Ποιοι μεγάλοι κατασκευαστές ετοιμάζουν κινητήρες υδρογόνου

Πρώτη καταχώρηση: Πέμπτη, 6 Ιανουαρίου 2022, 14:48
Ποιοι μεγάλοι κατασκευαστές ετοιμάζουν κινητήρες υδρογόνου

Επιμέλεια: Γιάννης Πετρόχειλος

Μπορεί τα βλέμματα της αυτοκίνησης και της μοτοκίνησης να έχουν στραφεί προς την ηλεκτροκίνηση, Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τι θα επικρατήσει τις επόμενες δεκαετίες.ωστόσο υπάρχουν κάποια εργοστάσια τα οποία επιμένουν στη λύση του υδρογόνου για το μέλλον. Έχουμε δει στους τέσσερις τροχούς την Toyota και την Porsche να πειραματίζονται σοβαρά στο υδρογόνο και τα εναλλακτικά καύσιμα, ενώ στον κόσμο των δύο τροχών η Kawasaki είναι εκείνη που έχει πάρει σοβαρά το θέμα υδρογόνο.

Η Kawasaki έχει ήδη ξεκινήσει να πειραματίζεται πάνω σε υβριδικά μοντέλα εδώ και αρκετό καιρό και τον τελευταίο χρόνο έχει κάνει δοκιμές σε κινητήρες υδρογόνου. Μάλιστα, έχει παρουσιάσει ένα σχέδιο καύσης υδρογόνου το οποίο προέρχεται από αυστραλιανό λιγνίτη το οποίο προορίζεται και στη βαριά βιομηχανία.

Η νέα γενιά κινητήρων θα είναι με χρήση υδρογόνου.

Οι Ιάπωνες κατασκευαστές πιστεύουν στον κινητήρα εσωτερικής καύσης

Τον δρόμο της Kawasaki φαίνεται πως ακολουθεί η Yamaha η οποία ψάχνει και εκείνη εναλλακτικούς Αναμένεται να μπουν στο παιχνίδι του υδρογόνου οι Honda και Suzuki.τρόπους. Γι' αυτόν τον λόγο οι δύο κολοσσοί της βιομηχανίας μοτοσικλέτας ενώνουν τις δυνάμεις τους προκειμένου να εξελίξουν από κοινού μια νέα γενιά κινητήρων υδρογόνου για τα μελλοντικά μοντέλα τους. Τα δύο μεγάλα εργοστάσια δεν έχουν μεγάλη τεχνογνωσία και εμπειρία στα εναλλακτικά καύσιμα αλλά βλέπουν το υδρογόνο ως το κατάλληλο βήμα προς το μέλλον καθώς πιστεύουν πως ο κινητήρας εσωτερικής καύσης έχει να δώσει ακόμα πολλά.

Τόσο η Yamaha όσο και η Kawasaki θέλουν μέχρι το 2050 να έχουν πετύχει τον στόχο του μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα τόσο στα προϊόντα όσο και στη γραμμή παραγωγής. Πάντως, τα εναλλακτικά καύσιμα είναι κάτι που πλέον εξετάζουν ακόμα και θεσμοί αγώνων μοτοσικλέτας όπως το MotoGP. Ήδη το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP έχει ανακοινώσει πως από το 2024 το 40% των καυσίμων θα είναι από εναλλακτικές πηγές, ενώ μέχρι το 2027 το 100% θα είναι βιοκαύσιμα.

Ένα από τα μοντέλα πάνω στα οποία δουλεύει η Kawasaki.

 

Το υβριδικό μοντέλο της Kawasaki.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ξεκίνησε τις δοκιμές το ηλεκτρικό αγωνιστικό της Ducati

Οι Ιάπωνες κατασκευαστές ενώνουν τις δυνάμεις τους υπέρ του υδρογόνου

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 6 Ιανουαρίου 2022, 14:48