Η Symantec δημοσιοποίησε μια μελέτη για τα ρίσκα ασφαλείας των εφαρμογών για τις απανταχού Android συσκευές, για το διάστημα του πρώτου εξαμήνου του 2013.

Η μελέτη παρουσιάζει τάσεις σε malware και madware, όπου το τελευταίο αναφέρεται σε εφαρμογές που χρησιμοποιούν επιθετικά ad libraries. Τα Ad libraries έχουν την ικανότητα να συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τις εφαρμογές του χρήστη, με σκοπό να εμφανίζουν στοχευμένες διαφημίσεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παρ’ όλ’ αυτά, προσωπικές πληροφορίες μπορούν να διαρρεύσουν από αυτά τα libraries, τα οποία μπορούν επίσης να επιδεικνύουν ενοχλητικές συμπεριφορές, όπως προβολή διαφημίσεων στο notification bar, δημιουργία διαφημιστικών εικόνων ή αλλαγή σελιδοδεικτών στα προγράμματα πλοήγησης του Διαδικτύου. Αναφερόμαστε σε αυτά τα libraries ως επιθετικά ad libraries.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο πρώτο εξάμηνο του 2013, 65 ad libraries ήταν γνωστά, ενώ πάνω από το 50% αυτών είχε καταχωρηθεί ως επιθετικό. Το ποσοστό των apps που χρησιμοποιούν επιθετικά ad libraries είχε άνοδο από το 2010, με αύξηση σε ετήσια βάση, η οποία έφθασε το 23% το πρώτο εξάμηνο του 2013. Σύμφωνα με τη μελέτη, οι χρήστες πρέπει να αναμένουν το μεγαλύτερο ποσοστό madware όταν κάνουν download εφαρμογές από την κατηγορία Personalization, ενώ ακολουθεί η κατηγορία Utilities & Demo και έπεται η κατηγορία Racing Games. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την παρουσία του malware, που βρίσκεται ως επί το πλείστον στις κατηγορίες Photography, Arcade & Action Games και Entertainment.

Το malware, όπως αναμενόταν, βρίσκεται σε σταθερή άνοδο, με τον όγκο των γνωστών δειγμάτων malware (αποκλείοντας τα madware και grayware) να φθάνει σχεδόν τον αριθμό 275.000 τον Ιούνιο 2013, καταγράφοντας τετραπλάσια αύξηση από τον Ιούνιο του 2012.

Περισσότερες πληροφορίες:
(αναλυτική αναφορά για το Mobile Adware και Malware)

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης