, Θεοδώρα Γεωργακοπούλου, Ειρήνη Γεωργαλάκη, Ελένη Ζαχοπούλου, Άρης Λάσκος.

Δείτε περισσότερα εδώ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης