Ευήκοων ους φαίνεται να αναζητά η ακτοπλοΐα, προκειμένου έστω και την υστάτη να επιληφθούν σοβαρά προβλήματα που απειλούν τόσο τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις όσο και τις νησιωτικές οικονομίες αλλά και τον τουρισμό.

Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης, από του βήματος του Maritime Economies, για δεύτερη φορά μέσα σε ένα χρόνο παρουσίασε τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος, ανέλυσε τις γενεσιουργές αιτίες τους και πρότεινε λύσεις σε μια προσπάθεια να αποφευχθούν τα χειρότερα.

Ενώ στο λιμάνι νωρίτερα υπήρξε ένταση, καθώς η Π.Ν.Ο. έχει προβεί σε αποκλεισμό των πλοίων, οι επιχειρήσεις των οποίων χρωστούν δεδουλευμένες αποδοχές σε πληρώματα, ο κ. Σακέλλης σημείωνε ότι έχει ενημερωθεί η κυβέρνηση για την αδυναμία των περισσοτέρων εταιρειών να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους κυρίως αυτές που αφορούν τα πληρώματα, για να τονίσει ότι αναφορικά με το ακτοπλοϊκό «καθόμαστε πάνω σε μια βόμβα που δεν ξέρουμε πότε θα σκάσει».

Ο κ. Σακέλλης μεταξύ των άλλων καυτηρίασε και την αντιμετώπιση του κλάδου, από στελέχη του κυβερνητικού επιτελείου, λέγοντας ότι στην προσπάθεια ενημέρωσης της κυβέρνησης κάποιοι υπουργοί δεν δεχτήκαν τον κλάδο, ενώ κάποιοι άλλοι δεν απάντησαν ποτέ στα ερωτήματα και τα αιτήματα που τέθηκαν ως χαρακτηριστικό της αντιμετώπισης.

Ο κ. Σακέλλης υπενθύμισε την περίφημη ιστορία του Φ.Π.Α . λέγοντας ότι χρειάστηκε η προσωπική παρέμβαση του πρωθυπουργού για να εξεταστεί το θέμα του Φ.Π.Α. της ακτοπλοΐας.

Μεταξύ των άλλων, έκανε λόγο για άδικη αντιμετώπιση των νησιωτικών συγκροτημάτων, σημειώνοντας ότι διαχρονικά οι εκάστοτε κυβερνήσεις δεν έχουν αντιληφθεί και κατανοήσει τη μεγάλη σημασία των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, για την ανάπτυξη της χώρας αλλά και της προστασία των εθνικών συμφερόντων, λέγοντας ότι η υποβάθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών θα μπορούσε να αποβεί καταστροφική για τη ανάπτυξη των νησιών και τον τουρισμό μας.

Ο πρόσφατος νόμος που ψηφίστηκε στη Βουλή πρόσθεσε, διαπραγματεύεται ένα πολύ μικρό μέρος του συνολικού προβλήματος, το οποίο το προσδιόρισε στο 5% για να τονίσει ότι θέματα όπως η μείωση του ΦΠΑ, ο έλεγχος των επιβαρύνσεων που επιβάλλονται στα καύσιμα και άλλα, δεν αφορούν το ΥΝΑ αλλά άλλα υπουργεία τα οποία δεν δείχνουν το ανάλογο ενδιαφέρον.

Επίσης είπε ο κ. Σακέλλης οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες δεν είναι υπηρεσίες τις οποίες μπορεί να καταργήσουμε ή να ζήσουμε χωρίς αυτές, ούτε πρέπει να εξετάζονται με μνημονιακές νοοτροπίες, αντίθετα και ιδιαίτερα σε μια περίοδο κρίσης όπου οφείλουμε να τις αντιμετωπίσουμε.

«Έχουμε προειδοποιήσει από διετίας για τον κίνδυνο αντιμετώπισης προβλημάτων την κανονική εκτέλεση των δρομολογίων και το γεγονός ότι την περίοδο 2012-2013 τα χειμερινά δρομολόγια εκτελέστηκαν κανονικά, αποτελεί θαύμα. Για μια τριετία, οι ναυτιλιακές εταιρείες του τομέα σήκωσαν το βάρος των συνεπειών της ελληνικής και διεθνούς κρίσης χωρίς α υποβαθμιστούν οι προσφερόμενες υπηρεσίες και χωρίς να επιβαρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμός για να τονίσει χαρακτηριστικά ότι είναι καιρός και το κράτος να δείξει το κοινωνικό του πρόσωπο», τόνισε.

Να σημειωθεί τέλος ότι οκ Σακέλλης απαρίθμησε μια σειρά στρεβλώσεις που επηρεάζουν τη χρήση των πλοίων οι οποίες έχουν τεθεί από ετών υπόψιν των εκάστοτε κυβερνήσεων όπως βέβαια και οι γενεσιουργές τους αιτίες χωρίς ωστόσο να έχει σημειωθεί καμία βελτίωση ή ικανοποίηση των σχετικών αιτημάτων.

theseanation

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης