Του Περικλή Χαλάτση

Το Peugeot 2008 από τη στιγμή που κυκλοφόρησε στους ευρωπαϊκούς δρόμους έδειξε ότι θα πάει καλά στις πωλήσεις. Το πείραμα έγινε με το 3008. Αν και ξεπερνούσε τα οικονομικά budget της μέσης τάξης  των αγοραστών πήγε αρκετά καλά. Και αφού πέτυχε το πείραμα οι Γάλλοι προχώρησαν στο αμέσως μικρότερο μοντέλο από το 3008.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παρουσίασαν το Peugeot 2008. Και δεν έκαναν λάθος στην επιλογή τους αφού το προτίμησαν περισσότερο οι οικογενειάρχες που ξέρουν τι ζητάνε και τι απαιτούν από ένα αυτοκίνητο.

Στην ελληνική αγορά το δημοφιλές Peugeot 2008, το πρώτο τρίμηνο του 2021 κέρδισε τη μερίδα του λέοντος.

Είναι πρώτο με διαφορά σε μερίδιο αγοράς στην κατηγορία του και στα δύο κανάλια πώλησης (εταιρικές και λιανικές). Αντίστοιχη πρωτιά έχει επιτύχει και το e-2008 στην κατηγορία του.
Για το Peugeot 2008 οι επιλογές από πλευράς κινητήρων είναι η βενζίνη, το πετρέλαιο και η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όλοι οι κινητήρες είναι εναρμονισμένοι με τις τελευταίες προδιαγραφές εκπομπών EURO6. Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης ενσωματώνουν τις πιο πρόσφατες τεχνολογικές εξελίξεις της PEUGEOT και διαθέτουν σύστημα Start&Stop, φίλτρο μικροσωματιδίων και πολύ χαμηλές εκπομπές CO2.

Σήμερα θα σας παρουσιάσουμε την έκδοση του 2008 που είναι ένα από τα πιο αγαπημένα αυτοκίνητα γι αυτούς που θέλουν αξιοπιστία, χώρους και οικονομία στην κατανάλωση.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι το Peugeot 2008 1.5 BlueHDI με τους 130 ίππους στην έκδοση S&S EAT8 ALLURE.

Το  2008 «πατάει» στην εξελιγμένη πλατφόρμα CMP του Groupe PSA. Έχει μήκος 4.300 mm, πλάτος 1.855 mm (με τους καθρέφτες) , ύψος 1.530 mm. Το μεταξόνιο του είναι 2.605 mm πράγμα που δίνει μεγαλύτερη άνεση στους πίσω επιβάτες ενώ παράλληλα προσφέρει 434 λίτρα στο χώρο των αποσκευών. Να επισημάνουμε ότι έχει δύο επίπεδα στο χώρο αποσκευών. Στον από κάτω χώρο μπορούν να τοποθετηθούν μικρά και εύθραυστα αντικείμενα ενώ στον από πάνω βαλίτσες η άλλα βαριά αντικείμενα.

Πολλά για την εξωτερική εμφάνιση δεν χρειάζεται να πούμε. «Μυρίζει» από μακριά το γαλλικό premium άρωμα. Η μάσκα και τα μεγάλα φώτα είναι επιβλητικά. Για τα πίσω φώτα να σας επισημάνω ότι στην έκδοση του 3008 εντυπωσίασαν.

Οι Γάλλοι σχεδιαστές στο 2008 προχώρησαν ακόμη πιο επιθετικά. Έτσι τα πίσω φώτα είναι πιο λεπτά, πιο κομψά και δένουν αρμονικά με τον προφυλακτήρα. Βέβαια αυτά είναι λεπτομέρειες. 
Άλλα είναι τα κύρια ενδιαφέροντα ενός αγοραστή. Πριν φτάσουμε στην οδηγική αναφορά θα πάμε λίγο στο εσωτερικό του 2008.

Θα είναι περιττό να σας κουράσουμε με την ποιότητα των καθισμάτων αλλά και την άνεση στο ταξίδι. Σ αυτά οι Γάλλοι δεν παίζονται. Θα αναφέρω μόνο το εξαιρετικό Peugeot i-Cockpit που εξασφαλίζει άνεση και ασφάλεια για τον οδηγό, τον υπερυψωμένο  τρισδιάστατο ψηφιακό πίνακα οργάνων, την κεντρική οθόνη αφής 7” και 10” ιντσών με εύκολη πρόσβαση στο χειρισμό της. Σημαντικό είναι ότι στο τιμόνι που είναι μικρής διαμέτρου υπάρχουν ενσωματωμένα τα περισσότερα χειριστήρια.

 

To best seller της αγοράς

Εντυπωσιακές ψηφιακές οθόνες και δυναμική σχεδίαση.

Όλα τα χειριστήρια είναι σωστά εργονομημένα. Οι  διακόπτες στην οθόνη πολυμέσων είναι  με τεχνολογία αφής. Αυτό που προσωπικά δεν θεωρώ εύχρηστο είναι το σύστημα του cruise control που βρίσκεται σε τυφλό σημείο κάτω από το τιμόνι. Όλα τα άλλα είναι τέλεια.

Μοναδικό για την κατηγορία του είναι το επίπεδο εξοπλισμού και ο αριθμός συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης που προέρχονται από μοντέλα ανώτερων κατηγοριών όπως για παράδειγμα το Drive Assist Plus (σύστημα ημι αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2) η το Auto Park Assist.

Τελευταίας γενιάς είναι το αυτόματο σύστημα πέδησης εκτάκτου ανάγκης με camera και radar το οποίο προειδοποιεί τον οδηγό για επικείμενο εμπόδιο. Από πλευράς ασφάλειας και άνεσης οι Γάλλοι έχουν ανεβάσει αρκετά τον πήχη των απαιτήσεων.

Έχει ακόμη ενεργό σύστημα προειδοποίησης και διόρθωσης ενώ σε περίπτωση που ο οδηγός αφαιρεθεί η κοιμηθεί το αυτοκίνητο δεν βγαίνει από τη λωρίδα κυκλοφορίας (εφ όσον υπάρχουν διαγραμμίσεις στο δρόμο).Όλα αυτά τα βοηθήματα ,είναι ο καλός αόρατος «συνοδηγός» του σύγχρονου οδηγού.

Ας δούμε τώρα το Peugeot 2008 1.5 BlueHDI στο δρόμο. Ο οδηγός ρυθμίζει το κάθισμα και το τιμόνι στα ύψος που θέλει για να έχει καλό οπτικό πεδίο. Χωρίς να βγάλει το κλειδί από την τσέπη του, πατάει το κουμπί εκκίνησης, ο κινητήρας παίρνει μπροστά και ξεκινάει.

Η πετρελαιοκίνητη έκδοση αποδίδει 130 ίππους πράγμα που σημαίνει κινείται γρήγορα σε όλα τα είδη του δρόμου χωρίς να «βαριαναστενάζει» παρά τα 1310 κιλά που ζυγίζει. Αυτό μπορείς εύκολα να το καταλάβεις όταν οδηγείς σε ανηφορικούς δρόμους με αρκετές στροφές.

Το 2008 κινείται χωρίς να χάνει τη δύναμη του ενώ «πατάει» σωστά στο δρόμο. Το άκαμπτο πλαίσιο περιορίζει τις κλίσεις στις στροφές και εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό. 
Οι ανωμαλίες του οδοστρώματος απορροφώνται και δεν μεταφέρονται στο εσωτερικό κάνοντας ακόμη πιο ξεκούραστο το ταξίδι. Στο χωμάτινο δρόμο ο οδηγός δεν  ανησυχεί μήπως βρει από κάτω γιατί έχει 17 εκατοστά απόσταση. Αρκετά καλά για SUV αυτοκίνητο.

Ο κινητήρας συνεργάζεται άψογα με το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων.Είναι σημαντικό στον οδηγό να ξέρει το οδόστρωμα αλλά και τον τρόπο που θα κινηθεί για να διαλέξει ένα από τα προγράμματα (Eco,Normal, Sport). Η έκδοση Sport μου άρεσε περισσότερο αλλά ανεβάζει την κατανάλωση.

Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις η κατανάλωση είναι περίπου 4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Όμως αν προσθέσουμε τα 1.310 κιλά του αυτοκινήτου και το βάρος τεσσάρων ατόμων με αποσκευές η κατανάλωση ξεπερνάει τα 5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Που και σ αυτά τα επίπεδα θεωρείται πολύ καλή. Γι αυτό μπορούμε να πούμε ότι το 2008 με τον 1.5 κινητήρα πετρελαίου είναι από τα πιο οικονομικά αυτοκίνητα στην κατηγορία του.

Να σας δώσω και τις εργοστασιακές μετρήσεις για το 2008 1.5 BlueHDI 130. Η ιπποδύναμη είναι 130 PS στις 3.700 σ.α.λ. Η ροπή είναι 300 Nm στις 1750 σ.α.λ μ. Σημειώστε ακόμη 195 χιλιόμετρα τελική, 9.3’’ επιτάχυνση από 0-100 χλμ και μέση κατανάλωση 3.8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Τέλος οι εκπομπές ρύπων είναι 100 γρ./χλμ (CO2).

Το πιο πλούσιο σε έκδοση αυτοκίνητο της δοκιμής μας (1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8 ALLURE), με την νέα εμπορική πολιτική σήμερα κοστίζει 30.000 ευρώ. Οι τιμές για το 2008 για την έκδοση 1.2 PureTech 100hp S&S Active ξεκινούν από 19.000 ευρώ.

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης