του Νίκου Βιτσιλάκη

Η Jawa αναγεννήθηκε από τις στάχτες της με ινδικά κεφάλαια και το Perak αποτελεί την τρίτη της μοτοσυκλέτα στη μετα-τσεχική εποχή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παιδί του Ινδού κολοσσού Mahindra από το 2016, η ιστορική Jawa δείχνει να έχει βάλει μπροστά τις μηχανές της και μετά τα δύο μοντέλα που παρουσίασε το 2018 (δείτε εδώ) επανέρχεται με ένα ακόμα, σε επετειακή μορφή. To όνομα Perak έχει τη δική του ξεχωριστή αναφορά στο χρόνο, την οποία μπορείτε να ανακαλύψετε στο video που θα βρείτε στο τέλος του άρθρου.

Η αποκάλυψή του μοντέλου έγινε στο Δελχί της Ινδίας και δεν είναι απλά ένα από τα δύο υπάρχοντα με κάποιες πινελιές διαφοροποίησης, καθόσον έχει δεχθεί τόσες αλλαγές που κάλλιστα το χαρακτηρίζουν σαν τελείως νέο. Ενάντια στην “κακή” χρονιά για τα Jawa και Jawa 42, που πέρασαν προβλήματα νεότητας (λέγε με τεχνικά προβλήματα), το Perak φιλοδοξεί να αλλάξει την εικόνα και να πάει την εταιρεία ένα βήμα παραπέρα. Σαν γνήσιο Bobber αφιερώνεται αποκλειστικά στον αναβάτη του (μονόσελο) και έχει δεχθεί έναν αναβαθμισμένο και υπερκυβισμένο κινητήρα (334cc από 293 με αύξηση της διαμέτρου του εμβόλου), που αποδίδει τρεις ίππους και άλλα τόσα Nm παραπάνω (30Hp – 31Nm συνολικά). 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σημαντική αναβάθμιση έχει γίνει στον τομέα των φρένων και της ανάρτησης, με τα δύο πίσω αμορτισέρ να δίνουν τη θέση τους σε ένα ρυθμιζόμενο μονό (τοποθετημένο κάτω από τη σέλα) και το αναχρονιστικό πίσω ταμπούρο να αντικαθίσταται από ένα υδραυλικό δισκόφρενο 240mm με πλευστή δαγκάνα. Το ακόμα πιο ευχάριστο είναι πως πλέον το ABS είναι δικάναλο, επιδρώντας και στους δύο τροχούς, οι οποίοι με τη σειρά τους έχουν αποκτήσει φαρδύτερα ελαστικά καλύτερης ποιότητας. 

Η Jawa θα αρχίσει να δέχεται παραγγελίες για το Perak την πρώτη μέρα του νέου χρόνου και θα ξεκινήσει τις παραδόσεις από τις 2 Απριλιόυ του 2020. Στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα μάλιστα, θα διαθέτει μοντέλα test ride σε κάθε ενδιαφερόμενο μέσα από το δίκτυο συνεργατών της στην Ινδία. Δυστυχώς μέσα στα πλάνα της, τουλάχιστον για την ώρα, δεν αναφέρεται διάθεση του μοντέλου και στον υπόλοιπο κόσμο. Μικρό το κακό για την Ελλάδα θα μας πείτε, αφού δεν υπάρχει καν αντιπρόσωπος! 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης