Πραγματοποιήθηκε χθες, στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά, ο 2ος Διαγωνισμός θαλάσσιας οικονομίας «Blue Growth II», με την υποστήριξη του Δήμου Πειραιά. Στον διαγωνισμό αυτό, που γίνεται πλέον θεσμός, πήραν μέρος 9 διαγωνιζόμενες ομάδες οι οποίες παρουσίασαν καινοτόμες ιδέες στο χώρο της «γαλάζιας οικονομίας», μπροστά στην κριτική επιτροπή και σε ένα πολυπληθές κοινό.

Η πρωτοποριακή αυτή διαδικασία που γίνεται με τη συνεργασία του «Aephoria», καθιερώνει πλέον τον Πειραιά σε πρωτεύουσα της θαλάσσιας καινοτομίας και δημιουργεί μια «δεξαμενή σκέψης» για καινοτόμες πρωτοβουλίες νεοφυών επιχειρήσεων με διεθνή απήχηση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από τον διαγωνισμό ανεδείχθησαν 5 νικητές, οι οποίοι κέρδισαν πρόσβαση σε υπηρεσίες αξίας 5000 ευρώ, πρόσβαση στους χώρους εργασίας και στην υποστήριξη της Αειφορίας και του Blue Growth, υποτροφίες για προγράμματα MBA στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και για το μεταπτυχιακό πρόγραμμα στα Ναυτιλιακά του Πανεπιστημίου Αιγαίου, από το BCA το Μεταπτυχιακό πρόγραμμα Ναυτιλιακών σπουδών, που προσφέρεται πλήρως online, με πρωτοποριακή πλατφόρμα εκπαίδευσης και High Definition videos και την ευκαιρία να παρουσιάσουν τις ιδέες τους στα Ποσειδώνια τον Ιούνιο του 2016. H Sony Mobile έδωσε στην Ηοpwave το Sony Xperia Bluegrowth Award και θα εγκαταστήσει, στο επόμενο μοντέλο Xperia της Sony το app, μόλις ολοκληρωθεί μέσα από το incubation πρόγραμμα του BlueGrowth.

Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, στο χαιρετισμό του, τόνισε: «Πρώτα απ όλα εύχομαι σε όλους καλή χρονιά, με υγεία και επιτυχίες. Ενωμένοι με επιμονή και υπομονή, να μπορέσουμε να δουλέψουμε, να ξεπεράσουμε τα πολλά προβλήματα που ταλαιπωρούν και τη χώρα, αλλά και την πόλη. Νομίζω ότι το πάθος με το οποίο μίλησε ο Γιώργος Αλεξανδράτος είναι από τα στοιχεία τα οποία καθιστούν τη ναυτιλία πρώτη. Δεν είναι μόνο τα άλλα που προφανώς ισχύουν. Είναι το πάθος με το όποιο οι άνθρωποι της ναυτιλίας λειτουργούν ακόμα και μιλάνε δείχνει μια παράμετρο επιτυχίας.

Ο Δήμος Πειραιά σας καλωσορίζει στη δεύτερη διοργάνωση του “Blue Growth”, ενός διαγωνισμού καινοτομίας για τη θαλάσσια οικονομία που μετά την περσινή μεγάλη επιτυχία επαναλαμβάνεται φέτος και πλέον θέλω να πιστεύω καθιερώνεται ως θεσμός.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η θάλασσα υπήρξε διαχρονικά η διέξοδος της ελληνικής κοινωνίας για να ορθοποδήσει οικονομικά, να αναπτυχθεί μετά από πολέμους και εθνικές καταστροφές. Ανήκω σε εκείνους που πιστεύουν ότι η Ελλάδα θα μπει σε ρότα ανάπτυξης ξεκινώντας και πάλι από τη θάλασσα, τη ναυτιλία, τα λιμάνια, τον τουρισμό. Η ναυτιλία και ο τουρισμός είναι οι δυο πυλώνες που αντιστέκονται στην πολυετή κρίση, κρατάνε όρθια την ελληνική οικονομία την ώρα που όλοι οι άλλοι παραγωγικοί τομείς έχουν καθηλωθεί. Η ελληνική ναυτιλία παραμένει παγκόσμια πρωταγωνίστρια, συνεχίζει να φέρνει συνάλλαγμα στη χώρα, συντηρεί και δημιουργεί θέσεις εργασίας, ενώ ο ελληνικός τουρισμός, κόντρα στις προβλέψεις και τις αντιξοότητες, καταρρίπτει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο.

Στο μυαλό των μεγαλυτέρων η ενασχόληση με τη θάλασσα ίσως φέρνει εικόνες από ατελείωτα ταξίδια, από κακουχίες και κινδύνους, από οικογένειες που χωρίζονταν για μήνες και χρόνια, από τα βαριά και ανθυγιεινά επαγγέλματα της ναυπηγοεπισκευαστικής. Η ενασχόληση όμως με τη θάλασσα αλλάζει, εκσυγχρονίζεται, διαφοροποιείται. Η νέα αντίληψη για την επονομαζόμενη γαλάζια ανάπτυξη φέρνει τη θάλασσα στο επίκεντρο μιας στρατηγικής που βασίζεται στην καινοτομία και την έρευνα σε τομείς αιχμής όπως η βιοτεχνολογία, η ενέργεια, η ιχθυοκαλλιέργεια, ο θαλάσσιος τουρισμός, ο υποθαλάσσιος ορυκτός πλούτος. Η γαλάζια ανάπτυξη δημιουργεί νέες και μόνιμες θέσεις εργασίας, με προστιθέμενη παραγωγική αξία και φροντίδα για την προστασία του περιβάλλοντος. Το κυριότερο, αφορά σε υψηλά καταρτισμένο και εξοπλισμένο με σύγχρονες δεξιότητες ανθρώπινο δυναμικό. Ένα ανθρώπινο δυναμικό που ενώ υπάρχει σε υπερεπάρκεια στη χώρα μας, αναγκάζεται να την εγκαταλείψει κυνηγημένο από τα τραγικά ποσοστά ανεργίας μεταξύ των νέων.

Η πυξίδα της ανάπτυξης και των νέων θέσεων εργασίας για τη Δημοτική Αρχή του Πειραιά δείχνει στη θάλασσα και τις επιχειρηματικές ευκαιρίες που προσφέρει η γαλάζια οικονομία.

Όραμά μας να γίνει ο Πειραιάς ένα σύγχρονο, διεθνές ναυτιλιακό οικοσύστημα. Να επανασυνδεθεί το Λιμάνι με την Πόλη. Να επιστρέψουν στο σπίτι τους οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις. Να συναντηθούν λειτουργικά και οργανικά σε ένα πρωτοπόρο “maritime cluster” η επιστημονική κοινότητα, οι ερευνητικοί φορείς, η ιδιωτική πρωτοβουλία και η νεοφυής επιχειρηματικότητα. Δουλεύουμε για να έχει τη δυνατότητα σύντομα αυτή η Πόλη να δίνει σε εσάς, τα έξυπνα και δημιουργικά μυαλά, το κίνητρο να καινοτομείτε κοιτάζοντας σε αυτή τη θάλασσα. Αγκαλιάσαμε από την πρώτη στιγμή την πρωτοβουλία για την ανάδειξη των πρωτοποριακών ιδεών στον τομέα της θαλάσσιας νεοφυούς επιχειρηματικότητας.

Φέτος η διοργάνωση αναβαθμίζεται και ωριμάζει. Θέληση μας είναι να έχουμε κάθε χρόνο περισσότερο και ποιοτικότερο ανταγωνισμό, κάθε χρόνο να προσφέρουμε περισσότερη και ποιοτικότερη υποστήριξη στους επιτυχόντες. Θέλω να συγχαρώ στο πρόσωπο του φίλου Πέτρου Κόκκαλη, εντεταλμένου δημοτικού συμβούλου αρμοδίου Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας, όλους όσοι υπερέβαλαν εαυτούς και φέτος για να πραγματοποιηθεί ο διαγωνισμός. Με τη διαβεβαίωση ότι ο Δήμος Πειραιά θα σταθεί στο πλευρό όλων των διαγωνιζομένων ανεξάρτητα από το τελικό αποτέλεσμα, σας εύχομαι καλή επιτυχία.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω, τη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά για την παραχώρηση. Περιμένω να ακούσω με ενδιαφέρον τους επιστήμονες, τους ειδικούς. Εγώ δεν είμαι ένας απ΄ αυτούς. Απλώς, θέλω να πω ότι πραγματικά ως Δημοτική Αρχή έχουμε όρεξη, διάθεση και με επιμονή, όπως είπα στον πρόλογό μου, θα «κυνηγήσουμε» τους άξονες, αυτούς που πιστεύουμε : τη ναυτιλία, τον τουρισμό, το λιμάνι μας.

Στον Πειραιά και στη χώρα συμβαίνουν πρωτοφανή πράγματα. Έχουμε εδώ εκπρόσωπο από την Ολλανδία που αν μάθαιναν – αν δεν γνωρίζουν ήδη – τις σχέσεις πόλης – δήμου με το λιμάνι, θα εντυπωσιάζονταν. Είμαστε μια πόλη που δεν έχουμε καμία σχέση με την εποπτεία του λιμανιού, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στις ευρωπαϊκές πόλεις – λιμάνια.

Στη χώρα μας υπάρχουν δυσκολίες, υπάρχει πολύ μεγάλη γραφειοκρατία. Δεν θέλουμε ίσως, να δούμε το μέλλον και να διδαχθούμε ώστε γρήγορα να πάρουμε αποφάσεις και να προχωρήσουμε στα πρότυπα των ξένων ευρωπαϊκών πόλεων.

Ενώ επιθυμούμε να είμαστε στην Ευρώπη, τουλάχιστον η κατά πολύ μεγάλη πλειοψηφία του Ελληνικού λαού αλλά και των κομμάτων. Ενώ μιλάμε σε όλους τους τομείς ότι θα πρέπει να αντιγράψουμε πράγματα που γίνονται στην Ευρώπη, στο βαθμό τουλάχιστον που εμένα ως Δήμαρχο Πειραιά με αφορά πιο πολύ, χωρίς να παραμερίζω τα άλλα προβλήματα της χώρας και της πόλης, πραγματικά δεν μπορώ να κατανοήσω γιατί η πλειοψηφία των κομμάτων, ομολογώ, και η πλειοψηφία των κυβερνήσεων, τα τελευταία χρόνια, δεν θέλουν να δουν την ευρωπαϊκή πραγματικότητα της πόλης – λιμάνι.

Παρόλα αυτά, παρά τις διαφορετικές αντιλήψεις, σκοπός δεν είναι να λειτουργούμε με χάσματα. Είναι να συνθέτουμε διαφορετικές απόψεις, να γεφυρώνουμε διαφορές για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε.

Άρα, παρά την υπάρχουσα κατάσταση στη χώρα, παρά την εξέλιξη που υπάρχει και στο λιμάνι του Πειραιά, θέλω να πιστεύω ότι μέσα από τέτοιες πρωτοβουλίες και δραστηριότητες, με ανθρώπους που έχουν επιστημονική γνώση, που γνωρίζουν και έχουν διάθεση, τελικά θα τα καταφέρουμε και ως χώρα και ως πόλη.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης