Οδηγεί ο Γιάννης Πετρόχειλος

Έχουν περάσει περισσότερα από οκτώ χρόνια από την τελευταία φορά που οδήγησα το μεγάλο naked Speed Η Triumph παρασύρθηκε από τον ανταγωνισμό, αλλά διατήρησε τον  μοναδικό χαρακτήρα στο Speed Triple.Triple της Triumph όταν εκείνη την περίοδο χρησιμοποιούσε τον τρικύλινδρο κινητήρα του Tiger 1050. Θυμάμαι τότε ένα εξαιρετικό μοντέλο που μπορούσε να καλύψει μεγάλο φάσμα λειτουργιών και κυρίως ήταν ένα πολύ καλό σπορ all-around.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι καιροί αλλάζουν όμως και πλέον η κατηγορία των hypernaked έχει… ξεφύγει. Μιλάμε πλέον για ιπποδυνάμεις της τάξης των 200 ίππων, ηλεκτρονικά από το MotoGP και αναρτήσεις και πλαίσιο τα οποία προέρχονται από καθαρόαιμες superbike μοτοσυκλέτες. Η Triumph, η οποία διανύει τα τελευταία δύο χρόνια τεράστια ανάπτυξη στην γκάμα της, αποφάσισε πως ήρθε η ώρα να απαντήσει σε Ευρωπαίους και Ιάπωνες ανταγωνιστές και να παρουσιάσει με τη σειρά της το νέο Speed Triple 1200 RS – και πραγματικά το έκανε με βρόντο!

LED προβολείς, χαρακτηριστικοί της σειράς Speed Triple.

Μικρές διαστάσεις, υψηλή ποιότητα κατασκευής

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δεν χρειάζεται καν να ανέβεις πάνω στο νέο Triple για να καταλάβεις πως πρόκειται για ένα σπορ μοντέλο με Πολύ επιθετική εμφάνιση με κορυφαία ποιότητα κατασκευής και… βρετανική υπεροχή!έμφαση στις επιδόσεις και το… χρονόμετρο στην πίστα. Τα χρυσά πιρούνια της Ohlins εμπρός, το γιγάντιο πίσω ελαστικό με το μονόμπρατσο ψαλίδι, τα “θυμωμένα” φωτιστικά σώματα LED εμπρός και τα στηρίγματα για τα γόνατα στο ειδικά σχεδιασμένο ρεζερβουάρ ξεκαθαρίζουν πως εδώ έχουμε να κάνουμε με μια μοτοσυκλέτα επιδόσεων ικανή να σε διασκεδάσει με τις ώρες στην πίστα, αλλά και στο δρόμο. Σχεδιαστικά το νέο Speed Triple 1200RS είναι φρέσκο, ακολουθεί τις τάσεις της μόδας, αλλά δεν έχει χάσει τον χαρακτήρα του. Είναι Triumph και δεν μπορείς να το μπερδέψεις στο δρόμο, κάτι που θα εκτιμήσουν οι κάτοχοι της μοτοσυκλέτας.

Με 180 ίππους είναι κατά 30 ίππους πιο ισχυρή από το προηγούμενο μοντέλο.Από όπου και αν πιάσεις το Speed Triple είναι εκπληκτικό. Ας ξεκινήσουμε με τον κινητήρα ο οποίος είναι και εκείνος που καθορίζει σε μεγάλο βαθμό τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. Ο τρικύλινδρος σε σειρά κινητήρας έχει ανέβει στα 1.160 κ.εκ. με την απόδοσή του να είναι πλέον 180 ίπποι στις 10.750 σ.α.λ. με τη ροπή να φτάνει τα 125Nm στις 9.000 σ.α.λ. Τα νούμερα μπορεί να σας ζάλισαν, αλλά ακόμα πιο συναρπαστικά είναι τα ηλεκτρονικά που είναι εξοπλισμένη η μοτοσυκλέτα. Στο Triple συναντάμε σύστημα ηλεκτρονικού γκαζιού, αισθητήρες IMU έξι αξόνων που προσφέρουν σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης με ευαισθησία στις κλίσεις, σύστημα ελέγχου της σούζας, σύστημα φρένου στον κινητήρα, quickshifter για αλλαγές ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη, ABS στροφής και πέντε επιλογές οδήγησης (Rain, Road, Sport, Track, Custom).

TFT έγχρωμη οθόνη 5 ιντσών.

Πολύ εκλεπτυσμένα ηλεκτρονικά

Σε αυτό το σημείο πρέπει να αναφέρω πως το πακέτο ηλεκτρονικών της Triumph είναι απλά εντυπωσιακό. Η Το βάρος της μοτοσυκλέτας είναι 198 κιλά, 10 λιγότερα από το προηγούμενο μοντέλο!λειτουργία του είναι από τις καλύτερες που έχουμε συναντήσει σε σύγχρονη σπορ μοτοσυκλέτα αφήνοντας μεγάλο μέρος της αίσθησης και της οδήγησης στον αναβάτη. Όλα λειτουργούν στο… background, δεν σε ενοχλούν, αλλά επεμβαίνουν χωρίς να το καταλάβεις για να επαναφέρουν την τάξη όποτε χρειαστεί. Σε αφήνουν να απολαύσεις αυτό το βρετανικό διαμάντι, να σηκώσεις τον εμπρός τροχό, να ντριφτάρεις το πίσω μέρος, να φρενάρεις οριακά και όλα αυτά χωρίς να αντιλαμβάνεσαι ότι σε “ενοχλεί” η επέμβασή τους. Ξέρεις όμως ότι είναι εκεί για να αναλάβουν δράση και να δαμάσουν τους 180 ίππους όταν το παρακάνεις. Διαμάντι νούμερο 1!

Ο ήχος από το τρικύλινδρο σύνολο μετά τις 7.000 σ.α.λ. θυμίζει Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Moto2!Ανεβαίνοντας στη σέλα του Triple αντιλαμβάνεσαι ότι τα πράγματα είναι σοβαρά. Η θέση οδήγησης σε τοποθετεί ψηλά και ελαφρώς προς τα εμπρός δημιουργώντας συνθήκες… επίθεσης. Η πρώτη γροθιά στο σαγόνι έρχεται όταν ανοίξεις το γκάζι και αντιληφθείς τη ροπή και τη δύναμη. Όποια σχέση και αν έχεις στο κιβώτιο, με ότι ταχύτητα και αν κινείσαι το Triple επιταχύνει δυνατά και το κάνει με τόσο ομαλό τρόπο που σε κάνει να αναρωτιέσαι τι έχουν κάνει οι Βρετανοί τόσο καλά. Η δεύτερη γροθιά όμως είναι στο στομάχι και έρχεται όταν επιταχύνεις πλήρως τη μοτοσυκλέτα. Εκεί νιώθεις τους 180 ίππους να σου ξεχειλώνουν τα χέρια και σκέφτεσαι: “είναι γρήγορο!”.

Το μεγάλο όμως όπλο του κινητήρα είναι η ευκολία με την οποία περνάει τη δύναμη στον πίσω τροχό. Ομαλός, γραμμικός και πάντα προβλέψιμος, είναι ικανός να σε μεταφέρει ήρεμα στη δουλειά σου, αλλά παράλληλα μπορεί να κερδίσει αγώνες στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Dragster με τις κορυφαίες επιταχύνσεις του. Δεν θα είναι υπερβολή να πω ότι αυτός ο κινητήρας και ο τρόπος που λειτουργεί είναι σε θέση να κατατροπώσει τους ανταγωνιστές του, ακόμα και εκείνους με περισσότερη ισχύ! Διαμάντι νούμερο 2!

Λεπτή σιλουέτα με καλές στηρίξεις στο σώμα από το ρεζερβουάρ.

Αναρτήσεις από χρυσάφι!

Και εκεί που λες ότι αυτός ο κινητήρας είναι αξεπέραστος, έρχονται οι αναρτήσεις της Ohlins και το Η λειτουργία των αναρτήσεων της Ohlins δημιουργούν ένα μαγικό χαλί κάτω από τους τροχούς της μοτοσυκλέτας. Χρυσάφι με όλη τη σημασία της λέξης!αλουμινένιο πλαίσιο να σου πάρουν το μυαλό. Η Triumph αποφάσισε να χρησιμοποιήσει ένα κορυφαίο πακέτο στις αναρτήσεις τοποθετώντας τις ποιοτικές Σουηδικές αναρτήσεις και φυσικά το αποτέλεσμα ήταν συναρπαστικό. Στο εμπρός μέρος έχουμε ένα ανεστραμμένο πιρούνι 43mm και πίσω έχουμε ένα μονό αμορτισέρ TTX36 τα οποία φυσικά είναι πλήρως ρυθμιζόμενα. Το σύστημα χρησιμοποιεί την τεχνολογία ημι-ενεργητικής ρύθμισης η οποία προσαρμόζει τη λειτουργία των αναρτήσεων ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης προσφέροντας πάντα τη μέγιστη πρόσφυση στους τροχούς. Τα φρένα έχουν αναλάβει τα κορυφαία συστήματα της Brembo με τις monoblock δαγκάνες Stylema και δίσκους 320mm εμπρός και 220mm πίσω. Η αίσθηση στη μανέτα είναι πέραν κάθε κριτικής, ενώ αντίστοιχα η δύναμη πέδησης είναι ικανή να σου τραυματίσει τα… ευαίσθητα σημεία!

Βγαίνοντας από τα σφικτά όρια της πόλης, όπου το Speed Triple τα καταφέρνει περίφημα, ανεβαίνεις προς την αγαπημένη σου διαδρομή για να απολαύσεις τη βρετανική μοτοσυκλέτα. Μόλις έρθει η στιγμή της πρώτης στροφής, ταυτόχρονα έρχεται και η επόμενη γροθιά, αυτήν τη φορά στο κεφάλι! Ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί και ανταποκρίνεται το εμπρός μέρος της Triple απλά σου ταράζει τον εγκέφαλο. Στιβαρό και ακλόνητο, το πιρούνι της Ohlins βγάζει τα λεφτά του από την πρώτη κιόλας στροφή καθώς εκτός από την απίθανη πρόσφυση που προσφέρει, η αίσθηση είναι απερίγραπτη. Η ακρίβεια είναι μοναδική, όπου στοχεύσεις εκεί ακριβώς θα πάει, ενώ το πλαίσιο βοηθάει στην ευελιξία της μοτοσυκλέτας η οποία νιώθεις ότι είναι 600 κ.εκ. και όχι 1.200 κ.εκ.

Σοβαρό όπλο για την πίστα όπου θα δείξει τις πραγματικές του αρετές.

Η πίστα είναι το δεύτερο σπίτι του

Βουτάς μέσα στη στροφή και το εμπρός μέρος δεν καταλαβαίνει τίποτα. Γέρνεις μέχρι εκεί που αντέχεις και Η οθόνη TFT 5 ιντσών έχει εκπληκτικά γραφικά και σύστημα συνδεσιμότητας με smartphone.το Triple απλά ακολουθεί πιστά τις εντολές σου διατηρώντας σταθερά και ακλόνητα τη γραμμή, ενώ όταν αρχίσεις να ανοίγεις το γκάζι απολαμβάνεις μια μοναδική απόκριση με ομαλότητα και ακρίβεια. Όλα αυτά μπορούμε να τα συνοψίσουμε σε μια λέξη και αυτή είναι “απόλαυση”. Χαίρεσαι να στρίβεις, να επιταχύνεις, να φρενάρεις με το Triple, χαίρεσαι ακόμα και όταν το παρακάνεις διότι η ποιότητα της μοτοσυκλέτας ξεπερνάει κατά πολύ τη χρήση στο δρόμο. Μόνο στην πίστα αυτό το Triumph θα βρει τα όριά του, αν και για να γίνει αυτό θα πρέπει να κοπιάσει αρκετά ο αναβάτης του καθώς η ποιότητά του πακέτου είναι από άλλον πλανήτη. Διαμάντι νούμερο 3!

Οι καθρέπτες βρίσκονται στην άκρη του τιμονιού για ακόμα πιο επιθετική εμφάνιση.

Η – Βρετανική – Αυτοκρατορία αντεπιτίθεται

Το νέο Triumph Speed Triple 1200 RS είναι το πιο αισθησιακό οδηγικά δίκυκλο των Βρετανών. Οι άνθρωποι της Triumph δεν έκαναν συμβιβασμούς με το Triple, ήθελαν να φτιάξουν το κορυφαίο και το κατάφεραν τοποθετώντας πάνω του ότι καλύτερο μπορούσαν να βάλουν. Κορυφαίος κινητήρας, ποιοτικές αναρτήσεις, απίστευτα ηλεκτρονικά δημιουργούν ένα σύνολο μαγικό το οποίο μπορεί όχι μόνο να κοιτάξει στα μάτια τον σκληρό ανταγωνισμό, αλλά να σταθεί επάξια δίπλα τους. Μια μοτοσυκλέτα με χαρακτήρα έτοιμη να προκαλέσει όποιον βρεθεί στο διάβα του και να κάνει τον αναβάτη του να νιώσει ξανά την ουσία της σπορ οδήγησης!

ΤΙΜΗ: 17.990€

Όλα τα στοιχεία του Triumph Speed Triple 1200 RS ΕΔΩ.

Βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά.

Ευρύχωρη σέλα με έμφαση στη σπορ οδήγηση.

Πανέμορφο μονόμπρατσο ψαλίδι με μαύρη ζάντα.

Οι "άγκυρες" της Brembo.

Όλα τα λεφτά...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Από το διάστημα στη σέλα της Triumph Tiger 900 Rally

Αποκαλυπτήρια για το νέο Triumph Tiger 1200

Αποστολή EICMA 2021: Βρετανική επέλαση στο Μιλάνο από την Triumph

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης