Του Λουκά Παπαλάμπρου

Παρουσία 350 εκλεκτών καλεσμένων από τον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, του επιχειρηματικού κόσμου του Ηνωμένου Βασιλείου και κυβερνητικών αξιωματούχων, η Lotus παρουσίασε σε παγκόσμια πρεμιέρα την πολυαναμενόμενη Evija.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το ισχυρότερο παγκοσμίως

Πρόκειται για ένα τετράτροχο έργο τέχνης, ένα σαγηνευτικό αυτοκίνητο, το πρώτο μοντέλο της βρετανικής φίρμας υπό την ηγεσία της κινεζικής Geely. Η Evija δεν είναι ένα απλό όχημα, ούτε καν ένα ακόμη hypercar. Είναι το απόλυτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο, η ισχυρότερη υπερ-κατασκευή παγκοσμίως.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Lotus, το ηλεκτρικό σύνολο της Evija αποδίδει την απίστευτη ισχύ των 2.000 ίππων και τη ροπή των 1.700 Nm.

Για να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα χρειάζεται λιγότερα από 3 δευτερόλεπτα, ενώ για πιάσει τα 300 χλμ./ώρα απαιτούνται μόλις 9 δευτερόλεπτα.

Με τέρμα το γκάζι, η βελόνα του κοντέρ ανεβαίνει από τα 200 στα 300 σε μόλις 4 δευτερόλεπτα, με τον οδηγό και τον συνοδηγό να παραμένουν κολλημένοι στο κάθισμα, θαρρείς και κάποια αόρατη δύναμη τραβά την πλάτη τους προς τα πίσω. Όσο για την τελική ταχύτητα, περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 320 χλμ./ώρα.

Οι ηλεκτροκινητήρες έχουν αναπτυχθεί σε συνεργασία με τη Williams Advanced Engineering, το σύστημα μεταδόσεις έχει μόνο μία σχέση και η ροπή ελέγχεται ξεχωριστά σε κάθε τροχό χάρη στο torque vectoring

Οι μηχανικοί του Hethel υποστηρίζουν πως η μπαταρία και οι ηλεκτροκινητήρες  λειτουργούν με απόδοση έως και 98%, τιμή που καμία άλλη εταιρεία δεν έχει καταφέρει να πλησιάσει.

Η μπαταρία βρίσκεται στο κέντρο, ακριβώς από κάτω και πίσω από τα δύο καθίσματα.

Διαθέτει χωρητικότητα 70 kWh, είναι συμβατή σε κάθε δίκτυο και μπορεί να φορτίσει σε ποσοστό 80% σε μόλις 12 λεπτά. Αυτό που συναρπάζει ωστόσο, είναι πως αναπληρώνει πλήρως την ενέργεια στον εκπληκτικό χρόνο των 18 λεπτών μέσω δικτύου ταχυφορτιστή 800 kW, εξασφαλίζοντας αυτονομία 450 χιλιομέτρων.

Οι 130 τυχεροί

Το μήκος του αμαξώματος ανέρχεται σε 4,59 μέτρα, το πλάτος σε 2μ. και το ύψος σε 1,12μ. Ζυγίζει 1.680 κιλά, δηλαδή είναι το ελαφρύτερο ηλεκτρικό hypercar, χάρη στη χρήση προηγμένων υλικών, όπως ανθρακονήματα και μαγνήσιο. Το σασί είναι monocoque carbon, τα πλήρως ρυθμιζόμενα καθίσματα θυμίζουν λεπτές φέτες, το τιμόνι έχει εμπνευστεί από τα αγωνιστικά οχήματα του LMP1, ενώ ο σχεδιασμός του ταμπλό και της κονσόλας έχει εμπνευστεί από τα πέδιλα του αλπικού σκι.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ πέντε προγραμμάτων λειτουργίας (Range, City, Tour, Sport και Track), ανάλογα τις συνθήκες και το τερέν. 

Θα παραχθεί στο εργοστάσιο του Hethel στην Αγγλία, με την παραγωγή του να περιορίζεται στις 130 μονάδες.

Οι τυχεροί και προφανώς πάμπλουτοι ιδιοκτήτες θα παραλάβουν την Evija μέσα στο 2020. Για να την κάνουν δική τους όμως, πρέπει πρώτα να δώσουν το ποσό του 1,9 εκατομμυρίου ευρώ.

Βέβαια, σε περίπτωση που επιθυμούν να προσθέσουν επιπλέον αξεσουάρ ή να εξατομικεύσουν το αυτοκίνητο σύμφωνα με τα γούστα τους, η τιμή θα εκτοξευτεί πολύ πάνω από τα 2 εκατ. ευρώ.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης