Του Λουκά Παπαλάμπρου

Βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το Yaris, έχει όμως τελείως διαφορετικά χαρακτηριστικά, πιο μοντέρνα εμφάνιση, υπερυψωμένο αμάξωμα και μεγαλύτερες διαστάσεις. Ανήκει στην κατηγορία των compact SUV και τοποθετείται κάτω από το C-HR.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Νεανικό στυλ

Το Yaris Cross είναι το πρώτο μικρό SUV στην γκάμα της Toyota. Έχει μήκος 4.18 μέτρα, πλάτος 1.76μ., ύψος 1.56μ. και μεταξόνιο 2.56 μέτρα. Σχεδιάστηκε στο ευρωπαϊκό κέντρο της εταιρείας στη Γαλλία, με βάση τον τρόπο ζωής και τις καθημερινές δραστηριότητες των αγοραστών της Γηραιάς Ηπείρου. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το αμάξωμα είναι βαμμένο σε έντονα χρώματα, με την οροφή να προσφέρεται σε διαφορετική απόχρωση. Οι ζάντες έχουν διάμετρο έως και 18 ίντσες, περιμετρικά του οχήματος έχουν τοποθετηθεί πλαστικά προστατευτικά, με το πίσω τμήμα να είναι πιο μυώδες και τονισμένο, υιοθετώντας το στυλ του μεγαλύτερου RAV4.

Ψηφιακό, άνετο και έξυπνο

Ανοίγοντας τις πόρτες, το βλέμμα πέφτει στη μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο της κονσόλας, η οποία ενσωματώνει πλειάδα εφαρμογών και λειτουργιών συνδεσιμότητας. Το σύστημα κλιματισμού βρίσκεται κάτω από τον κεντρικό αεραγωγό, ενώ στο τιμόνι ενσωματώνονται αρκετά χειριστήρια.

Το σαλόνι είναι πρακτικό και εργονομικό, οι επιφάνειες καλύπτονται από ανώτερης ποιότητας υλικά, οι πλουσιότερες εκδόσεις περιλαμβάνουν συνδυασμό αποχρώσεων αναδεικνύοντας τον νεανικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ δεν λείπει και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός.

Φυσικά στον εξοπλισμό του περιλαμβάνεται το πακέτο ασφαλείας  «Toyota Safety Sense».

Στο πίσω κάθισμα μπορούν να φιλοξενηθούν με άνεση δύο ενήλικες, το πορτμπαγκάζ είναι μεγαλύτερο σε σχέση με αυτό του Yaris, φθάνοντας σε όγκο τα 390 λίτρα. Έχει έξυπνη διαμόρφωση με διπλό ρυθμιζόμενο πάτωμα, δυνατότητα χωρίσματος και ειδικές υποδοχές ζωνών για τη συγκράτηση αντικειμένων.

Στην καρδιά

Για την κίνηση του Yaris Cross φροντίζει ένα υβριδικό σύνολο που συνδυάζει τον τρικύλινδρο 1.500άρη βενζινοκινητήρα και ανάλογα την έκδοση, δύο ή τρία ηλεκτρικά μοτέρ. Η απόδοσή του ανέρχεται στους 116 ίππους και θα προσφέρεται τόσο ως δικίνητο όσο και ως τετρακίνητο χάρη στο ηλεκτρικό σύστημα AWD-i intelligent all-wheel drive.

Η Toyota έκανε την κίνηση ματ για μία ακόμα φορά, δίνοντας την ευκαιρία στους υποψηφίους αγοραστές να αποκτήσουν το πρώτο τετρακίνητο υβριδικό μικρό SUV.

Πώς λειτουργεί όμως το AWD-i; Σε κανονικές συνθήκες, η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς. Κατά την εκκίνηση ή αν ανιχνευθεί απώλεια πρόσφυσης (λάσπη, χιόνι, άμμος), εμπλέκεται αυτόματα και ο πίσω άξονας μέσω του ηλεκτρικού μοτέρ.

Ακριβή στοιχεία σχετικά με την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων θα δοθούν το επόμενο διάστημα.Η Toyota ωστόσο κάνει λόγο για 90 και 100 γρ./χλμ. CO2 σύμφωνα με τον κύκλο δοκιμών NDEC. Στο WLTP όμως, τα νούμερα δεν αποκλείεται να φθάσουν τα 120 και 135 γρ./χλμ.

Η κατασκευή του Yaris Cross θα γίνει στο εργοστάσιο του Valenciennes στη Γαλλία και το λανσάρισμα στην αγορά έχει προγραμματιστεί για το 2021. Στόχος των Ιαπώνων είναι η πώληση 150.000 μονάδων τον χρόνο.

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης