Επιμέλεια: Όλγα Φωτιάδου
Φωτογραφία: motomag.gr

Το Σαββατοκύριακο 26 & 27 Μαΐου «καλωσόρισε» τον 4ο αγώνα του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Μotocross με βροχές και καταιγίδες στην πίστα της ΔΕΗ στην κοινότητα Αγίου Χριστοφόρου δήμου Εορδαίας. Ο αγώνας διοργανώθηκε από τον Αθλητικό Μοτοσυκλετιστικό Όμιλο Εορδαίας (Α.Μ.Ο.Ε.), σε μια μεγάλη προσπάθεια ενάντια στις αντίξοες καιρικές συνθήκες που δυσκόλεψαν την διεξαγωγή του. Παρά τις καταιγίδες, η θερμοκρασία κυμάνθηκε σε φυσιολογικά για την εποχή επίπεδα κάτι που ευνόησε την παρουσία των παρευρισκόμενων. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το πρόγραμμα του Σαββάτου περιλάμβανε τις ελεύθερες δοκιμές (free practice), τις χρονομετρημένες και τον αγώνα πρόκρισης. Η καταιγίδα δεν επέτρεψε να διεξαχθούν οι αγώνες πρόκρισης με τη διοργάνωση να ανακοινώνει τη διακοπή του και τη διατήρηση των αποτελεσμάτων των χρονομετρημένων. 

Ένας αγώνας όπου οι πιο έμπειροι αναβάτες του χώρου τα βρήκαν σκούρα…

 
 
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 
 
 
 
 

 
 

 
 
 

 
 

A post shared by coremag.gr (@coremag.gr)

 

Στα αποτελέσματα των χρονομετρημένων της κατηγορίας MX1, οι αναβάτες επιλέγουν στο πρώτο σκέλος του αγώνα τις θέσεις τους στη μπάρα εκκίνησης με την εξής σειρά:

1 Ανέστης Ράδος με το νούμερο #97 σε GAS GAS 450, με καλύτερο χρόνο 1:44.599 και ταχύτητα 56.78 km/h
2 Γιάννης Τουρατζίδης με το νούμερο #100 σε Yamaha YZF 450, χρόνο 1:44.987 
3 Παναγιώτης Κουζής με το νούμερο 338 σε Fantic XXF 450, χρόνο 1:46.210 
4 Νίκος Λυρίου με το νούμερο 161 και GASGAS MC 450, χρόνο 1:49.215 
5 Ανδρέας Ανδρέου με το νούμερο 101 και Yamaha YZ 250 και χρόνο 1:50.242 
6 Δημήτρης Τουρατζίδης με το νούμερο 200 σε Yamaha YZF 450 και χρόνο 1:51.086 
7 Μανώλης Κρητικός με το νούμερο 160 σε Husqvarna FC 450 και χρόνο 1:52.167

Κατά τη διάρκεια των χρονομετρημένων της MX1, ο master του whip Νίκος Λυρίου δυστυχώς είχε μια πτώση με σοβαρό τραυματισμό στην κλείδα. 
H φωτογραφία με την ακτινογραφία που ανέβασε story ο Λυρίου με σπασμένη κλείδα σε τρία μέρη... 

Έφυγε το «μπροστινό» σε μια εξωτερική στροφή στο berm, στην προσπάθειά του να κάνει ένα γρήγορο χρόνο με αποτέλεσμα να σπάσει την κλείδα του. Αύριο θα γνωρίζει αν θα χρειαστεί χειρουργείο, όμως μας ανέφερε ο αθλητής ότι πιθανότατα θα χειρουργηθεί και στο γόνατο από τραυματισμό σε προηγούμενο αγώνα με αποτέλεσμα την πιθανή αποχή του από το υπόλοιπο πρωτάθλημα.

Το Σάββατο, μετά την ακύρωση, ο Μανώλης Κρητικός αποχώρησε οικειοθελώς από τον αγώνα.

Κυριακή 27 Μαΐου, ημέρα των αγώνων
Όλες οι κατηγορίες έκαναν λασπόλουτρο στις ελεύθερες δοκιμές!

Πρώτο σκέλος αγώνα MX1
Μια εντυπωσιακή εκκίνηση με τον Παναγιώτη Κουζή και τον Γιάννη Τουρατζίδη δίπλα δίπλα εξωτερικά στη στροφή και τον Ανέστη Ράδο να στρίβει εσωτερικά και να περνάει πρώτος κερδίζοντας το έπαθλο της hole shot (100 ευρώ). 

Μετά από προσπεράσεις και πτώσεις, χωρίς να υπάρχουν μάχες μεταξύ των ισχυρών αθλητών όπως μας έχουν συνηθίσει σε κάθε αγώνα, νικητής αναδείχθηκε ο Παναγιώτης Κουζής (best lap: 01:59.090 και ταχύτητα 49.878 χλμ/ώρα), δεύτερος ο Τουρατζίδης (02:00.791), τρίτος ο Ανδρέου (02:05.683), τέταρτος ο Ράδος (02:03.283), πέμπτος ο Δημήτρης Τουρατζίδης (02:19.629) και έκτος ο Κώστας Μπετίνης (02:20.635). 
Αποτελέσματα sportstiming.gr.

Βίντεο από το πρώτο σκέλος.

 
 
 

 
 
 
 
 

 
 

 
 
 

 
 

A post shared by coremag.gr (@coremag.gr)

 

Στις 2 το μεσημέρι, κατά τη διάρκεια των τελευταίων γύρων του αγώνα της κατηγορίας senior, ξεκίνησε η δυνατή βροχή. Αμέσως μετά θα έμπαινε η κατηγορία της MX2. Η οδήγηση στην βροχή και τη λάσπη δυσκολεύει τους αναβάτες καθώς, επιβραδύνει την ταχύτητα, ανεβάζει τα ποσοστά των πτώσεων, προκαλεί προβλήματα στην πρόσφυση και τα μηχανάκια κολλάνε συχνά στον βούρκο.

Για του λόγου το αληθές, δείτε πώς τερμάτισε ο αναβάτης της ΜΧ2, Κυριάκος Μπόγρης. Οι αναβάτες δεν ξεχώριζαν από τη λάσπη.

 
 
 

 
 
 
 
 

 
 

 
 
 

 
 

A post shared by coremag.gr (@coremag.gr)

Βλέποντας τη βροχή και γνωρίζοντας την επικινδυνότητα της πίστας, οι αθλητές της μεγάλης κατηγορίας MX1 περίμεναν την ακύρωση του αγώνα με βάση το δυνατό ξέσπασμα της βροχής του Σαββάτου όταν και διεκόπη ο αγώνας.
Τελικά η διοργάνωση δεν ανακοινώνει την ακύρωση του και σε αυτή την περίπτωση οι αθλητές μπορούν να συμφωνήσουν ομόφωνα να μην περάσει κανένας στη ζώνη αναμονής κάτι που θα είχε ως αποτέλεσμα την μη διεξαγωγή του αγώνα. Αυτό θα γινόταν στην περίπτωση που συμφωνούσαν όλοι οι αθλητές, όμως ο Γιάννης Τουρατζίδης επιθυμούσε να γίνει ο αγώνας, ίσως για να ανεβάσει το επίπεδο του αθλήματος, αφού και οι θεατές παρά τη βροχή, παρέμειναν εκεί για να δουν το δεύτερο σκέλος της MX1. Αφού τερμάτισε η senior και κατάφερε να επιβιώσει η MX2 στη λασπωμένη πίστα, δεν θα μπορούσε η MX1 να μην δώσει και εκείνη το παρόν.

 

Δεύτερο σκέλος MX1
Η βροχή σταμάτησε και το δύσκολο τερέν περίμενε τους αθλητές να δώσουν τον αγώνα τους.

Αφού αποφάσισαν να κάνουν τον αγώνα 8 αθλητές, ντύθηκαν γρήγορα ενώ οι μηχανικοί τους έβαζαν τα μηχανάκια στη ζώνη αναμονής. Στο γύρο αναγνώρισης πήραν μια γεύση για το τι πρόκειται να ακολουθήσει τα επόμενα 30 λεπτά του αγώνα. 

Πράγματι, έκαναν έναν αγώνα επιβίωσης και ευτυχώς ο αγώνας υλοποιήθηκε χωρίς σοβαρούς τραυματισμούς. 
Την εκκίνηση πήρε ο Παναγιώτης Κουζής, δεύτερος ακολουθούσε ο Ανέστης Ράδος, δίπλα ο Γιάννης Τουρατζίδης, ο Ανδρέας Ανδρέου, ο Δημήτρης Τουρατζίδης και οι υπόλοιποι αθλητές Γκαγκαστάθης, Πατσανάς και Μπετίνης.

Όπως προείπαμε η λάσπη δυσκολεύει το επίπεδο και το μηχανάκι αν κολλήσει βεντουζάρει στο έδαφος. Στους πρώτους γύρους ο Γιάννης Τουρατζίδης κόλλησε στη λάσπη και πάλευε να ξεκολλήσει το μηχανάκι του για μερικά δευτερόλεπτα. Σε άλλο γύρο, χωρίς ορατότητα από τη γεμάτη με λάσπη μάσκα του, προτίμησε να την πετάξει στους μηχανικούς του για να βλέπει να οδηγήσει.

Ο Παναγιώτης ανέβασε πολύ τον ρυθμό του με αποτέλεσμα να έχει μια πτώση, η οποία θα φέρει τον Ράδο στην πρώτη θέση, τον Ανδρέου στη δεύτερη και τον Τουρατζίδη στην τέταρτη. 
Κατά την πτώση του βγαίνει ο αντίχειρας, επιχειρεί να εκκινήσει το μηχανάκι του, το οποίο βγάζει λευκούς καπνούς από την εξάτμιση -λόγω του ότι αναποδογύρισε πέρασαν λάδια στο φιλτροκούτι- και πρέπει να διασχίσει ένα μέρος της πίστας για να φτάσει στη ζώνη μηχανικών για το αναπόφευκτο pit stop (βίντεο).

Κατά την πτώση του με εξαρθρωμένο πλέον αντίχειρα, ο μηχανικός του Μενέλαος Κοντογιάννης έπρεπε να σκίσει τα γάντια για να βάλει άλλα, να επανατοποθετήσει τον αντίχειρα του (!) και να ισιώσει τα χειριστήρια για να συνεχίσει τον αγώνα. 

Παρά τις παραπάνω αντιξοότητες, κατάφερε να παραμείνει στη δεύτερη θέση. Φυσικά μόλις τερμάτισε τον αγώνα, ο Κουζής πήγε αμέσως στο ασθενοφόρο που υπήρχε στην πίστα για να δεχθεί τις απαραίτητη ιατρική περίθαλψη.

Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί τη δράση του αγώνα και την επίμαχη στιγμή που βγαίνει στο pitlane και ανακοινώνει στην ομάδα του ότι έχει βγει ο αντίχειράς του. 

 
 
 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης