Οδηγεί ο Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης
Φωτογραφίες: Σπύρος Κανατάς

Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την επιτυχία της Octavia η οποία άλλαξε την εικόνα της μάρκας Skoda σε παγκόσμιο επίπεδο και την έβαλε στο παιχνίδι με τις εταιρείες που παράγουν πολύ καλά αυτοκίνητα και είναι ποθητά σε όλους. Από τον Οκτώβριο του 1996 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, πέρασαν 17 χρόνια, οπότε στη νέα της γενιά δεν περιμέναμε να δούμε κάτι από αυτό που είχαμε στο μυαλό μας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Απλά… όμορφη

Σίγουρο χαρτί…
Την είχα δει σε φωτογραφίες, φαινόταν όμορφη αλλά όπως και να το κάνεις αν δεν έρθεις σε επαφή μαζί της δεν μπορείς να έχει άποψη. Η πρώτη συνάντηση με τη νέα γενιά Octavia ήταν την Πέμπτη το απόγευμα. Οπτικά έχοντας δει και οδηγήσει το αδερφάκι Rapid θα έλεγα ότι η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία κάνει αίσθηση και δείχνει τις τάσεις για προσέγγιση μικρότερων σε ηλικία πελατών. Σύγχρονες γραμμές σε συνδυασμό όμως με το κλασικό… Σίγουρη συνταγή. Όχι προχωρημένη σχεδίαση για να μπορεί να “κρατά” και μετά από χρόνια. Κάτι που ισχύει και με μία Octavia δεκαετίας. Αν τη δεις στο δρόμο μοιάζει σύγχρονη γεγονός που μεταφράζεται ως εξής: Ικανοποιημένος πελάτης, έχεις την αίσθηση ότι αυτοκίνητό σου είναι συνεχώς καινούργιο ενώ αν σκεφτείς να το πουλήσεις θα πιάσεις κάτι παραπάνω…

Πολυτελή αυτοκίνητο σε τιμή…. λαϊκής!
Ωραία η σχεδίαση, αλλά ήταν ένα κομμάτι του αυτοκινήτου που θα έλεγα ότι δεν υστερεί. Αυτό που θα ήθελα είναι κάτι παραπάνω (ως πολύ) και αφορούσε το εσωτερικό. Surprise!!!! (έκπληξη!!!) Με αυτή τη λέξη φαίνεται να υποδέχεται η νέα Octavia τους υποψήφιους πελάτες που αν μπουν μέσα δε θα θέλουν να βγουν. Δεν υπερβάλλω αλλά αναρωτιέμαι γιατί μία Octavia (η καινούργια) να έχει να ζηλέψει κάτι από άλλα premium μοντέλα; Νομίζω πως όχι. Μάλλον τα άλλα μοντέλα έχουν να ζηλέψουν την τιμή της που ξεκινά από τα 15.590 ευρώ στην έκδοση με τον κινητήρα 1.2 με τους 105 ίππους και 17.990Χώρος αποσκευών που κάνει και για κρεβάτι στην έκδοση diesel με τους 90 ίππους. Στο εσωτερικό πάντως τα καθίσματα είναι άνετα, του οδηγού ρυθμίζεται προς πάσα κατεύθυνση (ειδικά αν είναι και ηλεκτρικό όπως αυτό της δοκιμής μας) και τα πλαστικά επιτέλους άλλαξαν. Έγιναν μαλακά!!! Από χώρους η κλασική Octavia βελτιώθηκε ακόμα περισσότερο και πλέον διαθέτει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών που φτάνει τα 590 λίτρα. Μάλιστα αν ρίξεις τα πίσω καθίσματα μπορείς εύκολα να δημιουργήσεις και μία δεύτερη κρεβατοκάμαρα… Από εκεί και πέρα διαθέτει εξοπλισμό που μόνο… καφέ δεν κάνει (χωρίς υπερβολές) που για να τον αναλύσουμε θα πρέπει να διαβάζετε τουλάχιστον δύο μέρες (τις επόμενες εβδομάδες θα έχουμε αναλυτικό αφιέρωμα!), αν και όλα αυτά (τα κατιτίς παραπάνω) πληρώνονται.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Γκάζι όχι, ποιότητα κύλισης ναί!
Στο δρόμο και έχοντας στα χέρια μου την έκδοση diesel (χωρίς τέλη κυκλοφορίας) με τον κινητήρα 1.6 και τους 105 ίππους έμεινα ικανοποιημένος (από τα χιλιόμετρα που έκανα). Μπορεί να μην με εξίταρε για να πατήσω τέρμα το γκάζι αλλά αυτό που μου έδινε, σίγουρα μου έφτανε. Άλλωστε μην ξεχνάμε και τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου που δεν είναι αγωνιστικός εκτός και αν μιλάμε για την έκδοση RS που αναμένουμε… Σίγουρα πάντως στην εθνική ακόμα κα φορτωμένο με επιβάτες και αποσκευές ξεδιπλώνει την χάρη της. Εντός πόλης τα πράγματα είναι ευχάριστα αλλά ως γνήσιο οικογενειακό δεν βολεύει για μετακινήσεις στο κέντρο…

H ποιότητα κύλισης είναι από τα συν που έχει η νέα γενιά Octavia

Χωρίς… λόγια
Στο δια ταύτα, η νέα Octavia το μόνο που θέλει είναι… δοκιμή. Test drive που λέμε. Αν δεν την οδηγήσεις δεν μπορείς να συνειδητοποιήσεις ότι είναι πολύ καλή και δεν έχει σχέση με την Octavia που ξέραμε εκτός από το όνομα. Σίγουρη και οικονομική ιδίως στις μέρες μας που το κράτος θεωρεί το αυτοκίνητο είδος πολυτελείας. Θα την χαρακτηρίζαμε ως το θηλυκό που μάλλον δεν θα σε προδώσει ποτέ…

Εκδόσεις βενζίνης
1.2 Tsi – 105 ίπποι – 175 Nm ροπή – 0-100 σε 10,3 – τελική: 196 χλμ./ώρα
1.4 Tsi – 140 ίπποι – 250 Νm ροπή – 0-100 σε 8,4 – τελική: 215 χλμ./ώρα
1.8 Tsi – 180 ίπποι – 250 Nm ροπή – 0-100 σε 7,3 – τελική: 231 χλμ./ώρα

Εκδόσεις πετρελαίου
1.6 diesel – 90 ίπποι – 230 Nm ροπή – 0-100 σε 12.2 – τελική: 186 χλμ./ώρα
1.6 diesel – 105 ίπποι – 250 Nm ροπή – 0-100 σε 10.8 – τελική: 194 χλμ./ώρα
2.0 diesel – 150 ίπποι – 320 Nm ροπή – 0-100 σε 8,5 – τελική: 218 χλμ./ώρα

Τιμές Εκδόσεις βενζίνης (από..)
1.2 Tsi: 15.590 €
1.4 Tsi: 16.690 €
1.8 Tsi: 21.328 €

Τιμές Εκδόσεις πετρελαίου (από…)
1.6 diesel: 17.990 €*
2.0 diesel: 22.990 €

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Skoda Octavia diesel**
Κυβισμός (cc) 1.598 κ.εκ.
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 105/3.000-4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 250/1.500-2.750
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 10.8
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 194
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) 38
Εκπομπές Ρύπων CO2 99 γρ./χλμ
Τέλη Κυκλοφορίας 0 €
Μήκος (μέτρα) 4,659
Πλάτος (μέτρα) 1,814
Ύψος (μέτρα) 1,461
Βάρος (κιλά) 1.305
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 590
Τιμή (από…)* 18.790

* Συμπεριλαμβανομένου του οφέλους της απόσυρσης
** Αυτοκίνητο δοκιμής

Νέα σχεδίαση. Ένας στόχος: Η επιτυχία…

Το εσωτερικό άλλαξε προς το… πολύ καλύτερο!

Το νέο λογότυπο της μάρκας Skoda που είδαμε για πρώτη φορά στο Rapid

Φώτα LED και στο πίσω μέρος

Ο πίνακας οργάνων

  Κουμπάκια… στην κεντρική κονσόλα (start and stop, kλείδωμα κ.ά)

Το σύστημα multimedia με την οθόνη αφής ενημερώνει για τα πάντα

Η νέα Skoda Octavia είναι μεγαλύτερη από την προηγούμενη γενιά

Δείτε το video με τη νέα γενιά Skoda Octavia που ήδη διατίθεται στην Ελλάδα

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης