Μόλις 70 εκατομμύρια ευρώ έχουν αξιοποιηθεί από τα σχεδόν 3 δισεκατομμύρια ευρώ του δανείου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων που εξασφαλίστηκε σχεδόν πριν από πέντε χρόνια από την γενική γραμματεία Λιμένων. Η γενική γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής εξασφάλισε το συγκεκριμένο δάνειο (με εξαιρετικά χαμηλό επιτόκιο) για έργα υποδομών στα λιμάνια της χώρας, συνολικού ύψους 6 δισεκατομμυρίων ευρώ, καθώς η ΕΤΕΠ χρηματοδοτούσε το 50% του προϋπολογισμού των έργων. Ο ΟΛΠ αξιοποίησε περί τα 70 εκατομμύρια για τον Προβλήτα Ι , η διοίκηση του ΟΛΘ σκέφτηκε κάποια στιγμή να προχωρήσει σε κάποια ανάλογη επένδυση, αλλά εγκατάλειψε το σχέδιο αυτό.
Φυσικά υπάρχει εξήγηση για την μη αξιοποίηση των συγκεκριμένων κονδυλίων. Αυτή έχει να κάνει με την έλλειψη ρευστού στην ελληνική οικονομία και ιδίως στο κράτος, που δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της δικής του συμμετοχής.
Το zouglaport επικοινώνησε με τη διοίκηση του ΟΛΠ που από τη πλευρά της, προτιμά να παίρνει κονδύλια από το συγκεκριμένο δάνειο μόνο σε μεγάλα έργα, όπως για τον Προβλήτα Ι, έχοντας επίγνωση πως τα λεφτά από το δάνειο πρέπει και να αποπληρωθούν εν συνεχεία. Προτιμάει λοιπόν για μικρότερα έργα να παίρνει δωρεάν χρηματοδότηση, μέσω του ΕΣΠΑ κυρίως, έχοντας πλήρη επίγνωση και των οικονομικών συγκυριών παγκοσμίως.
Από την άλλη πλευρά πάντως κύκλοι που βρίσκονται κοντά στο νέο υπουργό Ναυτιλίας θεωρούν πως η αξιοποίηση του συγκεκριμένου δανείου αποτελεί ένα “στοίχημα” που πρέπει να κερδίσει η πολιτική ηγεσία του υπ. Ναυτιλίας και κατ’ επέκταση η κυβέρνηση. Και υποστηρίζουν ότι η άντληση των κονδυλίων αυτών που λιμνάζουν σήμερα στην ΕΤΕπ και η δρομολόγηση έργων σε επιλεγμένα λιμάνια της χώρας, μέσω της συμμετοχής και του ιδιωτικού τομέα, μπορεί να λειτουργήσει “αναζωογονητικά” για την οικονομία της χώρας, τόσο σε πρώτη φάση , κατά την κατασκευή των επιλεγμένων υποδομών, όσο και στη συνέχεια, μακροπρόθεσμα, κατά τη λειτουργία τους.

