Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Μπορεί για ένα διάστημα όλοι να ασχολιόντουσαν με την Tesla, όμως φαίνεται πως η παρουσία της στην Ευρώπη μικραίνει πολύ γρήγορα και με ανησυχητικό ρυθμό. Αυτή η δήλωση δεν είναι υπερβολή μιας και οι πωλήσεις της εταιρίας του Elon Musk, μειώθηκαν κατά 49% τον περασμένο μήνα στην Ευρώπη (σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), την ώρα που η αγορά των EV γενικότερα, είδε μεγάλη αύξηση.

Πιο συγκεκριμένα, οι ταξινομήσεις Tesla μειώθηκαν από 14.228 τον Απρίλιο του 2024 σε 7.261 τον περασμένο μήνα, δηλαδή κατά 49%, στην ΕΕ. Παράλληλα οι συνολικές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 27,8% τον Απρίλιο, έναντι πτώσης 22,4% στα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα και 24,7% στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα.

Από παγκόσμιος ηγέτης σε «απλός» παίχτης

Η εταιρεία του Elon Musk ήταν κάποτε το μεγαλύτερο όνομα στις πωλήσεις EV, αλλά ο αυξημένος ανταγωνισμός και η πολιτική ανάμειξη του ίδιου, έχουν αποδειχθεί τοξικός συνδυασμός. Η Tesla εξακολουθεί να είναι ο ηγέτης στις πωλήσεις EV στις ΗΠΑ, αλλά οι αγοραστές στην Ευρώπη εγκατέλειψαν γρήγορα τη μάρκα, ενώ και οι Κινέζοι στράφηκαν προς τις εγχώριες μάρκες.

Αγορές με την μεγαλύτερη πτώση στις πωλήσεις Tesla τον Απρίλιο του 2025

Σουηδία:     -80.7% (203 πωλήσεις συνολικά)

Ολλανδία:    -73.8% (382 πωλήσεις συνολικά)

Δανία:       -67.2%

Γαλλία:       -59.5%

Πορτογαλία:   -33% (302 πωλήσεις συνολικά)

Μπορεί να αντιδράσει η Tesla;

Δεν είναι σαφές αν η Tesla έχει λύση σε αυτό το πρόβλημα. Ενώ η εταιρεία στήριξε τις ελπίδες της στο ανανεωμένο Model Y, η στρατηγική αυτή είναι σαφές ότι δεν λειτούργησε. Πρώτον, ο Musk προσπάθησε να κατηγορήσει για την πτώση των πωλήσεων τις διακοπές λειτουργίας του εργοστασίου κατά τη διάρκεια της μετάβασης από την κατασκευή των παλαιών Model Y στα νέα. Τώρα που τα επίπεδα αποθεμάτων έχουν αυξηθεί και τα εργοστάσια λειτουργούν κανονικά εδώ και αρκετό καιρό, αυτή η δικαιολογία δεν ευσταθεί, οπότε φαίνεται ότι το νέο Model Y δεν έχει φέρει τις αλλαγές που πολλοί θα ήθελαν.

Παράλληλα ο Elon Musk έχει επανειλημμένα πει ότι η αξία της Tesla βρίσκεται στην τεχνητή νοημοσύνη, όχι στην κατασκευή αυτοκινήτων, και η αδιάκοπη εστίασή του στην πλήρη αυτοκίνηση έχει απορροφήσει το μεγαλύτερο μέρος των πόρων της εταιρείας. Αυτός είναι και ο λόγος που η Tesla δεν έχει ιδιαίτερα μεγάλη γκάμα αυτοκινήτων.

Εσείς τι λέτε; Μόδα ήταν η Tesla και πέρασε ή μπορεί να αναλάβει ξανά πρωταγωνιστικό ρόλο;

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης