Jump Force - Review: Απογοητευτική η συνάντηση των anime ηρώων

Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 22 Φεβρουαρίου 2019, 22:45
Jump Force - Review: Απογοητευτική η συνάντηση των anime ηρώων

Πληροφορίες

Τίτλος: Jump Force
Πλατφόρμες: PS4 / Xbox One / PC
Δοκιμάστηκε σε: PS4
Εταιρεία Ανάπτυξης: Spike Chunsoft
Εκδότρια Εταιρεία: Xbox Game Studios
Είδος: Action-Adventure
Ηλικίες: 18+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 15 Φεβρουαρίου 2019

Εισαγωγή

Η ανακοίνωση του Jump Force στην Press Conference της Microsoft κατά την διάρκεια της Ε3 2018, έκανε τους απανταχού anime fans, μαζί και εμάς, να αναφωνήσουν από ενθουσιασμό. Η ιδέα ενός τεράστιου anime crossover δεν είναι καινούργια, καθώς πριν αρκετά χρόνια είχε κυκλοφορήσει το J-Stars Victory VS, όμως σίγουρα ήταν κάτι που «μας» έλειπε από την fighting σκηνή.

Το εγχείρημα αυτό ανέλαβε η Spike Chunsoft και σε συνεργασία με την Bandai Namco, μας παρουσιάζουν τον πνευματικό διάδοχο του J-Stars Victory VS, αλλά και το δεύτερο μεγαλύτερο anime crossover σε video-game, με περίπου 40 πασίγνωστους χαρακτήρες από 14 διάσημα anime, το Jump Force.

Σενάριο

Για να δημιουργηθεί το παραπάνω crossover όμως χρειάστηκε να ενωθούν διάφορα anime σύμπαντα με τον πραγματικό κόσμο. Με αυτό τον τρόπο διάφοροι χαρακτήρες, καλοί και κακοί, κατέφθασαν σε διάφορα μέρη του κόσμου, με διαφορετικά κίνητρα ο καθένας.



Όλα ξεκινάνε όταν ο Frieza αποφασίζει να επιτεθεί στην Νέα Υόρκη μαζί με έναν στρατό από άμυαλους Venoms. Από το σημείο δεν θα μπορούσε να λείπει ο Goku, ο οποίος καταφθάνει για να πολεμήσει για μια ακόμη τον μεγαλύτερο του εχθρό στο σύμπαν του Dragon Ball. Δυστυχώς μια επίθεση του Frieza καταλήγει πάνω στον πρωταγωνιστή μας, έναν τυχαίο πολίτη, με αποτέλεσμα τον θάνατο του. Όμως ο Trunks δεν θα μπορούσε να μας αφήσει να πεθάνουμε και μας ενώνει με ένα Umbras Cube, ένα αντικείμενο που όχι μόνο μας επαναφέρει στην ζωή αλλά μας χαρίζει και δυνάμεις παρόμοιες των χαρακτήρων του παιχνιδιού. Αφού δημιουργήσουμε τον χαρακτήρα μας μέσα από ένα πλούσιο customization menu, τηλεμεταφερόμαστε πίσω στην βάση της Jump Force, η οποία αποτελεί μια ομάδα αντίστασης και καταπολέμησης της καταστροφής που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Εκεί οι διάφοροι anime χαρακτήρες μαζί με τον Director Glover, μας εξηγούν τι έχει συμβεί, τι είναι η Jump Force και για ποιο σκοπό πολεμούν. Στη συνέχεια μας ζητούν να διαλέξουμε μια από τις τρεις ομάδες: Άλφα, Βήτα και Γάμα, οι οποίες έχουν σαν αρχηγούς τρείς χαρακτήρες από τα διασημότερα anime του πλανήτη. Τον Goku, τον Monkey D. Luffy και τον Naruto. H ομάδα Άλφα είναι αφοσιωμένη στην καταπολέμηση των Venoms, η Βήτα για την ανάκτηση των περιοχών από τους Venoms και η Γάμα ουσιαστικά αποτελεί τους scouters. Αφού διαλέξετε την ομάδα που επιθυμείτε, έρχεται η ώρα να ξεκινήσει το πραγματικό παιχνίδι.

Το σενάριο του Jump Force δεν είναι τίποτα το ιδιαίτερο, αφού κινείται στα γνωστά πρότυπα που ένας κακός θέλει να κατακτήσει τον κόσμο και οι δυνατότεροι ήρωες προσπαθούν να τον αποτρέψουν. Απλώς αυτήν την φορά οι χαρακτήρες είναι από διαφορετικά σύμπαντα. Η εξέλιξή του γίνεται μέσα από τα μάτια του αμίλητου χαρακτήρα μας και όχι μέσω των άλλων χαρακτήρων. Παρόλο που είναι πιο δυνατοί, πιο έμπειροι κλπ, σε κάθε αποστολή παρουσιάζονται σαν βοηθοί μας, κάτι που δεν ταιριάζει καθόλου με τον χαρακτήρα μερικών από αυτών. Για παράδειγμα ο Vegeta ποτέ δεν θα δεχόταν κάποιον που μόλις απέκτησε τις δυνάμεις του, να είναι αρχηγός του.



Λίγοι όμως διαλέγουν τα fighting games βάσει του σεναρίου τους και περισσότεροι βάσει του gameplay τους. Τα πηγαίνει καλύτερα σε αυτόν τον τομέα το Jump Force;

Gameplay

Η βάση της Jump Force που αναφέραμε προηγουμένως, λειτουργεί σαν το κεντρικό hub του παιχνιδιού. Σε αυτό θα βρείτε διάφορα shops για να παραμετροποιήσετε το avatar σας, τόσο σε εμφάνιση (με ρούχα, όπλα κλπ, των χαρακτήρων του παιχνιδιού), όσο και τις δυνάμεις που διαθέτει, ενώ μπορείτε να αγοράσετε και διάφορα boosts τα οποία θα σας βοηθήσουν στις αποστολές σας.

Εδώ συναντάμε το πρώτο πρόβλημα του παιχνιδιού. Γενικά ενώ το hub είναι αρκετά μικρό, ο χάρτης είναι τόσο άθλια σχεδιασμένος και χωρίς την παραμικρή ένδειξη για του πού πρέπει να πάτε, αφού ολοκληρώσετε ένα προηγούμενο task. Εμείς περιπλανηθήκαμε αρκετά μέχρι να βρούμε τον Director ο οποίος απλά μας είπε «μιλήστε στους φίλους σας». Δεν υπάρχουν objectives ή κάποια σημεία ενδιαφέροντος στον χάρτη, πέρα από ένα θαυμαστικό που υπάρχει συνήθως στο shop με τις αποστολές.



Σε αυτά τα μαγαζιά θα βρείτε μια πληθώρα αποστολών, οι οποίες χωρίζονται σε αυτές που έχουν να κάνουν με την εξέλιξη της ιστορίας, στις side missions (ας πούμε) που έχουν ορισμένες ιδιαιτερότητες και σας ανταμείβουν με αντικείμενα παντός είδους και τα tutorials που μπορείτε να μάθετε το παιχνίδι. Γενικά οι αποστολές είναι αρκετά μονότονες, καθώς, ειδικά τα story missions, έχουν το στυλ «πήγαινε σε αυτό το μέρος, να σώσεις τον τάδε χαρακτήρα, για να έρθει στο Jump Force». Αυτό που μας κακοφάνηκε ιδιαίτερα είναι ότι οι αποστολές είναι οι ίδιες, ανεξάρτητα ποια ομάδα θα διαλέξετε. Με αυτόν τον τρόπο ακυρώνεται αμέσως η επιλογή να ανήκετε σε μια ομάδα με διαφορετικά tasks από την άλλη. Πρακτικά ο μόνος λόγος για να επιλέξετε μια ομάδα έναντι μιας άλλης, είναι οι δυνάμεις που αποκτάει το avatar σας, ανάλογα τους χαρακτήρες της ομάδας. Κάτι που επίσης δεν βγάζει νόημα, καθώς μπορείτε να τις αλλάξετε οποιαδήποτε στιγμή.

Γενικά το avatar σας δέχεται πλήρες customization, από την εμφάνιση του, μέχρι τις επιθέσεις που διαθέτει (τέσσερις στον αριθμό), ενώ υπάρχουν και διάφορα power ups με τα οποία μπορείτε να τις δυναμώσετε ή να τους τοποθετήσετε κάποιο buff ή debuff για τον αντίπαλο. Οι επιθέσεις χωρίζονται σε τρείς κατηγορίες, τα strikes που είναι οι απλές επιθέσεις με τα χέρια, τις slashes που είναι επιθέσεις με σπαθιά και τις special που είναι οι επιθέσεις που χρησιμοποιούν elemental damage (φωτιά, πάγο, ηλεκτρισμό κλπ). Πρακτικά το customization των επιθέσεων του avatar σας λάμπει στο online κομμάτι του τίτλου, καθώς οι επιλογές είναι τόσο πολλές που πραγματικά ούτε εσείς ούτε ο αντίπαλος σας θα ξέρετε τι να περιμένετε.

Όσον αφορά το ουσιαστικό gameplay του τίτλου, έχουμε να κάνουμε με ένα fighting brawler, δηλαδή κάθε περιοχή είναι μια μικρή αρένα στην οποία παλεύετε με τον αντίπαλο σας. Μπορείτε να συμπληρώσετε μια ομάδα τριών χαρακτήρων και εκτός των αναγκαστικών story missions, δεν είναι υποχρεωτικό να χρησιμοποιήσετε τον δικό σας χαρακτήρα. Σε αυτό το σημείο να τονίσουμε ότι δεν βρήκαμε κάποιο ιδιαίτερο λόγο στην ύπαρξη ομάδας σε κάθε μάχη, καθώς εκτός από τα support attacks (με το πάτημα ενός κουμπιού, ο επόμενος στην σειρά χαρακτήρας εμφανίζεται και κάνει μια επίθεση), δεν προσφέρουν κάτι άλλο. Η ζωή είναι της ομάδας και όχι του κάθε παίκτη, όπως γινόταν στο Dragon Ball FighterZ, με αποτέλεσμα, αν πεθάνει ένας να χάνει τον γύρο η ομάδα.



Ο κάθε χαρακτήρας διαθέτει τέσσερις επιθέσεις που γίνονται με τον συνδυασμό δυο κουμπιών, ενώ δεν υπάρχουν συνδυασμοί με τους οποίους να εμφανίζετε έξτρα επιθέσεις. Υπάρχει το κλασσικό κουμπί με το οποίο συγκεντρώνουμε δύναμη (μέχρι πέντε μπάρες), για να μπορέσουμε να εξαπολύσουμε τις επιθέσεις μας. Τα υπόλοιπα κουμπιά είναι τα ίδια που υπάρχουν σε κάθε fighting. Block, πιάσιμο, light και heavy attacks και jump. Τέλος υπάρχουν δυο έξτρα μπάρες, το mobility gauge το οποίο σας επιτρέπει γρήγορες αποφυγές αλλά και γρήγορο κυνήγι του εχθρού, ενώ το awakening gauge σας επιτρέπει μια πλήρη μεταμόρφωση του χαρακτήρα σας, αναλόγως του επιπέδου του. Για παράδειγμα ο Goku, αν το awakening βρίσκεται στην μέση μεταμορφώνεται σε Super Saiyan, ενώ αν είναι  πλήρες μεταμορφώνεται σε Super Saiyan Blue. Χωρίς να αλλάζουν όμως οι επιθέσεις του, όπως γίνεται στο anime.

Γενικά οι μάχες είναι διασκεδαστικές, αν και πολλές φορές δεν θα καταλαβαίνετε τι βλέπετε στην οθόνη, καθώς θα είναι γεμάτη εφέ, χρώματα και εκρήξεις, ενώ και το σύστημα μάχης είναι αρκετά εύκολο στην εκμάθηση του και θα εξοικειωθείτε αρκετά γρήγορα.

Δυστυχώς τα προβλήματα που παρατηρήσαμε στην beta δεν έχουν εξαλειφθεί ακόμα. Το Jump Force διαθέτει υπερβολικά πολλά και μεγάλα σε διάρκεια loading screens. Πραγματικά για οτιδήποτε και να κάνετε, από το να μιλήσετε σε κάποιο shop μέχρι να το πάτε σε μια αποστολή, θα αντικρίσετε το εικονίδιο που γράφει loading να φορτώνει. Αυτό καταντάει ιδιαίτερα εκνευριστικό στις αποστολές καθώς το μοτίβο θα είναι πάντα το ίδιο. Θα παίρνετε την αποστολή, θα βλέπετε το πρώτο cutscene και θα ακολουθεί ένα loading screen περίπου 40 δευτερολέπτων. Στην συνέχεια άλλο ένα cutscene και ένα ακόμα loading screen για να μπείτε στην μάχη. Αφού κερδίσετε, το μοτίβο συνεχίζει. Cutscene, loading screen, cutscene, loading screen και τέλος αποστολής. Με ένα πρόχειρο υπολογισμό σε κάθε αποστολή θα σπαταλάτε περίπου ένα πεντάλεπτο στο να μην παίζετε και ένα δίλεπτο για το fighting κομμάτι, αν δεν κάνετε το λάθος να χάσετε σε κάποια αποστολή. Αυτό αποτελεί ίσως το μεγαλύτερο πρόβλημα του τίτλου, καθώς είναι ικανό να ξενερώσει κάποιον που θέλει να ξοδέψει αρκετές ώρες στο παιχνίδι.



Ένα ακόμα πρόβλημα που αντικρίσαμε έχει να κάνει με την A.I των αντιπάλων. Όλοι οι αντίπαλοι, χρησιμοποιούν διαρκώς το block για να αποφύγουν τις επιθέσεις σας και μόλις τελειώσετε τη σειρά με τις επιθέσεις, ξεκινούν το ξύλο. Επίσης το block είναι τόσο ισχυρό που δεν σπάει ούτε με τις ultimate επιθέσεις των χαρακτήρων, οι οποίες κανονικά καταστρέφουν μέχρι και πλανήτες. Δεν υπάρχει καμία λογική να μην δέχεται το παραμικρό ίχνος ζημιάς ένας απλός Venom από μια Spirit Bomb του Goku, ενώ βρίσκεται σε μορφή Super Saiyan Blue.

Roster / Online

Το roster του παιχνιδιού χαρακτηρίζεται επαρκές καθώς θα βρείτε 40 χαρακτήρες από 14 διάσημα anime, αν και θα θέλαμε περισσότερους. Κάποιοι από τους πιο γνωστούς είναι οι Goku, Vegeta, Monkey D. Luffy, Roronoa Zoro, Naruto, Sasuke κλπ. Πάντως περιμένουμε αρκετούς ακόμα σύμφωνα με την εταιρεία.

Όσον αφορά το online κομμάτι του τίτλου, δεν αντιμετωπίσαμε προβλήματα συνδεσιμότητας. Από άποψη ταχύτητας παρατηρήθηκε ένα μικρό αλλά σίγουρα αισθητό delay, κάτι που σε online παιχνίδια πάντα κοστίζει. Από άποψη gameplay, στο online είναι το σημείο που λάμπουν οι χαρακτήρες που δημιουργήσαμε, καθώς κάθε μάχη με αντίπαλο ήταν ιδιαίτερα συναρπαστική, λόγω του άγνωστου skillset. Είναι ξεκάθαρο και από το online hub ότι το Jump Force έχει δημιουργηθεί με βασικό γνώμονα το online κομμάτι του.

Τεχνικός Τομέας

Οπτικά το Jump Force βρίσκεται σε αρκετά υψηλό επίπεδο, αν και δεν λείπουν τα προβλήματα ούτε σε αυτό το κομμάτι. Οι χαρακτήρες είναι ιδιαίτερα λεπτομερείς, οι επιθέσεις και τα εφέ εντυπωσιάζουν και οι 11 καλοσχεδιασμένες τοποθεσίες σίγουρα θα προκαλέσουν ρίγη συγκίνησης στους anime fans, καθώς σε όλες διαδραματίστηκαν επικές μάχες για το εκάστοτε anime.

Από την άλλη τα frame drops είναι αρκετά συχνό φαινόμενο, σε ενοχλητικό σημείο. Σε cutscenes, σε μάχες όταν υπάρχουν πολλά εφέ στην οθόνη και όταν γίνονται οι ultimate επιθέσεις, τα frames πέφτουν στα πατώματα. Ο τίτλος δυστυχώς δεν είναι καθόλου καλά optimized, τουλάχιστον στις απλές κονσόλες και όχι στις elite εκδόσεις (Pro και Χ).

Ένα ακόμα σχεδιαστικό πρόβλημα που παρατηρήθηκε είναι στις εκφράσεις των προσώπων των χαρακτήρων αλλά και στο lip sync. Τα πρόσωπα είναι τελείως ανέκφραστα τις περισσότερες φορές, με τα τεράστια μάτια των χαρακτήρων να μην κινούνται καν, ούτε όταν υποτίθεται συζητάνε κάτι σοβαρό, ενώ τα χείλη τους κουνούνται σε τελείως διαφορετικό ρυθμό από την ομιλία τους. Για παράδειγμα σε μια συνομιλία του Luffy με τον Blackbeard, ενώ είχε τελειώσει την πρόταση του, το στόμα του χαρακτήρα έκλεισε 2 δευτερόλεπτα αργότερα.

Στα του ηχητικού τομέα είναι το μοναδικό κομμάτι του παιχνιδιού που δεν βρήκαμε το παραμικρό πρόβλημα. Τις φωνές και των 40 χαρακτήρων έχουν επιμεληθεί οι original Ιάπωνες ηθοποιοί που τους είχαν αναλάβει και στα anime, με τα αποτελέσματα να είναι εκπληκτικά. Επίσης η μουσική επένδυση του παιχνιδιού είναι σε αρκετά καλό επίπεδο, με τις μάχες να συνοδεύονται άρτια από ανάλογα γρήγορα κομμάτια.

Συμπέρασμα

Μια λέξη τριγυρίζει στο μυαλό μας, μετά από περίπου 20 ώρες στο Jump Force. Απογοήτευση. Λίγους μήνες μετά τον αρχικό ενθουσιασμό, στην Ε3 2018, το Jump Force φαντάζει σαν μια χαμένη ευκαιρία. Δυστυχώς η Spike Chunsoft και η Bandai Namco μας παρέδωσαν έναν τίτλο που είναι ημιτελής και προχειροφτιαγμένος από πολλές απόψεις. Κάθε πτυχή του παιχνιδιού παρουσιάζει προβλήματα, εκτός από το εξαιρετικό voice acting, οπότε είναι αρκετά δύσκολο για κάποιον να το απολαύσει.

Αν δεν σας ενδιαφέρει το online κομμάτι, θα βαρεθείτε να παίζετε τις ίδιες επαναλαμβανόμενες αποστολές, θα βαρεθείτε να κοιτάτε στην οθόνη το loading εικονίδιο και γενικά θα βαρεθείτε. Όσο μεγάλος anime fan και να είστε, σίγουρα δεν μπορούμε να σας προτείνουμε τον εν λόγω τίτλο, τουλάχιστον όχι στην τιμή και στην κατάσταση που βρίσκεται αυτήν την στιγμή. Για τους υπόλοιπους χρήστες, δεν θα μιλήσουμε καν. Δυστυχώς από εμάς είναι όχι.

Βαθμολογία:  5/10

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την Bandai Namco Entertainment Hellas για τις ανάγκες του Review.

 

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 22 Φεβρουαρίου 2019, 22:45