Τρία δεξαμενόπλοια συνολικής μεταφορικής ικανότητας 300.000 dwt παρήγγειλαν οι Έλληνες εφοπλιστές το πρώτο πεντάμηνο του έτους, όπως σημειώνει ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος Gibson.
Το γεγονός αυτό σημαίνει ότι οι Έλληνες δεν έχουν χάσει την όρεξή τους για νέες παραγγελίες αλλά έχουν γίνει πιο εκλεκτικοί, προσθέτει ο ναυλομεσιτικός οίκος, καθώς ο ρυθμός των νέων παραγγελιών έχει μειωθεί συνολικά τον τελευταίο χρόνο λόγω υπερπροσφοράς χωρητικότητας.
Ως απόδειξη αυτή της οπτικής ο Gibson παραθέτει ένα αποκαλυπτικό στοιχείο.
Στη διάρκεια του 2011, οι Έλληνες πλοιοκτήτες τοποθέτησαν παραγγελίες 3,6 εκατ. dwt (32 δεξαμενόπλοια), ενώ συνολικά κατέχουν το 23% της παγκόσμιας υπό ναυπήγησης χωρητικότητας και υπερτερούν έναντι οποιασδήποτε άλλης χώρας σε νέες παραγγελίες δεξαμενοπλοίων.
Το τελευταίο έτος, το ενδιαφέρον των Ελλήνων εφοπλιστών έχει στραφεί σε άλλους τύπους πλοίων, όπως τα πλοία μεταφοράς υγραερίου (LNG), όπου εκτιμούν ότι θα επωφεληθούν από μία ανοδική τάση που παρουσιάζει ο συγκεκριμένος τομέας.
Ο ναυλομεσιτικός οίκος αναφέρεται σε αποφάσεις Ελλήνων πλοιοκτητών να μετατρέψουν συμβόλαια ναυπήγησης δεξαμενοπλοίων τύπου VLCC σε LNG Carriers, καθώς εκτιμούν ότι τα δεξαμενόπλοια μεγάλης χωρητικότητας (300.000 dwt) δεν προσφέρονται για αποδόσεις στην παρούσα περίοδο.
Παράλληλα, τονίζει ο Gibson, ο ελληνικός εφοπλισμός, με υψηλά ρευστά διαθέσιμα, είναι πολύ «μεγάλος παίκτης» και στην αγορά πλοίων από δεύτερο χέρι. Παρά την αναταραχή στην ελληνική οικονομία, οι Έλληνες πλοιοκτήτες, με πολύ ρευστό στη διάθεσή τους, είναι έτοιμοι να αξιοποιήσουν τις χαμηλές αξίες των δεξαμενοπλοίων, εκτιμά ο ναυλομεσιτικός οίκος, προσθέτοντας ωστόσο ότι παραμένει πρόκληση η ικανοποιητική απασχόλησή τους.
Τέλος, να σημειωθεί ότι το 2012 οι Έλληνες πλοιοκτήτες απέκτησαν 26 δεξαμενόπλοια επενδύοντας 457.500.000 δολάρια. Ενώ πέρυσι την ίδια περίοδο (πρώτο πεντάμηνο) είχαν αποκτήσει 19 πλοία, αξίας 665 εκατ. δολ.
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική

