Και όμως απομένει να γίνουν πολλά για να θεωρηθεί ότι η «υπόθεση κρουαζιέρα» στην Ελλάδα έχει φθάσει στην γραμμή εκκίνησης για να διεκδικήσει «θέση» στον παγκόσμιο χάρτη της κρουαζιέρας. Ασφάλεια, Berthing Allocation αλλά και συντονισμός κατάπλου και απόπλου από τα νησιωτικά λιμάνια μεταξύ των κρουαζιερόπλοιων που καταπλέουν σε αυτά κατά την διάρκεια των πλόων τους αποτελούν ζητήματα αιχμής που δεν περνούν απαρατήρητα από τα υψηλόβαθμα στελέχη των εταιριών που διαχειρίζονται κρουαζιερόπλοια και που είναι επιφορτισμένα ακριβώς με τον έλεγχο «τέτοιων» θεμάτων που μέχρι πρότινος ια την ελληνική πραγματικότητα ήταν ήσσονος σημασίας.
Καλά πληροφορημένες πηγές εκτιμούσαν ότι τα εν λόγω στελέχη δεν «νοιώθουν άνετα» με τα «μέτρα ασφαλείας» καθώς εκκρεμεί η πλήρης εφαρμογή του περίφημου κώδικα ISPS η οποία και προαπαιτεί σοβαρές επενδύσεις τουλάχιστον στα νησιωτικά λιμάνια που αποτελούν «μαγνήτη» για το πελατειακό δυναμικό της κρουαζιέρας. Στο σημείο αυτό αξίζει να υπενθυμιστεί ότι στις επαφές που έγιναν είτε με Ισραηλινές αρχές είτε με επικεφαλής λιμένων του Ισραήλ το θέμα της ασφάλειας προτάχθηκε ενώ είναι γνωστό ότι στις εκδηλώσεις περί την παγκόσμια κρουαζιέρα που συμβαίνουν κατ έτος στις ΗΠΑ το θέμα της ασφάλειας αποτελεί ένα από τα στοιχεία πρόκρισης.
Αναφορικά με το Berthing Allocation τουλάχιστον για το λιμάνι του Πειραιά και εν ευθέτω χρόνο για τα λιμάνια του Ηρακλείου και της Ρόδου έχει να κάνει αυτή καθ εαυτή με μία πτυχή της λιμενικής πολιτικής και γενικότερα της πολιτικής περί την κρουαζιέρα που εδράζει στις δυνατότητες που θα παράσχει προσεχώς η ελληνική κυβέρνηση στις εταιρίες που διαχειρίζονται κρουαζιερόπλοια να παράσχουν στα κατά τόπους λιμάνια τις «δικές τους» υπηρεσίες μέσα από συγκεκριμένα σημεία των terminals τα οποία και πρέπει να αναπτυχθούν . Αξίζει να σημειωθεί ότι η σοβαρότητα του εν λόγω θέματος, όπως άλλωστε και της σαφάλειας, δεν έχει διαλάθει της προσοχής ούτε την υπουργού αρμόδιας για θέματα τουρισμού Όλγας Κεφαλογιάννη, ούτε του υπουργού αρμόδιου για θέματα Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστή Μουσουρούλη, που διαθέτει και ευρωπαϊκή εμπειρία, πολύ δε περισσότερο του υπουργού Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη που επίσης διαθέτει πλούσια ευρωπαϊκή εμπειρία και σε τέτοια θέματα που άπτονται και του τομέα των επενδύσεων αλλά και συνακόλουθα του ανοίγματος θέσεων εργασίας.
Σχολιάζοντας το θέμα της προβολής του περίφημου «brand name» φορείς του τουρισμού σημείωναν ότι δεν θα υπάρξει επιτυχία αν αυτό δεν εδράσει σε συνέργιες με άλλους φορείς του τουρισμού για τη συνολική προβολή των τουριστικών, λαογραφικών, θρησκευτικών και πολιτιστικών στοιχείων. Μάλιστα εύστοχα υπενθύμιζαν ότι με τον κατάπλου κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Κωνσταντινούπολης τους επιβάτες υποδέχεται ένα συγκρότημα με εθνικές ενδυμασίες και με μουσική υπόκρουση από μπάντα που δίνει μία «πρώτη γεύση» της Τουρκίας αλλά και του Ισλάμ στους επιβάτες με ότι αυτό συνεπάγεται για την δημιουργία της «κατάλληλης προδιάθεσης» στους επιβάτες για ότι εν συνεχεία θα δουν και θα απολαύσουν.
Πάντως μετά την πρόσφατη συνάντηση των υπουργών Ναυτιλία και Τουρισμού η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, δήλωσε ότι η ανάπτυξη της κρουαζιέρας αποτελεί μια από τις άμεσες προτεραιότητες της κυβέρνησης μέσω της αναβάθμισης του εγχώριου τουριστικού προϊόντος ενώ από την πλευρά του ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κ. Μουσουρούλης, δήλωσε ότι η κρουαζιέρα είναι ένας δυναμικός τομέας της οικονομίας και η ανάπτυξή της αποτελεί κορυφαία πολιτική επιλογή σημειώνοντας ότι απαιτείται συνολικός σχεδιασμός που να στηρίζει την ανάγκη αύξησης του αριθμού home porting, μια ολιστική προσέγγιση σε κυβερνητικό επίπεδο και ένα στρατηγικό σχέδιο για μια οριζόντια πολιτική ανάπτυξης λιμένων κρουαζιέρας.
theseanation.gr

