του Δημήτρη Διατσίδη

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε ένα άθλημα ελάχιστα γνωστό στην Ελλάδα και τις χώρες του νότου, υπάρχει Παγκόσμιο και Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα και οι Ρώσοι αθλητές είχαν κυριαρχήσει στο παρελθόν. Το Σαββατοκύριακο που πέρασε έγινε το “European Individual Ice Speedway Championship” στην πόλη Sanok της Πολωνίας και 2,000 θεατές απόλαυσαν θέαμα των ατρόμητων οδηγών που με 170 καρφιά σε κάθε λάστιχο, στρίβουν στην αριστερόστροφη οβάλ διαδρομή τις μοτοσυκλέτες τους. Απλές κατασκευές, με ένα σωλήνα για πλαίσιο, χωρίς ανάρτηση για τον πίσω τροχό, με πιρούνι μπροστά, χωρίς φρένα (ναι το φρενάρισμα γίνεται μόνο από τον κινητήρα), με ένα μοτέρ 500 κ.εκ. είτε από την Τσέχικη Jawa, είτε από την Ιταλική GM, που καίει μεθανόλη και αποδίδει 85 ίππους. Μαρσπιέ υπάρχει μόνο στη δεξιά πλευρά, καθώς το αριστερό πόδι είναι όλη την ώρα έξω στο εσωτερικό της στροφής ή μαζεμένο ώστε να στρίβουν και με τη βοήθεια του γόνατου.

Ο Αυστριακός Franz Zorn, που το 2008 είχε πάρει και πάλι το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα, πάλεψε με τον Γερμανό Luca Bauer και έδωσαν επικές μάχες το διήμερο, με μια νίκη για τον καθένα, αλλά με τον Zorn να κερδίζει τον Τίτλο, λόγω μεγαλύτερης διαφοράς στον Αγώνα που κέρδισε. Ο Σουηδός Jimmy Olsén πήρε την τρίτη θέση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Βέβαια με την απουσία των Ρώσων οδηγών όλα ήταν πιο εύκολα για τον 52χρονο Αυστριακό, που από το 2008 συνέχισε να προπονείται και να συμμετέχει στους Αγώνες, ενώ έιχε ξεκινήσει το 1993 και το 2000 πήρε τη 2η θέση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ice Speedway. 30 χρόνια στον πάγο λοιπόν και Πρωταθλητής Ευρώπης, ενώ έχει τερματίσει πίσω από τη Ρωσική Ομάδα, οκτώ φορές για λογαριασμό της Αυστριακής Ομάδας στο Παγκόσμιο. Χαρά στο κουράγιο του.

τριάντα χρόνια αγωνίζεται στον πάγο ο Franz Zorn

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης