Οδηγεί ο Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης

     

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Φωτογραφίες: Φραγκίσκος Πενίδης



Για να πούμε και την αλήθεια η Jaguar είχε εξαφανιστεί τα τελευταία χρόνια από την ελληνική αγορά. Τα μεγάλα σε κυβισμό αυτοκίνητα και η μη εναλλακτική λύση με μοντέλα όπως ήταν η X-Type δεν έδινε
Αριστοκρατική και σπορ η νέα Jaguar XΕ. Προσφέρει το κάτι διαφορετικό…περιθώρια στους υποψήφιους πελάτες της κατηγορίας. Τα πράγματα όμως αλλάζουν και με την εταιρεία Πετρόπουλος στο τιμόνι (ως εισαγωγέας) φαίνεται πως η μάρκα κάνει ένα νέο ξεκίνημα, ακόμα και στη χώρα μας.

Η νέα XE είναι το ολοκαίνουργιο μοντέλο της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας που ήρθε για να μείνει και να κοντράρει τον ανταγωνισμό. Σε ορισμένες περιπτώσεις να τον ξεπεράσει όμως σε κάποιες άλλες να χρειάζεται ακόμα δουλειά. Σε κάθε περίπτωση μιλάμε για ένα premium μοντέλο με σπορ χαρακτηριστικά, που μπορεί να μην του φαίνονται και να μην μπορεί να τα φανταστεί ο πελάτης αλλά στην πράξη τα φαινόμενα απατούν…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το XE καταπίνει εύκολα χιλιόμετρα χωρίς να κουράζει τους επιβάτες...

Δύο σε ένα…
Πρώτα από όλα θα ξεκινήσουμε με ένα στοιχείο ιδιαίτερα χρήσιμο για την Ελλάδα. Αυτό έχει να κάνει με τον κινητήρα diesel των 2.0 λίτρων που αποδίδει 180 ίππους. Από εκεί και πέρα, η σχεδίαση δεν θα Το αλουμινένιο αμάξωμα προέρχεται από ανακυκλώσιμα υλικά!  περάσει απαρατήρητη (το αντίθετο θα λέγαμε) ενώ ο σπορ χαρακτήρας θα σε βάλει πολλές φορές στην.. πρίζα για να ευχαριστηθείς το γκάζι!

Αυτό που χαρακτηρίζει τη νέα Jaguar ΧΕ είναι το αμάξωμα της που έχει κατασκευαστεί από αλουμίνιο σε μεγάλο ποσοστό (75%) το οποίο μάλιστα προέρχεται από ανακύκλωση. Εξωτερικά, το βρετανικό μοντέλο εντυπωσιάζει με την μεγάλη μάσκα και το λογότυπο στο κεντρικό σημείο, που αυτομάτως στέλνει το μήνυμα πως πρόκειται για ένα διαφορετικό αυτοκίνητο. Κοιτάζοντάς το από τα πλάγια, καταλαβαίνεις πως έχεις να κάνεις με ένα μεγάλο όχημα τύπου sedan ενώ τα μακρόστενα πίσω φωτιστικά σώματα προσδίδουν κύρος. Φυσικά δε λείπουν τα νίκελ σε διάφορα σημεία όπως η μάσκα, στα πλαινά κ.ά. Σε γενικές γραμμές η ΧΕ συνδυάζει το κύρος της με τον σπορ χαρακτήρα, κάτι που αναζητά πλέον μεγάλο ποσοστό των αγοραστών σε αυτή την κατηγορία.

Το πίσω μέρος της ΧΕ προσδίδει και το κύρος της...

Premium εσωτερικό
Μπαίνοντας στο εσωτερικό καταλαβαίνεις με την… μία πως έχεις να κάνεις με κάτι premium. Λογικό άλλωστε. Μία Jaguar δεν θα μπορούσε να είναι αυτοκίνητο της σειράς. Αυτό ωστόσο που σου τραβά τα Ακόμα και το ντιζάιν στο αυτόματο κιβώτιο είναι ξεχωριστό. Φυσικά το ίδιο ισχύει κξαι με την λειτουργικότητα! βλέμματα είναι η σχεδίαση από το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που το είδαμε για πρώτη φορά στο Range Rover Evoque. Στο ρεζουμέ πρόκειται για ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων που θα το χαρακτηρίζαμε με μία λέξη εξαιρετικό.

Γρήγορες αλλαγές, ακόμα και με χρήση paddles, χαμηλή κατανάλωση, υψηλές επιδόσεις. Στην κεντρική κονσόλα συναντούμε μία μεγάλη οθόνη αφής και γενικότερα κουμπιά για να μπορείς να ελέγχεις τα πάντα, από τον αυτόματο πιλότο, τον τρόπο οδήγησης μέχρι και το αντισπίν! Από πλευράς χώρων, άνετα κάθονται τέσσερις επιβάτες (ο πέμπτος στην μέση πίσω δεν θα νοιώθει τόσο άνετα) ακόμα και όταν το ύψος τους φτάνει το 1:80. Ο εξοπλισμός πάντως στο εσωτερικό εξαρτάται από το πόσα χρήματα θα διαθέσει ο πελάτης που μπορεί να προσθέσει ότι θέλει…

Άλλο να διαβάζεις για τη νέα Jaguar XE και άλλο να την οδηγείς...

Δίλιτρο και… πισωκίνητο
Εκεί όμως που πρέπει να επικεντρωθούμε είναι στον δίλιτρο κινητήρα diesel (εναλλακτικά υπάρχουν και εκδόσεις βενζίνης). Έχοντας στα χέρια μας την έκδοση με τα 180 άλογα καταλάβαμε πως είναι
Το service στη νέα Jaguar XE γίνεται κάθε δύο χρόνια…ιδανικά για το συγκεκριμένο αμάξωμα. Άφθονα… γκάζια, υψηλή ροπή αλλά αυτό που μας εντυπωσίασε αφορά την κατανάλωση. Σε πραγματικές συνθήκες κάτω από 7 λίτρα που μπορεί να πέσει κοντά στα 5 σε συνθήκες ταξιδιού!

Στη νέα ΧΕ η κίνηση μεταδίδεται από τον πίσω άξονα! Είναι σίγουρο πως οι λάτρεις της πίσω κίνησης θα βρούν την υγειά τους και ιδίως όταν θα απενεργοποιήσουν το αντισπίν. Τότε είναι που θα διαπιστώσουν πόσο ευχάριστο μπορεί να γίνει το αυτοκίνητο και με ένα πολύ καλό σε αίσθηση ηλεκτρικό τιμόνι.

Tο νέο αλουμινένιο λογότυπο - αιλουροειδές δείχνει πιο δυναμικό, σπορ και ξεφεύγει από την κλασική εικόνα που έχουν οι περισσότεροι στο μυαλό τους όταν σκέφτονται τη μάρκα Jaguar...

Τσιμπημένη τιμή…
Σε όσους αρέσει η σβέλτη οδήγηση, είναι σίγουρο πως θα καταλάβουν το «πάτημα» της ΧΕ και φυσικά θα εμπεδώσουν την Όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να πραγματοποιήσουν ακόμα και test drive ποιότητα κύλισης ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες.

Σε γενικές γραμμές η Jaguar XE αποτελεί την διαφορετική και εναλλακτική πρόταση  στην κατηγορία των μεσαίων premium sedan. Ξεχωρίζει, είναι σπορ και σε κάνει να αισθάνεσαι όμορφα όταν την οδηγείς εντός και εκτός πόλης. Θα εντυπωσιάσει με το κιβώτιο και το «πάτημα» ενώ οι φίλοι της πίσω κίνησης θα την λατρέψουν. Όσο και να ακούγεται περίεργο δεν… καίει αλλά έχει το μειονέκτημα της υψηλής τιμής. Άλλωστε σε αυτή τη ζωή, θα πρέπει να πληρώσεις αυτό που θα πάρεις…

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Jaguar XE 2.0 180Hp  Auto
Κυβισμός 1.999 κ.εκ.
Ισχύς (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 180/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 430/1.750
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 7.8
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 228
Μέση Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.) 4.2
Εκπομπές Ρύπων CO2 108
Τέλη Κυκλοφορίας 98.1
Μήκος (μέτρα) 4.672
Πλάτος (μέτρα) 1.850
Ύψος (μέτρα) 1.416
Βάρος (κιλά) 1.565
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 450
 Τιμή (από…) 51.392*

 * με όφελος απόσυρσης

To μήκος του βρετανικού μοντέλου αγγίζει τα 4.672 μέτρα!
Σπορ premuim μοντέλο... Σίγουρα δεν περνά απαρατήρητο...
Το μαύρο είναι ένα χρώμα που της πάει αλλά 'χάνει' στις φωτογραφίες...
Σχεδιαστικές λεπτομέρειες...
Η Jaguar XE είναι ήδη διαθέσιμη στην Ελλάδα...
Το λογότυπο που δείχνει τον τύπο του κινητήρα... Δίλιτρο diesel...
Πολλοί θα ήθελαν να το βλέπουν σε καθημερινή βάση...
Αυτή η ζάντα πηγαίνει στην ΧΕ σε αντίθεση με αυτή που φορά η βασική έκδοση...
Βρετανικές καμπύλες...
Jaguar και στα πλαινά του αυτοκινήτου...

Με δύο λέξεις για την εμπρός μάσκα: Όλα τα λεφτά...
Ο δίλιτρος κινητλήρας diesel αποδίδει 180 ίππους...
Άνετα θα καθίσουν στην πίσω σειρά οι επιβάτες που δεν θα έχουν πρόβλημα με τα γόνατά τους...

Η ηλιοροφή δίνει άλλον... αέρα στην καμπίνα των επιβατών...
Αυτό είναι το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Με σβηστό κινητήρα ο περιστροφικός διακόπτης 'κρύβεται'...
Όλα ηλεκτρονικά... Από το χειρόφρτενο μέχρι τη ρύθμιση της οδήγησης...
Κουμπί για την ένεραξη και το σβήσιμο του κινητήρα...
Οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα...
Ο πίνακας οργάνων... Η μέση κατανάλωση είναι πραγματική...
Από αυτό εδώ το στόμιο μπαίνει ένα υγρό που βοηθά στην μείωση των εκπομπών ρύπων!!!
Τα κουμπιά του αυτόματου πιλότου πάνω στο τιμόνι. Πίσω από αυτό τα paddles για αλλαγές ταχυτήτων...

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης