Dragon Ball Z: Kakarot - Review: H αγαπημένη ιστορία σε Action RPG μορφή

Πρώτη καταχώρηση: Πέμπτη, 13 Φεβρουαρίου 2020, 21:20
Dragon Ball Z: Kakarot - Review: H αγαπημένη ιστορία σε Action RPG μορφή

Πληροφορίες


Τίτλος: Dragon Ball Z: Kakarot
Διαθέσιμο σε: PlayStation 4, Xbox One, PC
Δοκιμάστηκε σε: PlayStation 4
Εταιρεία Ανάπτυξης: CyberConnect2
Εκδότρια Εταιρεία: Bandai Namco Entertainment
Είδος: Action/RPG
Ηλικίες: 12+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 17 Ιανουαρίου 2020
 

 

Η αγορά των anime και των manga έχει μεγαλώσει αρκετά τα τελευταία χρόνια και αποτελούν μια ακόμη επικερδή επιλογή για τις εταιρείες παραγωγής video games. Η Bandai Namco είναι μια από αυτές τις εταιρείες, καθώς έχει δημιουργήσει μια αρκετά μεγάλη βιβλιοθήκη από παιχνίδια που έχουν βασιστεί στην ιαπωνική κουλτούρα και τα anime ειδικότερα.
 

Το τελευταίο διάστημα έχουμε δοκιμάσει αρκετούς τίτλους βασισμένους στο Dragon Ball, στο One Piece κλπ., ενώ ποιος μπορεί να ξεχάσει το Jump Force που αποτελεί το μεγαλύτερο crossover anime ηρώων στην ιστορία του gaming. Μετά τη δημιουργία του One Piece: World Seeker και τις ικανοποιητικές κριτικές που απέσπασε για την ελευθερία και τα RPG στοιχεία του, η Bandai Namco σε συνεργασία με την CyberConnect2, αποφάσισαν να προχωρήσουν στη δημιουργία ενός παρόμοιου τίτλου, αλλά αυτήν τη φορά επέλεξαν το επικερδές σύμπαν του Dragon Ball.



Διαλέγοντας την καλύτερη ιστορία που έχει ειπωθεί στο anime, αυτήν του Dragon Ball Z, μας παρουσίασαν για πρώτη φορά το παιχνίδι με την κωδική ονομασία Dragon Ball Game Project Z - Action RPG, το οποίο μετονομάστηκε σε Dragon Ball Z: Kakarot.
 

Το να εξηγήσουμε το σενάριο του Dragon Ball Z: Kakarot είναι λίγο ανούσιο, καθώς το παιχνίδι προτείνεται σε fans της σειράς, οι οποίοι ξέρουν ήδη την ιστορία αναλυτικά. Από την άλλη αν κάποιος που δεν έχει δει το anime θελήσει να ασχοληθεί με το παιχνίδι, θα έχει σίγουρα κενά καθώς υπάρχει μια ολόκληρη ιστορία (αυτή του πρώτου Dragon Ball) η οποία προηγείται του παιχνιδιού. Για αυτούς, η CyberConnect2 έχει διασκορπίσει στον κόσμο του παιχνιδιού φωτογραφίες από το πρώτο anime, μέσα από τις οποίες εξηγεί κάποια βασικά κομμάτια της ιστορίας.
 

Ουσιαστικά, το παιχνίδι αναπαράγει τη βασική ιστορία του anime ακριβώς όπως είχε παιχτεί στην τηλεόραση (περιλαμβάνει όλα τα saga) και όσοι το έχουν παρακολουθήσει γνωρίζουν ότι αποτελεί το καλύτερο κομμάτι όλου του anime. To αρνητικό του παραπάνω είναι ότι οι fans έχουν δει δεκάδες φορές την ίδια ιστορία, οπότε χωρίς κάποιες έξτρα πληροφορίες για τους χαρακτήρες, ίσως κουράσει με τη μεγάλη διάρκεια του ακόμα και τους πιο σκληροπυρηνικούς. Μην ξεχνάμε ότι έχουν αποδοθεί 291 επεισόδια μέσα σε 40 ώρες που διαρκεί το πλήρες playthrough του Dragon Ball Z: Kakarot. Ακόμα και ο νέος χαρακτήρας που σχεδίασε ο Akira Toriyama, δεν προσφέρει κάτι νέο στο σενάριο, καθώς βρίσκεται στο παιχνίδι μόνο για προπόνηση.
 




Κάτι που μας ξένισε αρκετά, έχει να κάνει με την επιλογή τοποθέτησης του ονόματος Kakarot στον τίτλο. Με αυτόν τον τρόπο η Bandai Namco κατάφερε να κάνει το παιχνίδι πιο θελκτικό, καθώς ανεξάρτητα το πόσες φορές έχουμε χειριστεί τον εν λόγω χαρακτήρα, σίγουρα παραμένει ένας από τους πιο εικονικούς και αναγνωρίσιμους χαρακτήρες anime όλων των εποχών. Από την άλλη όμως, δημιουργήθηκε μια ψευδαίσθηση (ίσως εσφαλμένα) ότι τον περισσότερο χρόνο του παιχνιδιού θα τον περάσουμε με τον Goku κάτι που δεν ισχύει πλήρως, καθώς σε αυτό το σημείο του anime ο Goku το περισσότερο διάστημα, είτε είναι πεθαμένος, είτε αναρρώνει από κάποια μάχη. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, ο παίκτης να χειρίζεται πιο πολύ άλλους χαρακτήρες (Gohan, Vegeta, Picollo κλπ.) παρά τον ίδιο τον πρωταγωνιστή. Θα μπορούσαμε για παράδειγμα να μάθουμε τι προπόνηση έκανε ο Goku στον άλλο κόσμο όσο ήταν πεθαμένος, από το να χειριζόμαστε τον γιο του και να τον πηγαίνουμε σχολείο.
 

To Dragon Ball Z: Kakarot είναι ένα action - RPG παιχνίδι που δίνει έμφαση στον ανοιχτό κόσμο και τις μάχες. Σε αυτό το σημείο να ξεκαθαρίσουμε ότι το Kakarot δεν είναι πλήρως open-world. Ο χάρτης του παιχνιδιού δεν είναι ενιαίος, αλλά χωρίζεται σε περιοχές, που μπορείτε να επισκεφθείτε. Οι περιοχές χαρακτηρίζονται από ποικιλομορφία και είναι αρκετά μεγάλες σε μέγεθος, τόσο ώστε να μπορούν να χαρακτηριστούν σαν semi open-world.





Σε κάθε περιοχή υπάρχει μια πληθώρα από δραστηριότητες για να καταπιαστείτε, αν και δεν είναι όλες το ίδιο ουσιώδεις. Εκτός της βασικής ιστορίας και των αρκετών side quests μπορείτε να ψαρέψετε, να μαζέψετε πρώτες ύλες για crafting (οχημάτων και mounts) και μαγειρική (για boost των stats), μπορείτε να συμμετάσχετε σε αγώνες αυτοκινήτων ή και baseball και άλλα τέτοια χαριτωμένα. Επίσης, υπάρχουν μέρη που μπορείτε να προπονήσετε τους χαρακτήρες σας για να αποκτήσετε παραπάνω δυνάμεις, ενώ διασκορπισμένες στον πλανήτη βρίσκονται και οι dragonballs που σας περιμένουν να τις μαζέψετε για να κάνετε τις ευχές σας. Τώρα τι χρειάζονται τα αυτοκίνητα ή τους αγώνες baseball, οι σούπερ μαχητές που ελέγχουμε οι οποίοι πετάνε και καταστρέφουν πλανήτες με μια ριπή ενέργειας είναι πραγματικά απορίας άξιο. Εμείς ασχοληθήκαμε αποκλειστικά με τα κομμάτια που απαιτούσαν μάχη και δεν αντιμετωπίσαμε το παραμικρό πρόβλημα. Ούτε τη μαγειρική χρειαστήκαμε για παραπάνω στατιστικά, ούτε τίποτα.
 

Ενώ για την ποιότητα της βασικής ιστορίας τα αναφέραμε πιο πάνω, τα side quests από την άλλη δεν βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο. Στην πραγματικότητα απέχουν αρκετά, καθώς στην πλειοψηφία τους αποτελούν fetch quests (δηλαδή να φέρουμε σε κάποιον χαρακτήρα κάποιο αντικείμενο) ή να σώσουμε κάποιο χαρακτήρα από τέρατα. Επιβραβεύουν με αρκετά experience points, χρήματα και z orbs αλλά πέρα από αυτό, τίποτα παραπάνω.
 

Αφού αναλύσαμε τα δευτερεύοντα, ήρθε η ώρα να σχολιάσουμε το βασικότερο κομμάτι του παιχνιδιού, τις μάχες. Σε αυτόν τον τομέα το Dragon Ball Z: Kakarot τα καταφέρνει περίφημα και θυμίζει αρκετά το καταπληκτικό Budokai Tenkaichi 2. Ο χαρακτήρας ή οι χαρακτήρες που έχετε επιλέξει (ή έχει επιλέξει το παιχνίδι για εσάς), μπορούν να κινούνται και να πετούν ελεύθερα σε κάθε περιοχή. Για να πολεμήσετε όμως πρέπει να πλησιάσετε ή να σας δουν οι εχθροί που βρίσκονται διάσπαρτοι στον κόσμο. Η όλη φάση θυμίζει λίγο Pokémon, καθώς εκεί που πετάτε αμέριμνοι σας βλέπει ένας εχθρός και μπαίνετε σε καθεστώς μάχης. Αμέσως τα όρια της περιοχής μικραίνουν ώστε να θυμίζει εναέρια αρένα και μπορείτε να πολεμήσετε με τους αντιπάλους.





Στο Dragon Ball Z: Kakarot, πέρα από τη βασική επίθεση, υπάρχουν όλα τα στοιχεία που έχουμε συνηθίσει στις μάχες του Dragon Ball. Από energy blasts, super signature επιθέσεις των χαρακτήρων (πχ. Kamehameha) και μεταμορφώσεις, μέχρι και χρήση items για αναπλήρωση ζωής ή Ki. Οι μάχες είναι εξαιρετικά απολαυστικές και ανεβαίνοντας level και ξεκλειδώνοντας έξτρα ικανότητες, μπορείτε να φτιάξετε στους χαρακτήρες σας όποιον συνδυασμό επιθέσεων θέλετε. Ο κάθε χαρακτήρας ανά πάσα στιγμή μπορεί να χρησιμοποιήσει τέσσερις επιθέσεις, τέσσερις μεταμορφώσεις και αρκετά passive abilities. Επίσης, στα σημεία που το επιτρέπει η ιστορία μπορείτε να φτιάξετε και ομάδα τριών χαρακτήρων, με τους δυο από αυτούς να ελέγχονται αρκετά ικανοποιητικά από την CPU, ενώ με συνδυασμό κουμπιών μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και κάποιες από τις επιθέσεις τους, μόνες τους ή και συνδυαστικά. Το μόνο αρνητικό που παρατηρήσαμε στις μάχες είχε να κάνει με τη θέση της κάμερας, που καμιά φορά έμπαινε μέσα στα γραφικά, όταν ο χαρακτήρας μας είχε “κολλήσει” σε κάποιο βουνό από το ξύλο που έτρωγε.
 

Όσον αφορά τα RPG στοιχεία του παιχνιδιού υπάρχουν, αν και σε αρκετά απλοϊκή μορφή. Εκτός τις δυνάμεις που μπορείτε να τοποθετήσετε στους χαρακτήρες σας, μπορείτε να ξεκλειδώσετε και αναβαθμίσεις τους μέσα από το skill tree του κάθε παίκτη. Εκτός από αυτά, κάνοντας quests κερδίζετε κάποια community emblems με τα πρόσωπα των χαρακτήρων και τα τοποθετείτε σε διάφορα community boards με σκοπό να κάνετε συνδυασμούς με τους παίκτες, ώστε να αυξηθούν τα συνολικά στατιστικά σας. Υπάρχουν εφτά διαφορετικά community boards οπότε μπορείτε να κάνετε αρκετούς συνδυασμούς.





Κατά τη διάρκεια του playthrough μας, ήρθαμε αντιμέτωποι με δύο game breaking bugs τα οποία οφείλουμε να αναφέρουμε. Το πρώτο το αντιμετωπίσαμε στο saga με τα androids, όπου σε κάποιο σημείο της βασικής ιστορίας έπρεπε να μιλήσουμε στον Vegeta για να συνεχίσουμε, αλλά ο χαρακτήρας έλειπε από το σημείο που βρισκόταν το σημάδι στον χάρτη. Αφού φάγαμε αρκετή ώρα ψαξίματος και αρκετά save και loads μήπως ξεκολλήσει, ανακαλύψαμε τυχαία, ότι ο Vegeta βρισκόταν σαν villainous κακός στην περιοχή, με αποτέλεσμα το παιχνίδι να μην τον αναγνωρίζει δύο φορές. Οι λύσεις ήταν είτε να τον νικήσουμε, κάτι που ήταν αδύνατο καθώς ήταν 55 level και εμείς 35, είτε έπρεπε να ξεκινήσουμε τη μάχη και να κάνουμε quit. H δεύτερη επιλογή ξεμπλόκαρε το παιχνίδι και μπορέσαμε να συνεχίσουμε.
 

Το δεύτερο bug το αντιμετωπίσαμε στο Buu saga όταν ο Gohan έπρεπε να αποκτήσει το Z Sword. Σε εκείνο το σημείο το παιχνίδι μετά από ένα cutscene και ένα loading screen απλά έβγαζε μαύρη οθόνη, χωρίς να μας πετάει στο μενού ή κάτι άλλο. Αδυνατούσαμε να συνεχίσουμε. Τη λύση έδωσαν ορισμένοι χρήστες που αντιμετώπισαν το ίδιο στην έκδοση για PC, όπου ανέφεραν ότι ίσως να είχε γίνει corrupt κάποιο αρχείο. Βέβαια, στο PS4 δεν υπάρχει επιλογή για verify files, οπότε η λύση του να το κατεβάσουμε ξανά ήταν μονόδρομος. Αν και με το δεύτερο κατέβασμα το πρόβλημα διορθώθηκε, καταλαβαίνετε ότι είναι αρκετά εκνευριστικό να υπάρχουν τέτοια bugs σε τέτοιας ποιότητας παιχνίδια.







Έπειτα, αξίζει να αναφέρουμε τον υπερβολικά μεγάλο αριθμό από loading screens που υπάρχουν στο Dragon Ball Z: Kakarot, τα οποία μέχρι το update είχαν και τεράστια διάρκεια (περίπου ένα λεπτό). Πλέον ο χρόνος έχει μειωθεί αισθητά, αλλά ο τεράστιος αριθμός παραμένει και καταφέρνει αν μη τι άλλο να εκνευρίσει και τον πιο υπομονετικό παίκτη.
 

Για τη δημιουργία του οπτικού τομέα έχει χρησιμοποιηθεί για μια ακόμη φορά η Unreal Engine 4 και το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό. Οι χαρακτήρες και οι επιθέσεις τους σχεδιαστικά βρίσκονται υπερβολικά κοντά στο anime, το draw distance δίνει ρέστα με ελάχιστα pop in γραφικών, οι σκιές και το aliasing βρίσκονται σε ικανοποιητικό επίπεδο και γενικότερα δεν είχαμε κάποιο παράπονο, με εξαίρεση ίσως κάποια textures χαμηλότερης ποιότητας που βρίσκονται στους εξωτερικούς χώρους ή μέσα σε σπίτια.
 

Στις κονσόλες το Dragon Ball Z: Kakarot τρέχει αρκετά ικανοποιητικά, πάντα όμως με στόχο τα 30fps. Στο PS4, η ανάλυση βρίσκεται στα 1920x1080, ενώ στο Xbox One η ανάλυση βρίσκεται στα 1600x900. Από την άλλη, στις premium εκδόσεις, η ανάλυση φτάνει τα 2560x1440 (PS4 Pro) και 3840x2160 (Xbox One X). Εμείς δοκιμάσαμε το παιχνίδι στο απλό PS4 και πέρα από κάποια ελάχιστα frame drops στην αρχή ή κατά τη διάρκεια των μαχών, δεν αντιμετωπίσαμε το παραμικρό πρόβλημα.



Ηχητικά, για μια ακόμη φορά μείναμε απόλυτα ικανοποιημένοι. Η CyberConnect2 έχει χρησιμοποιήσει όλα τα τραγούδια του anime, ενώ τις φωνές των χαρακτήρων έχουν επιμεληθεί οι ηθοποιοί που τους ενσαρκώνουν και στο anime με εκπληκτικά αποτελέσματα, τόσο στην ιαπωνική, όσο και στην αγγλική εκτέλεση. Δεν μπορούσαμε να ζητήσουμε κάτι περισσότερο.
 

Συμπέρασμα
 

Εν κατακλείδι, το Dragon Ball Z: Kakarot είναι ένας ικανοποιητικός τίτλος στο σύμπαν του αγαπημένου anime που όμως δεν επανεφευρίσκει τον τροχό στο genre των Action RPG παιχνιδιών. Αρκετά δευτερεύοντα πράγματα είναι ανούσια, κάποια side quests είναι τελείως βαρετά και αδιάφορα, ενώ και τα RPG στοιχεία είναι αρκετά απλοϊκά. Η επιλογή του Kakarot στον τίτλο είναι τουλάχιστον ατυχής, την ώρα που στο συγκεκριμένο κομμάτι της ιστορίας ο χαρακτήρας απουσιάζει σχεδόν μόνιμα, με αποτέλεσμα ο παίκτης να χειρίζεται συνεχώς άλλους χαρακτήρες.
 

Από την άλλη διαθέτει ένα πολύ καλό σενάριο, αν δεν το έχετε δει ήδη δεκάδες φορές, εξαιρετικό οπτικοακουστικό τομέα και παίρνει σχεδόν άριστα στις μάχες που είναι και το βασικό του κομμάτι. Η διάρκεια του ξεπερνάει τις 40 ώρες, όμως προτείνεται αποκλειστικά στους fans του anime που θα έχουν τη διάθεση να ζήσουν την καλύτερη περιπέτεια Dragon Ball ξανά από την αρχή.


Βαθμολογία:  7/10


Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.


 

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 13 Φεβρουαρίου 2020, 21:22