του Νίκου Βιτσιλάκη

Το μικρότερο V-Strom είναι μια πραγματικότητα με δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα, κάτι που σπάει το κατεστημένο των μεγαλύτερων 650/1000 με τη V διάταξη. Έπειτα από πολυήμερη συμβίωση μαζί του, καταλάβαμε ότι αποτελεί ένα άξιο μέλος μιας οικογένειας με βαρύγδουπο όνομα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Καλά, χρυσά και άγια τα V-Strom των 650 και 1.000 κυβικών, αλλά υπάρχει και κόσμος που δεν τα θέλει. Κόσμος που δεν επιθυμεί να κάνει χιλιόμετρα στην εθνική, αναβάτες που απεχθάνονται το βάρος και τον όγκο μέσα στην πόλη, μοτοσυκλετιστές που απλώς θέλουν να κινούνται καθημερινά στο κλεινόν άστυ και λίγο έξω από αυτό. Που να μπορούν να πάνε διακοπές σε κάποιο μικρό νησί, να κινηθούν σε κακοτράχαλα μονοπάτια και όλα αυτά χωρίς να χρειάζεται να καταβάλλουν κόπο και χωρίς να πληρώνουν παραπανίσια καύσιμα και συντήρηση. Όσοι επιλέξουν ένα μικρό V-Strom δεν θα αισθάνονται φτωχοί συγγενείς. Όταν το δείτε κάπου παρκαρισμένο, κάντε τον κόπο και σταματήστε να το περιεργαστείτε. Αν και made in China (σε εργοστάσιο της Suzuki εννοείται), διαθέτει πολύ ποιοτική κατασκευή με σημασία στη λεπτομέρεια και δείχνει να έχει φτιαχτεί για να τα βάλει με τον χρόνο και να βγει νικητής.

Βαφή και συναρμογή υλικών βρίσκονται σε πραγματικά υψηλό επίπεδο και ο εξοπλισμός προδίδει την επιθυμία του 250 να προσεγγίσει κοινό από μεγαλύτερες και ακριβότερες κατηγορίες. Το ρεζερβουάρ των 17,3 (!) λίτρων υπόσχεται αυτονομία άνω των 400 χιλιομέτρων και η στάνταρ παροχή ρεύματος 12V δίπλα στα όργανα κρατάει φορτισμένες τις ηλεκτρονικές συσκευές. ​Ο εξοπλισμός του είναι κάτι παραπάνω από πλήρης!Στα πλαϊνά της μοτοσυκλέτας υπάρχουν προεγκατεστημένες υποδοχές για τοποθέτηση βαλιτσών (υπάρχει σχετική τριπλέτα στον έξτρα εργοστασιακό εξοπλισμό), με την αλουμινένια και ιδιαίτερα καλαίσθητη σχάρα να εξασφαλίζει σταθερή στήριξη μεγάλου φορτίου (έως 8,5Kg), ενώ οι εραστές της περιπέτειας θα εκτιμήσουν τις -έξτρα- χούφτες τιμονιού, τη μελετημένη σε αεροσήραγγα ζελατίνα και την προστατευτική ποδιά του κινητήρα. Οι τροχοί με τις χυτές αλουμινένιες ζάντες των 17” και τα ασφάλτινα ελαστικά της IRC δεν προσδίδουν χωμάτινα χαρακτηριστικά βέβαια, το κάνουν όμως οι αυξημένες διαδρομές της ανάρτησης και η όρθια θέση οδήγησης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μια ευμεγέθης και εξαιρετικής ευκρίνειας οθόνη LCD παρέχει πλήθος πληροφοριών και ενδείξεων στον αναβάτη, περιλαμβάνοντας ταχύμετρο, στροφόμετρο, κεντρικό χιλιομετρητή με δύο μερικούς, σχέση κιβωτίου, μέση κατανάλωση, στάθμη καυσίμου, ρολόι αλλά και λεντάκι (RPM indicator) που αναβοσβήνει μόλις οι στροφές του κινητήρα ξεπεράσουν το όριο που εσείς έχετε επιλέξει! Υπάρχουν φυσικά και λυχνίες για φλας, μεγάλη σκάλα, νεκρά, διάγνωση βλάβης, ABS και θερμοκρασίες ψυκτικού υγρού και λαδιού κινητήρα. 


 
Δοκιμασμένος κινητήρας

Ο δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας με τον 1 ΕΕΚ προέρχεται από το μοντέλο δρόμου Inazuma, είναι προδιαγραφών Euro4, με νέες βαλβίδες εισαγωγής και βελτιωμένη ροή αέρα στον θάλαμο καύσης. Διαθέτει υποτετράγωνες διαστάσεις για μεστή απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών και στην πορεία του στον χρόνο έχει αποδείξει το αλεξίσφαιρο του χαρακτήρα του. Στην προκειμένη περίπτωση έχει ρυθμιστεί έτσι ώστε να βγάζει στην επιφάνεια τους 25 ίππους του με ακόμα πιο γραμμικό τρόπο (πάντα σε σχέση με το Inazuma). Απόλυτα ελαστική η λειτουργία του, από το χαμηλότερο εύρος των στροφών του μέχρι το κόκκινο, ανεβάζει χωρίς κομπιάσματα, ξεσπάσματα και κραδασμούς, ενώ και οι μηχανικοί θόρυβοι λάμπουν διά της απουσίας τους.

Δεν προσφέρει επιδόσεις που να συγκινούν σε ρεπρίζ και επιταχύνσεις, είναι όμως ικανός να δουλεύει επί ώρες κοντά στο κόκκινο του στροφομέτρου και να ταξιδεύει δύο άτομα και αποσκευές με ταχύτητες 110-120Km/h απροβλημάτιστα. Παράλληλα, η «γεμάτη» λειτουργία και ο μονός εκκεντροφόρος δίνουν καλή απόκριση στο γκάζι, κάτι που καθιστά το V-Strom ιδιαίτερα ασφαλές μέσα στην πόλη. ​Μεγάλο πλεονέκτημα οι δύο κύλινδροιΗ οικονομία καυσίμου που παρέχει είναι αξιοσημείωτη, αφού όσο και να τον πιέσαμε, δεν καταφέραμε να τον κάνουμε να καταναλώσει περισσότερα από 4,3 Lt/100Km! Με νορμάλ οδήγηση, τα 4,3 λίτρα μπορούν να μειωθούν σημαντικά (ακόμα και κάτω από τα 4) και οι επισκέψεις στο βενζινάδικο να αραιώσουν αισθητά.  
 

Οδηγικά ευχάριστο

Δεν είναι τόσο μικρή μοτοσυκλέτα σε διαστάσεις όσο πιθανά φαντάζεστε, προδίδοντας με τα ευμεγέθη περιφερειακά της τον λόγο για τον οποίο έχει κατασκευαστεί. Το ύψος της σέλας στα 800mm επιτρέπει γερό πάτημα στα πόδια αναβάτη με μικρό σωματότυπο, ενώ ο σχεδιασμός της θέσης οδήγησης, που σε τοποθετεί «μέσα» και όχι «πάνω» στη μοτοσυκλέτα, φέρνει το σώμα κοντά στον μπροστινό τροχό. Το τιμόνι είναι απροσδόκητα στενό σε πλάτος και αυτό μέσα στην πόλη είναι πολύ θετικό, αφού περνά ανάμεσα στα αυτοκίνητα χωρίς τον κίνδυνο να έρθει σε επαφή με τους καθρέφτες τους. Ο κινητήρας, όπως προαναφέραμε, βελούδινος σε λειτουργία και χωρίς αρρυθμίες στο ανέβασμα των στροφών, βοηθά με τη ροπή του στους ελιγμούς και παρέα με τον μαλακό σε λειτουργία συμπλέκτη και το ακριβές (και ολίγον θορυβώδες) μηχανικό 6άρι κιβώτιο κάνουν τη ζωή του αναβάτη εύκολη μέσα στα δύσκολα.
Το ίδιο ισχύει και για τα φρένα της Nissin, που διαθέτουν ένα εξαιρετικό δικάναλο σύστημα ABS (που δεν απενεργοποιείται) και που κάνουν τη δουλειά τους αξιοπρεπέστατα. Πιο ευαίσθητο το πίσω δισκόφρενο, μόλις αισθανθείς ότι μπλοκάρει τον τροχό πιέζεις παραπάνω τη μανέτα του μπροστινού και η τάξη επανέρχεται πάραυτα, δημιουργώντας συνθήκες εμπιστοσύνης και ασφάλειας.

Πολύ καλή και η λειτουργία των αναρτήσεων, όπου -παρά τις συντηρητικές προδιαγραφές τους- πιρούνι και (ρυθμιζόμενο σε προφόρτιση) αμορτισέρ επιδεικνύουν στιβαρή συμπεριφορά, ειδικά στις αποσβέσεις τους. Ακόμα και με το V-Strom φορτωμένο με δύο άτομα συμπεριφέρονται απρόσμενα καλά και σε συνεργασία με το ατσάλινο πλαίσιο δημιουργούν ένα σύνολο που εμπνέει εμπιστοσύνη για το ακόμα παραπάνω. Σε χωμάτινους δρόμους η συμπεριφορά του 250 εξαρτάται από το πόσο θα το ζορίσει ο αναβάτης του. Άλλο το να διανύσουμε έναν χωματόδρομο και άλλο το να κινηθούμε σε κακοτράχαλα μονοπάτια.

​Η οδική του συμπεριφορά ξαφνιάζει ευχάρισταΜε οδηγική σύνεση και εμπειρία πάντως, είναι ικανό να τα κάνει όλα! Αν αγοράσετε το V-Strom για να κινείστε αρκετά εκτός δρόμου, θα χρειαστεί να κάνετε δύο πράγματα. Αρχικά να του αλλάξετε τα ελαστικά με κάποια διττού χαρακτήρα και στη συνέχεια να του τοποθετήσετε ένα φαρδύτερο τιμόνι. Αν, δε, του βάλετε και ακτινωτούς τροχούς με 19άρη μπροστινό, τότε κόσμος πολύς θα φάει τη σκόνη σας! Τέλος, στην οδήγηση σε ανοικτούς δρόμους το V-Strom προσφέρει πολύ καλή αεροδυναμική προστασία και μπορεί να οδηγηθεί ώρες πολλές χωρίς να κουράσει τον αναβάτη. Μόνος ανασταλτικός παράγοντας η αδυναμία του κινητήρα, που περιορίζει τις διαθέσεις για κάλυψη μεγάλων αποστάσεων σε εθνικό δίκτυο. Δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα, ειδικά από μοτοσυκλέτα με τόσο μικρό κυβισμό.       

Στο διά ταύτα

To V-Strom 250 είμαι μια μικρή μοτοσυκλέτα adventure touring και απευθύνεται σε ένα ιδιαίτερα ευρύ κοινό, ψάχνοντας αναβάτες που αγοράζουν την πρώτη τους μοτοσυκλέτα αλλά και όσους επιστρέφουν στον χώρο των δύο τροχών έπειτα από μακρόχρονη απουσία. Ψάχνει όμως και καθημερινούς συνειδητοποιημένους μοτοσυκλετιστές, που θέλουν ένα πολυεργαλείο, όπως και τους οπαδούς της περιπέτειας, που θα το εξοπλίσουν σαν αστακό για να ζήσουν μαζί του ενδιαφέρουσες ταξιδιωτικές εμπειρίες. Για αυτούς μάλιστα, η Suzuki έχει ετοιμάσει και μια σειρά after market αξεσουάρ, που περιλαμβάνουν από θερμαινόμενα γκριπ και διπλό σταντ μέχρι προστατευτικές χούφτες και τριπλέτα βαλιτσών. Στα 5.295€ κεντρίζει την προσοχή ενός αυξανόμενου αγοραστικού κοινού και με όπλο την πολυχρηστικότητα και την αξιοπιστία αναμένεται να διαγράψει μια επιτυχημένη εμπορική πορεία.

Δείτε (και διαμορφώστε ανάλογα με τις δυνατότητές σας) το χρηματοδοτικό του πρόγραμμα εδώ και θα συμφωνήσετε μαζί μας ότι έχει τα φόντα να το κάνει.    

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης