Επιμέλεια: Βασίλης Σαρημπαλίδης

     

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Alfa Romeo για να γιορτάσει τα 110 χρόνια ιστορίας της έχει κάνει γνωστό πως θα προχωρήσει στην παραγωγή 500 μονάδων των νέων GTA και GTAm.

Οι συγκεκριμένες δεν αποτελούν απλώς ένα φόρο τιμής στην ιστορία της μάρκας, αλλά και τη δέσμευσή της για τη δημιουργία αυτοκινήτων που πάντα ξεχωρίζουν για το μοναδικό στιλ, την υψηλή τεχνολογία και την οδηγική απόλαυση.   

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ελαφρωμένη…

Τα αρχικά GTA έκαναν για πρώτη φορά την εμφάνισή τους στην Giulia Sprint GTA το 1965 και «μεταφράζεται» Από τα 510 άλογα GTA και GTAm έφτασαν τα 540…σε «Gran Turismo Alleggerita», με την τελευταία λέξη να αποτελεί τον ιταλικό όρο για το «ελαφρωμένη». Στις νέες εκδόσεις οι μηχανικοί της ιταλικής φίρμας έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό και αφιέρωσαν χιλιάδες ώρες εργασίας επεμβαίνοντας στα παρακάτω στοιχεία:    

Στον αλουμινένιο κινητήρα V6 Bi-Turbo των 2,9 λίτρων προχώρησαν σε νέες ρυθμίσεις ενώ τοποθέτησαν και εξατμίσεις από τιτάνιο της Akrapovič. Το νέο σύστημα εξαγωγής εκτός από τη μεγαλύτερη απόδοση συμβάλλει στο χαμηλότερο βάρος του μοντέλου, αλλά και στη διατήρηση της θερμοκρασίας του κινητήρα στα ιδανικά επίπεδα λειτουργίας ακόμα και στην ιδιαίτερα απαιτητική χρήση σε πίστα. Η απόδοση από τους 510 ίππους ανέβηκε στους 540.

Οι συλλεκτικές εκδόσεις εφοδιάζονται με αλουμινένιο κινητήρα V6 Bi-Turbo χωρητικότητας 2,9 λίτρων.

Βάρος και αεροδυναμικές αλλαγές

Στον τομέα του βάρους στις δύο συλλεκτικές εκδόσεις έγινε εκτεταμένη χρήση ελαφρών υλικών, όπως τα Η αναλογία κιλά ανά ίππο είναι στο 2,82…ανθρακονήματα, αλουμίνιο και Lexan που χρησιμοποιείται στα παράθυρα. Το αποτέλεσμα είναι με συνολικό βάρος 1.520 κιλά και την αύξηση της ιπποδύναμης στους 540 ίππους η Giulia GTAm να έχει αναλογία 2,82 κιλά/ίππο. Στον τομέα της αεροδυναμικής το νέο body-kit είναι φαρδύτερο κατά 50 χλστ. σε σχέση με την έκδοση Quadrifoglio και έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τη Sauber F1.

Μεγαλύτερες είναι οι εισαγωγές αέρα στους προφυλακτήρες και τα εμπρός φτερά, τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα ρυθμίστηκαν εκ νέου, ενώ νέος είναι και ο πίσω διαχύτης. Ειδικότερα η μετακίνηση των απολήξεων  των εξατμίσεων από τα άκρα του προφυλακτήρα στο μέσο του μεγιστοποίησε την επιφάνεια που αξιοποιεί ο διαχύτης για την παραγωγή αρνητικής άντωσης στις υψηλές ταχύτητες διαμορφώνοντας με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα τη ροή του αέρα που περνά κάτω από το αυτοκίνητο.

Οι εξατμίσεις από τιτάνιο φέρουν την υπογραφή της Akrapovič.

Αλλαγές στα ηλεκτρονικά συστήματα

Στον τομέα των ηλεκτρονικών συστημάτων το προηγμένο ηλεκτρονικό σύστημα Alfa CDC (Chassis Domain Οι δύο εκδόσεις διαθέτουν και σύστημα Launch Control…Control) ελέγχει και συντονίζει όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου από τη λειτουργία του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων μέχρι το ηλεκτρονικό σύστημα πέδησης IBS (Integrated Braking System) και το ενεργό πίσω διαφορικό με τη λειτουργία torque vectoring.

Επιπλέον οι μηχανικοί προσέθεσαν μια αποκλειστικά για τις GTA & GTAm λειτουργία. Το σύστημα παραμετροποίησης Alfa D.N.A pro, εκτός από τη λειτουργία RACE που διαθέτουν και οι εκδόσεις Quadrifoglio, διαθέτει και λειτουργία Launch Control.

Πιλοτήριο...

Αλλαγές στις ρυθμίσεις

Τα αρχικά GTA: “Gran Turismo Alleggerita”.Οι νέες GTA & GTAm απέκτησαν νέες ρυθμίσεις στην ανάρτηση και το σύστημα πέδησης ώστε να προσφέρουν ακόμα μεγαλύτερα επίπεδα πρόσφυσης και απόδοσης.

Νέο είναι το σετ αμορτισέρ-ελατηρίων, ενώ οι ειδικές εκδόσεις εφοδιάζονται αποκλειστικά με τροχούς ελαφρού κράματος 20 ιντσών (αντί 19 στην περίπτωση της Quadrifoglio) με κεντρικό μπουλόνι ασφάλισης.

Τα σύστημα πέδησης εφοδιάζεται με το αναβαθμισμένο πακέτο με κεραμικούς δίσκους.

 

Το τετράφυλλο τριφύλλι σε βάζει στο κλίμα…

Καθίσματα μπάκετ με αγωνιστικού τύπου ζώνες…

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης