Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Τα πράγματα δεν φαίνονται και πολύ καλά για την Porsche τελευταία. Η εταιρία δυσκολεύεται να πουλήσει τα ηλεκτρικά της μοντέλα, ενώ έχει δει τεράστια πτώση στην αγορά της Κίνας. Από την άλλη, η μητρική εταιρία VW τα πηγαίνει πολύ καλύτερα, με τα ηλεκτρικά της να σημειώνουν όλο και αυξανόμενες πωλήσεις.
Αυτή τη στιγμή, ο διευθύνων σύμβουλος Oliver Blume είναι υπεύθυνος και για τις δύο μάρκες, αλλά οι επενδυτές δεν φαίνεται να είναι πλέον πολύ ευχαριστημένοι με αυτή την ιδέα, και οι αναφορές δείχνουν ότι σύντομα θα υπάρξει αλλαγή ηγεσίας.
Το ρεπορτάζ της γερμανικής Wirtschaftswoche αναφέρει βασιζόμενο σε εσωτερικές πηγές, ότι ήταν απόφαση του Blume να αποχωρήσει τελικά από τον (αρχικά αποκλειστικό) ρόλο του στην Porsche για να επικεντρωθεί στον ευρύτερο όμιλο Volkswagen. Όταν ο Blume ανέλαβε τη διπλή ηγεσία το 2022, αφού ο Herbert Diess έφυγε από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της VW, είχε ήδη υπονοήσει ότι πιθανότατα δεν θα ήταν μια μακροπρόθεσμη λύση. Ο Blume ηγείται επίσης της Porsche από το 2015 ενώ από το 2022 είναι CEO και στις δύο μάρκες.
Προφανώς, ο ίδιος ο Blume συμμετέχει στη διαδικασία πρόσληψης για την αντικατάστασή του, μαζί με τον Πρόεδρο του Εποπτικού Συμβουλίου της Volkswagen, Hans Dieter Pötsch, εκπροσώπους των οικογενειών Porsche και Piëch, και το συμβούλιο εργαζομένων. Εάν τα πράγματα πάνε ομαλά, αναμένεται να ανακοινωθεί μια νέα ηγετική δομή αργότερα φέτος και να τεθεί σε ισχύ στις αρχές του 2026.
Η αλλαγή θα πρέπει να γίνει σε αυτό το χρονικό πλαίσιο, καθώς οι επενδυτές φέρονται να είναι πεπεισμένοι ότι ο διπλός ρόλος του Blume υποβαθμίζει την αποτίμηση της μετοχής της Porsche και ότι η μάρκα θα εξυπηρετούνταν καλύτερα από κάποιον άλλο. Προφανώς, έχουν ήδη καταλήξει σε δύο υποψηφίους, έναν εσωτερικό και έναν εξωτερικό, αν και δεν έχουν αναφερθεί ονόματα.
Η Volkswagen έχει ήδη ανακοινώσει αναδιάρθρωση, ενώ φαίνεται ότι ο νέος επικεφαλής της Porsche θα είναι επίσης υπεύθυνος για την αναδιάρθρωση της μάρκας όταν υπογράψει. Η Porsche ανακοίνωσε πρόσφατα ότι πράγματι θα κατασκευάσει ένα SUV Macan επόμενης γενιάς με κινητήρα βενζίνης ή υβριδικό, καθώς οι πωλήσεις του ολοκαίνουργιου Macan EV δεν έχουν απογειωθεί και τώρα αντιμετωπίζουν φόρο πολυτελείας στην Κίνα.

