Προειδοποίηση για την πικάντικη διατροφή

Προειδοποίηση για την πικάντικη διατροφή

Θάνος Ξυδόπουλος

Μια δεκαπενταετής μελέτη 4582 Κινέζων ενηλίκων ηλικίας άνω των 55 ετών βρήκε στοιχεία ταχύτερης γνωστικής παρακμής για όσους έτρωγαν συστηματικά περισσότερα από 50 γραμμάρια τσίλι ημερησίως. Η μείωση της μνήμης ήταν ακόμη πιο σημαντική, αν οι λάτρεις των τσίλι ήταν αδύνατοι.

Η μελέτη, με επικεφαλής τον Δρ. Zumin Shi από το Πανεπιστήμιο του Κατάρ, έδειξε ότι όσοι κατανάλωναν πάνω από 50 γραμμάρια τσίλι ημερησίως είχαν σχεδόν διπλάσιο κίνδυνο απώλειας μνήμης και κακής γνώσης.

«Η κατανάλωση τσίλι βρέθηκε να είναι ευεργετική για το σωματικό βάρος και την αρτηριακή πίεση στις προηγούμενες μελέτες μας. Ωστόσο, σε αυτή τη μελέτη, διαπιστώσαμε δυσμενείς επιπτώσεις στη γνωστική λειτουργία μεταξύ των ενηλίκων μεγαλύτερης ηλικίας», είπε ο Δρ. Zumin.

Η κατανάλωση τσίλι περιελάμβανε τόσο φρέσκες όσο και αποξηραμένες πιπεριές τσίλι αλλά όχι γλυκό κοκκινοπίπερο ή μαύρο πιπέρι.

Το τσίλι είναι ένα από τα πιο συχνά χρησιμοποιούμενα μπαχαρικά στον κόσμο και ιδιαίτερα δημοφιλές στην Ασία σε σύγκριση με τις ευρωπαϊκές χώρες. Σε ορισμένες περιοχές της Κίνας, όπως το Σιτσουάν και το Χουνάν, σχεδόν ένας στους τρεις ενήλικες καταναλώνουν καθημερινά πικάντικα τρόφιμα.

Η καψαϊκίνη είναι το ενεργό συστατικό του τσίλι που έχει αναφερθεί σε άλλες μελέτες ότι επιταχύνει τον μεταβολισμό, την απώλεια λίπους και αναστέλλει τις αγγειακές διαταραχές. Αυτή είναι η πρώτη μελέτη που διερεύνησε τη συσχέτιση μεταξύ πρόσληψης τσίλι και γνωστικής λειτουργίας.

Εκείνοι που έτρωγαν πολύ τσίλι είχαν χαμηλότερο εισόδημα και δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ) και ήταν περισσότερο σωματικά δραστήριοι. Οι ερευνητές λένε ότι οι άνθρωποι με φυσιολογικό σωματικό βάρος μπορεί να είναι πιο ευαίσθητοι στην πρόσληψη τσίλι από τους υπέρβαρους. 

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 23 Ιουλίου 2019, 19:20