Σήμερα το απόγευμα κοινοποιήθηκε η επίσημη ανακοίνωση της συγχώνευσης των δύο ελληνικών αεροπορικών εταιρειών, Olympic Air και Aegean.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

H Aegean και η Marfin Investment Group συμφώνησαν τη Δευτέρα στην πώληση του 100% της Olympic Air στην Aegean. Με την ολοκλήρωση της συναλλαγής, η Οlympic Air θα καταστεί θυγατρική της εισηγμένης Aegean. Οι δύο αεροπορικές εταιρείες θα διατηρήσουν η καθεμία το όνομα και τα σήματά τους καθώς και διακριτό πτητικό έργο, στόλο και προσωπικό. Οι διοικητικές υπηρεσίες θα ενοποιηθούν, ώστε να προκύψουν οι απαραίτητες οικονομίες κλίμακας και η βελτιστοποίηση στην αξιοποίηση στόλου και δικτύου, με γνώμονα την ακόμη καλύτερη κάλυψη των αναγκών των επιβατών τόσο εντός της Ελλάδας όσο και στο εξωτερικό.

Το τίμημα του 100% της Olympic Air έχει οριστεί σε 72 εκατ. ευρώ με τμηματική καταβολή μετρητών από την Aegean προς την ΜIG. Η συναλλαγή δεν διαφοροποιεί τη σημερινή μετοχική βάση της Aegean.

Ο πρόεδρος της Aegean Θεόδωρος Βασιλάκης δήλωσε:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Η Aegean και η Οlympic Air έχουν επενδύσει τα τελευταία χρόνια $2 δις σε καινούργιο στόλο, οργάνωση και καινοτόμες υπηρεσίες, διασφαλίζοντας στην Ελλάδα και τους επισκέπτες της ένα εξαιρετικό επίπεδο υπηρεσιών που αναγνωρίζεται κάθε χρόνο με σημαντικά διεθνή βραβεία. Παράλληλα, συνεισφέρουν στο κράτος 270 εκατ. ευρώ ετησίως σε φόρους, τέλη και εισφορές. Η έλλειψη όμως μεγέθους ικανού για να ανταγωνισθούμε σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο και η έντονη κρίση οδηγούν σε ζημιές και συρρίκνωση. Είναι ορατός πλέον ο κίνδυνος πλήρους εξάρτησης της στρατηγικής μας βιομηχανίας του τουρισμού από ξένους αερομεταφορείς με σημαντικές μακροπρόθεσμες απώλειες στα έσοδα του κράτους και την απασχόληση. Η Aegean διαθέτει, ακόμη, τα οικονομικά και οργανωτικά αποθέματα για να συνθέσει τις ελληνικές δυνάμεις προς όφελος του τουρισμού μας, των εσόδων του κράτους, των εργαζομένων και των μετόχων μας. Οι σημαντικές οικονομικές συνέργειες θα μας επιτρέψουν να προσφέρουμε βελτιωμένη κάλυψη δικτύου αλλά και ακόμη πιο ανταγωνιστικές τιμές στους καταναλωτές. Ελπίζουμε ότι όλοι οι Έλληνες θα ενισχύσουν αυτήν τη δύσκολη, φιλόδοξη και απόλυτα απαραίτητη προσπάθεια».

Ερώτημα παραμένει πώς τα νομικά επιτελεία των δύο αερομεταφορέων θα καταφέρουν να «μεταπείσουν» την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την αναγκαιότητα της συγχώνευσης. Πριν από 20 μήνες η Ε.Ε. είχε απαγορεύσει τη συγχώνευση των δύο εταιρειών με το σκεπτικό ότι η συγκεκριμένη κίνηση θα οδηγούσε σε αύξηση της τιμής των εισιτηρίων για τα 2/3 των ταξιδιωτών από και προς την Αθήνα.

Οι εταιρείες είχαν προτείνει, ως αντισταθμιστικά οφέλη -που δεν έγιναν δεκτά από την Κομισιόν- την παραχώρηση χρονοθυρίδων προσαπογείωσης (slots) σε ελληνικά αεροδρόμια, ενώ είχαν δεσμευθεί εγγράφως ότι για δύο χρόνια οι τιμές των εισιτηρίων στα δρομολόγια εσωτερικού θα παραμείνουν σταθερές.

Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες, Olympic Air και Aegean Airlines -έχουν προσφύγει κατά της απόφασης της Κομισιόν- αναμένεται να επανέλθουν με νέα πρόταση, η οποία τελεί υπό επεξεργασία.

Η ανακοίνωση της Marfin Investment Group

Συμφωνία πώλησης της Olympic Air στην Aegean Airlines

Η Marfin Investment Group (MIG) ανακοινώνει σήμερα την υπογραφή συμφωνίας για την πώληση του συνόλου των μετοχών της Olympic Air (“Olympic”) στην Aegean Airlines (“Aegean”). Το τίμημα της συναλλαγής ανέρχεται σε €72 εκατ. σε μετρητά και θα καταβληθεί τμηματικά. Μετά την ολοκλήρωση της μεταβίβασης, η Olympic θα αποτελεί θυγατρική της εισηγμένης στο Χ.Α. εταιρείας, «Αεροπορία Αιγαίου». Επιπλέον, θα διατηρηθούν παράλληλα τα δύο εμπορικά ονόματα «Olympic» και «Aegean», ενώ κάθε εταιρεία θα διατηρήσει το επιμέρους πτητικό έργο, το στόλο και το προσωπικό της. Οι διοικητικές, εμπορικές και τεχνικές υπηρεσίες αναμένεται να ενοποιηθούν σταδιακά, στοχεύοντας στην εκμετάλλευση των απαραίτητων συνεργειών και στην αποδοτικότερη αξιοποίηση στόλου και δικτύου των δύο εταιρειών.

Η συναλλαγή τελεί υπό την αίρεση της έγκρισης των αρμοδίων Επιτροπών Ανταγωνισμού και των λοιπών αρμόδιων εποπτικών Αρχών, οι οποίες θα προσδιορίσουν το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής της.

Σχολιάζοντας τη συμφωνία, ο διευθύνων σύμβουλος της MIG, Ευθύμιος Μπουλούτας, δήλωσε τα παρακάτω:

«Το 2009, η MIG, αποφάσισε την εξαγορά της Olympic Air, μέσω της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης της εταιρείας από την ελληνική κυβέρνηση, στοχεύοντας στην αποκατάσταση της πρότερης αίγλης ενός εκ των σημαντικότερων ελληνικών σημάτων. Παρά τις προκλήσεις του δυσμενούς οικονομικού περιβάλλοντος και του σχετικά σύντομου χρονικού διαστήματος του εγχειρήματος, είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι για την επιτυχή δημιουργία μιας εταιρείας που βασίζεται στο εξαιρετικό επίπεδο υπηρεσιών, ποιότητας, αξιοπιστίας και στη χρήση ενός σύγχρονου στόλου αεροσκαφών. Πιστεύουμε ότι συμβάλλαμε καθοριστικά στην αναβάθμιση του επιπέδου υπηρεσιών της ελληνικής αγοράς αερομεταφορών.

Ωστόσο, η συνεχιζόμενη επιδείνωση του εγχώριου οικονομικού περιβάλλοντος συνετέλεσε στην αναπόφευκτη μείωση της επιβατικής μεταφορικής κίνησης κυρίως λόγω του περιορισμού του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών. Η εξέλιξη αυτή, σε συνδυασμό με το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, καθώς και η σημαντική άνοδος της τιμής του πετρελαίου κατέστησαν αναγκαία τη σκοπούμενη συναλλαγή για την επιβίωση του ελληνικού αεροπορικού κλάδου. Πιστεύουμε ότι, χωρίς την εν λόγω συμφωνία, οι συνεχιζόμενες λειτουργικές ζημίες και η αναπόφευκτη συρρίκνωση δραστηριοτήτων των ελληνικών αεροπορικών εταιρειών θα ενίσχυαν την εξάρτηση της χώρας από τις διεθνείς αεροπορικές εταιρείες, θέτοντας σε κίνδυνο την αεροπορική σύνδεση της χώρας μας καθώς και τις προοπτικές του τουριστικού κλάδου. Μέσω της συμφωνίας αυτής εξασφαλίζουμε τη μελλοντική χρήση του εμπορικού σήματος της Ολυμπιακής, ένα αναπόσπαστο τμήμα της ελληνικής παράδοσης, ενώ ταυτόχρονα ενισχύουμε σημαντικά τις δυνατότητες συνεχούς και απρόσκοπτης αεροπορικής σύνδεσης της Ελλάδας, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό.

H εν λόγω συμφωνία εντάσσεται στο πλαίσιο της στρατηγικής της MIG να επικεντρωθεί στις κύριες δραστηριότητές της με θετικές προοπτικές, στοχεύοντας στη δημιουργία προστιθέμενης αξίας για τους μετόχους του Ομίλου κατά την προσδοκώμενη σταδιακή ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας από τη βαθύτερη ύφεση των τελευταίων ετών».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης