H Ελβετία θα γιορτάσει την Τετάρτη την ολοκλήρωση ενός θαύματος της μηχανικής. Πρόκειται για την κατασκευή του μακρύτερου σιδηροδρομικού τούνελ του κόσμου, μήκους 57 χιλιομέτρων, η οποία ολοκληρώθηκε σε διάστημα 20 ετών.

Σε μια τελετή εγκαινίων που θα κοστίσει 8 εκατ. δολάρια η Ελβετία θα γιορτάσει την Τετάρτη την ολοκλήρωση του μακρύτερου σιδηροδρομικού τούνελ του κόσμου, μήκους 57 χλμ.Το νέο τούνελ διαπερνά το όρος Γκόταρντ, από το οποίο περνά σήμερα μεγάλο μέρος της κίνησης ανάμεσα στα λιμάνια του Ρότερνταμ στην Ολλανδία και της Γένοβας στην Ιταλία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μέσα από τη σήραγγα θα διέρχονται καθημερινά περισσότερα από 300 τρένα, κινούμενα με ταχύτητες μέχρι 250χλμ./ώρα.

Το 1994, οι Ελβετοί αποφάσισαν με δημοψήφισμα ότι όλα τα φορτία που περνούν από τη χώρα πρέπει να μεταφέρονται με τρένα και όχι οδικώς. Βασικοί λόγοι είναι η επιβάρυνση του περιβάλλοντος των Άλπεων από τα οχήματα αλλά και τα πολύνεκρα δυστυχήματα στην παλιά οδική σήραγγα του Γκόταρντ και στο Μον Μπλανκ της Γαλλίας.

Δείτε εικόνες από τη μακρύτερη σήραγγα του κόσμου:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το διπλό νέο τούνελ, το οποίο έπρεπε να παραμείνει εντελώς οριζόντιο σε όλο του το μήκος, διανοίχτηκε με εκρηκτικά σε ένα τμήμα του και με τον μεγαλύτερο «μετροπόντικα» του κόσμου σε άλλα σημεία.

Δεδομένου ότι τα πετρώματα είναι σαθρά σε ορισμένα τμήματα της διαδρομής, δακτύλιοι από ατσάλι τοποθετήθηκαν στα τοιχώματα για να αποτρέψουν την κατάρρευσή τους, μια τεχνική που εφαρμόζεται συνήθως σε ορυχεία και αξιοποιείται για πρώτη φορά σε σιδηροδρομική σήραγγα.

Έξι χώρες συμμετείχαν στην κατασκευή της σήραγγας

Αν και θα διευκολύνει σημαντικά τις μεταφορές, η λειτουργία της νέας σήραγγας σημαίνει ότι οι ταξιδιώτες θα στερούνται την υπέροχη θέα που προσφέρουν σήμερα οι δρόμοι μέσα από τις Άλπεις.
 
Το 1994, οι Ελβετοί αποφάσισαν με δημοψήφισμα ότι όλα τα φορτία που περνούν από τη χώρα πρέπει α μεταφέρονται με τρένα και όχι οδικώς. Βασικοί λόγοι είναι η επιβάρυνση του περιβάλλοντος των Άλπεων από τα οχήματα αλλά και τα πολύνεκρα δυστυχήματα στην παλιά οδική σήραγγα του Γκόταρντ και στο Μον Μπλανκ της Γαλλίας.

Το σχετικό δημοσίευμα της Deutsche Welle

Το διπλό νέο τούνελ, το οποίο έπρεπε να παραμείνει εντελώς οριζόντιο σε όλο του το μήκος, διανοίχτηκε με εκρηκτικά σε ένα τμήμα του και με τον μεγαλύτερο «μετροπόντικα» του κόσμου σε άλλα σημεία.

Η τελετή εγκαινίων θα κοστίσει οκτώ εκατομμύρια δολάρια και αναμένεται να προσελκύσει 100.000 θεατές.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης