Του Περικλή Χαλάτση
Οι Γάλλοι επικεφαλής της Citroen σε ότι έχουν κάνει τελευταία έχουν πάρει άριστα. Ένα χρόνο πριν όταν οδηγήσαμε την προηγούμενη έκδοση με τους 136 ίππους είπαμε ότι αν έπρεπε να τους βαθμολογούσαμε θα έπρεπε να βάζαμε 10 με τόνο. Τελικά αυτόν τον τόνο θα έπρεπε να τον είχαμε κρατήσει για να τον βάλουμε στην καινούργια έκδοση με τους 145 ίππους.
Γιατί το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε πρόσφατα στην έκδοση Hybrid 145 MAX με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και την ήπια υβριδική υποβοήθηση, είναι τέλειο. Απευθύνεται στο σύγχρονο και απαιτητικό οικογενειάρχη που τα θέλει όλα. Ασφάλεια, άνεση, τεχνολογία, εξοπλισμό, σωστή τιμή αγοράς, φθηνές μετακινήσεις και καλή μεταπώληση.

Θα ξεκινήσουμε κάνοντας μια μικρή εισαγωγή γνωριμίας στο νέο C3 Aircross με την υβριδική τεχνολογία.
Το νέο Citroen C3 Aircross με την υβριδική τεχνολογία και τους 145 ίππους κατατάσσεται στην κατηγορία των compact SUV. Είναι μοντέρνο, με έξυπνες σχεδιαστικές γραμμές, ευρύχωρο και ξεκούραστο στο ταξίδι.

Έχει μήκος 4.39μ., πλάτος 1,79μ και ύψος 1,63μ. Εκτός από τους μεγάλους και άνετους χώρους το μεγάλο ατού του είναι η απόσταση από το έδαφος ( 200 χλστ).
Πέντε άτομα ταξιδεύουν άνετα. Οι πίσω επιβάτες -ακόμη και οι ψηλοί- δεν θα παραπονεθούν για τα γόνατά τους. Δεν ακουμπούν στα μπροστινά καθίσματα. Η άνεση για τους πίσω επιβάτες οφείλεται στο μεγάλο μεταξόνιο (2.670 χιλιοστά).


Πέντε επιβάτες δεν θα δυσκολευτούν να «βολέψουν» τις αποσκευές τους στο πορτ παγκάζ με το διπλό πάτο που φθάνει τα 460 λίτρα.

Στην 7θέσια έκδοση είναι λογικό να μειώνονται αισθητά οι χώροι στο πορτ μπαγκάζ . Όμως εμείς σήμερα σας παρουσιάζουμε την 5θέσια έκδοση, με τις γενναιόδωρες διαστάσεις για τους επιβάτες του. Και είναι αυτή η έκδοση που απευθύνεται και στο μεγαλύτερο ποσοστό των αγοραστών.
Το αυτοκίνητο είναι στημένο στην πλατφόρμα Smart Car της Stellantis που είναι εξελιγμένη για να υποστηρίζει κινητήρες εσωτερικής καύσης, ήπια υβριδικά αλλά και ηλεκτρικά συστήματα.

Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε «φοράει» το γνώριμο τρικύλινδρο 1.2 PureTech κινητήρα αλλά με το σύστημα 48V. Ενσωματώνεται ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας 21 kW και ονομάζεται Hybrid 145 Max. Διαθέτει ένα άψογο αυτόματο κιβώτιο e-DCT6 διπλού συμπλέκτη που σε ικανοποιεί όχι μόνο στον αυτοκινητόδρομο αλλά και στα χωμάτινα ανηφορικά κομμάτια.

Η εξωτερική σχεδίαση του νέου C3 Aircross δεν περνάει απαρατήρητη. Έχει μια κάθετη μάσκα με πρισματικά γραφικά και λεπτά φώτα ημέρας. Ο ογκώδης προφυλακτήρας ξεχωρίζει.
Το πίσω μέρος έχει σχεδιαστεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχει άφθονος ωφέλιμος χώρος για τους πίσω επιβάτες. Τα πίσω καθίσματα έχουν εύκολη ανάκληση και ασύμμετρη αναδίπλωση (40/60).

Στο ταξίδι των 800 χιλιομέτρων ξεκινήσαμε τέσσερις επιβάτες με αρκετές αποσκευές. Ο οδηγός βρίσκει εύκολα την ιδανική του θέση, κάθεται ψηλά και ελέγχει άριστα το δρόμο. Τα λίγα χιλιόμετρα που κάναμε στο κέντρο της Αθήνας έγιναν άνετα. Πόσο όμορφη είναι η Αθήνα όταν τα 2/3 των κατοίκων είναι σε διακοπές. Το υβριδικό σύστημα κίνησης των 48V χρησιμοποιεί τον κινητήρα 1.2 Turbo (μεταβλητής γεωμετρίας) νέας γενιάς.

Ο ηλεκτροκινητήρας βοηθά τον κινητήρα εσωτερικής καύσεως σημαντικά και αυτό φαίνεται στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων. Σημειώστε ότι δίνει τη δυνατότητα της 100% ηλεκτρικής οδήγησης στο 50% σχεδόν της αστικής χρήσης.
Και αυτό που δεν πρέπει να σας ανησυχεί είναι η επαναφόρτιση της μπαταρίας που γίνεται κατά την επιβράδυνση αυτόματα. Επομένως μηδέν άγχος για φορτιστές στην εθνική οδό.

Επίσημα οι Γάλλοι κατασκευαστές δίνουν επιτάχυνση 0-100 km/h σε 8,8’’, ιπποδύναμη 145 PS στις 5.500 rpm, ροπή στα 230 Nm ( 1.750 rpm), εκπομπές CO2 ( 120 g/km) και τελική 192 km. Φυσικά δεν τολμήσαμε να ξεπεράσουμε τα 140 χιλιόμετρα και εκεί που το όριο ήταν 130. Απλά να σας υπενθυμίσουμε ότι κάμερες που μετρούν την ταχύτητά σας υπάρχουν τόσο στο κέντρο της Αθήνας όσο και στην εθνική οδό. Και επειδή δεν ξέρουμε τα σημεία που είναι στημένες αποφύγαμε τη ρώσικη ρουλέτα και ακολουθήσαμε τα όρια που αναγνώριζε το αυτοκίνητό μας. ‘Άλλωστε κάθε φορά που άθελά μας το ξεπερνούσαμε ένας ήχος φρόντιζε να μας «ξυπνήσει» και να μειώσουμε ταχύτητα.
Τηρώντας τα όρια ταχύτητας, σε μικτή διαδρομή η κατανάλωση ήταν 7.2 λίτρα/100 χλμ. Τα περισσότερα χιλιόμετρα στο δρόμο τα κάναμε με cruise control. Χωρίς να κουράσουμε το δεξί μας πόδι ενώ το C3 Aircross διαθέτει και σύστημα για να κρατάει το αυτοκίνητο στη λωρίδα του.
Τα πρώτα 40 χιλιόμετρα έγιναν γρήγορα και χωρίς να το καταλάβουν οι πάντα γκρινιάρηδες συνεπιβάτες. Και λέω γκρινιάρηδες γιατί είναι διαφορετικά να οδηγείς και διαφορετικά να κάθεσαι πίσω. Ειδικά όσοι ζαλίζονται στις στροφές πάντα δημιουργούν καθυστερήσεις. Τα νέας γενιάς καθίσματα Advanced Comfort είναι ξεκούραστα στο ταξίδι και με καλή πλευρική στήριξη για τον οδηγό και συνοδηγό.


Ωστόσο εμείς κάναμε 400 χιλιόμετρα χωρίς διακοπή. Το σύστημα infotainment και δικτύωσης ήταν πάντα ακριβέστατο στην πληροφόρηση. Πρέπει να επισημάνουμε ότι το Head-Up Display (HUD), με τα τελευταίας γενιάς συστήματα, συνήθως προορίζεται για μεγαλύτερα και πιο ακριβά αυτοκίνητα. Ωστόσο το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, που είναι και από τα φθηνότερα αυτόματα οικογενειακά SUV, το διέθετε.

Το ταμπλό χωρίζεται σε δύο επίπεδα ( λειτουργικές πληροφορίες στο επάνω μέρος- χειριστήρια άνεσης στο κάτω). Η έκδοση MAX διαθέτει έγχρωμη οθόνη infotainment 10,25 ιντσών με εικονικές συντομεύσεις.
Το head-up display αποδεικνύεται χρήσιμο στον οδηγό που δίνει τις βασικές πληροφορίες χωρίς να ξεκολλάει τα μάτια του από το δρόμο. Κάθε νέο ιδιοκτήτης του C3 θα πρέπει να μάθει να χειρίζεται όλες τις πληροφορίες που υπάρχουν πάνω στο μικρό τιμόνι φιλοσοφίας C-Zen Lounge (τελικά μας άρεσε που δεν ήταν στρογγυλό). Όταν μάθει τις πολλαπλές λειτουργείες τότε θα εκμεταλλεύεται όλες τις τεχνολογικές λειτουργείες χωρίς να ψάχνεται ενώ οδηγεί.

Οι τροχοί είναι 17 ιντσών και τα ελαστικά που «φορούσε» το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν Bridgestone 215/60 R17. Σωστή διάσταση για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο δεδομένου ότι αρκετές φορές βγήκαμε σε εκτός δρόμου διαδρομές.

Στα πολύ καλά κρατήματα του C3 Aircross καθοριστικό ρόλο παίζει η ανάρτηση Advanced Comfort της Citroën που δουλεύει σωστά χωρίς να ενοχλεί με τραντάγματα και αναπηδήσεις τους επιβάτες, ανεξαρτήτως συνθηκών οδοστρώματος.
Στο αυτοκίνητο που οδηγούσαμε υπήρχε σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα ανίχνευσης έλλειψης προσοχής οδηγού, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας (Information), αυτόματα εναλλαγή μεσαίας/μεγάλης σκάλας φώτων, εμπρός και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, οθόνη για πιο εύκολο παρκάρισμα και ηχητική ειδοποίηση στα τυφλά σημεία.
Το αυτοκίνητο απευθύνεται στον απαιτητικό οικογενειάρχη. Η τιμή των 27.500 θεωρείται η καλύτερη της αγοράς για τη συγκεκριμένη κατηγορία. Η εταιρία δίνει πέντε χρόνια εγγύηση.
