Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Στη Διεθνή Έκθεση του Παρισιού που θα γίνει από τις 17 έως τις 23 Οκτωβρίου του 2022, η Peugeot θα παραθέσει όλα τα νέα μοντέλα που από το 2023 θα διατίθενται με εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης. Οι επικεφαλής της εταιρίας ανακοίνωσαν ότι τα PEUGEOT 3008 και 5008 θα εξοπλίζονται με νέους υβριδικούς κινητήρες ενώ  τα E-208, E-308 και E-308 SW θα έχουν κορυφαία αποδοτικότητα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για τη γαλλική εταιρία το 2023 θα είναι μια χρονιά ταχύτατης ανάπτυξης του εξηλεκτρισμού ενώ όλα τα μοντέλα PEUGEOT θα είναι διαθέσιμα με ένα ή περισσότερα εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης. 
Θα δούμε από ηλεκτρικά ποδήλατα μέχρι επαγγελματικά οχήματα, ηλεκτρικά scooters  και επιβατικά αυτοκίνητα. Η  PEUGEOT θα καλύψει όλες τις ανάγκες ηλεκτρικής μετακίνησης, κάνοντας ένα ακόμη βήμα προς τον στόχο της. Οι Γάλλοι έχουν ανακοινώσει ότι το 2030 όλα τα μοντέλα της θα είναι ηλεκτρικά. Αυτό σημαίνει θα είναι με μηδενικούς ρύπους.

Νέα Υβριδική τεχνολογία για τα PEUGEOT 3008 και 5008 με κίνηση στους δύο και τους 4τροχούς.

Η PEUGEOT θα είναι η πρώτη μάρκα του Ομίλου Stellantis που θα λανσάρει τη νέα γενιά Υβριδικών κινητήρων, δίνοντας και πάλι έμφαση στην επιθυμία της να προσφέρει πρόσβαση στην ηλεκτροκίνηση, σε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους. 
Η νέα αυτή γενιά κινητήρων Υβριδικής τεχνολογίας που εξασφαλίζει υψηλά επίπεδα οικονομίας και ευκολία χρήσης, θα εφοδιάζει αρχικά τα SUV μοντέλα PEUGEOT 3008 και 5008, και στη συνέχεια θα περάσει και σε άλλα μοντέλα της γκάμας. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το νέο υβριδικό σύστημα κίνησης περιλαμβάνει τον νέας γενιάς βενζινοκινητήρα PureTech 136hp, που συνδυάζεται με ένα νέο ρομποτικό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Χάρη σε μία μπαταρία των 48V η οποία φορτίζεται κατά την οδήγηση, η συγκεκριμένη τεχνολογία εξασφαλίζει επιπλέον ροπή στις χαμηλές στροφές καθώς και κατά 15% μείωση της κατανάλωσης. Δίνει επίσης και τη δυνατότητα στο αυτοκίνητο να κινηθεί με μηδενικές εκπομπές σε απόσταση μέχρι 1χλμ. και με χαμηλή ταχύτητα, καλύπτοντας σύντομες αστικές διαδρομές. 

Στη συνέχεια αναμένεται το λανσάρισμα των E-308 και E-308 SW που θα είναι 100% ηλεκτροκίνητα μοντέλα.
Το Ε-308SW ( segment C)  θα είναι ένα 100% ηλεκτροκίνητο μοντέλο station wagon που θα εξυπηρετεί τόσο τους οικογενειάρχες όσο και τους επαγγελματίες που επιθυμούν να κάνουν το βήμα της μετάβασης προς την κινητικότητα μηδενικών εκπομπών. Τα νέα μοντέλα θα εφοδιάζονται και με ένα νέο ιδιαίτερα δυνατό ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 115 kW (156 bhp). 

Τα νέα E-308 και E-308 SW αποτελούν ένα νέο ορόσημο στον τομέα της ηλεκτρικής ενεργείας. Μόνον 12.7 kWh/100χλμ. (ωφέλιμη ενέργεια / αυτονομία βάσει WLTP), τιμή που αποτελεί σημείο αναφοράς για τα ηλεκτρικά μοντέλα στο segment C, ενώ εξασφαλίζουν αυτονομία μεγαλύτερη των 400χλμ. (βάσει δοκιμών WLTP σε μικτό κύκλο). Αυτή η επίδοση κατέστη δυνατή χάρη στην ιδιαίτερη εξέλιξη  και πρόοδο στον κινητήρα και την μπαταρία, καθώς και την αεροδυναμική, την ελαχιστοποίηση του βάρους με τη νέα πλατφόρμα EMP2, αλλά και με τον περιορισμό των απωλειών λόγω τριβής.

Για το segment C, η PEUGEOT επιβεβαίωσε το μελλοντικό λανσάρισμα ενός PEUGEOT E-408 που συμπληρώνει τις υπάρχουσες υβριδικές εκδόσεις του συγκεκριμένου καινοτόμου fastback μοντέλου. 
Αναβαθμίσεις για το ε-208
Το E-208 (segment Β) θα υποστεί κάποιες σημαντικές αναβαθμίσεις το 2023, κυρίως στον τομέα του του κινητήρα, υιοθετώντας εκείνον που παρουσιάστηκε στο E-308. Η μέγιστη ισχύς του E-208 ( από το 2019 που κυκλοφόρησε μέχρι σήμερα έχει ήδη πουλήσει 110.000 μονάδες) θα αυξηθεί κατά 15%, και από 100 kW/136 bhp θα φτάνει πλέον στα 115 kW/156 bhp. 

Βελτιωμένη θα είναι επίσης και η οικονομία, με τιμή κατανάλωσης ηλεκτρικής ενεργείας που θα διατηρηθεί στις 12 kWh/100χλμ, εξασφαλίζοντας έτσι στο E-208 μία αύξηση κατά 10.5% της αυτονομίας του, γεγονός που σημαίνει αύξηση της εμβέλειας κατά 38χλμ.,  και συνολική αυτονομία 400χλμ. βάσει δοκιμών WLTP σε μικτό κύκλο (σε διαδικασία πιστοποίησης). 

Με ροπή 260Nm διαθέσιμη από τα 0χλμ./ώ., το PEUGEOT e-208 είναι αθόρυβο και χωρίς κραδασμούς, εύκολο στην οδήγηση και προσφέρει ιδιαίτερα έντονες οδηγικές συγκινήσεις. Το PEUGEOT E-208 έχει τη δυνατότητα ταχείας φόρτισης από σταθμό ισχύος 100 kW, με τη διαδικασία από 20 έως 80% της χωρητικότητας να πραγματοποιείται σε λιγότερο από 25 λεπτά, όπως ήδη συμβαίνει σήμερα. 

Στον πυρήνα της γκάμας των ηλεκτρικών οχημάτων της PEUGEOT η plug-in υβριδική τεχνολογία. Η PEUGEOT έχει εξελίξει μια ιδιαίτερα ολοκληρωμένη γκάμα plug-in υβριδικών μοντέλων. Οι plug-in Υβριδικοί κινητήρες των PEUGEOT 308 και 308 SW προσφέρονται με δύο τιμές ισχύος, 180 ή 225hp, και εξασφαλίζουν αυτονομία έως και 60χλμ. με επιλογή 100% ηλεκτροκίνησης. Οι συγκεκριμένοι κινητήρες θα τοποθετούνται επίσης και στο νέο PEUGEOT 408, το οποίο πρόκειται να παρουσιαστεί για πρώτη φορά στο κοινό, στην Διεθνή Έκθεση του Παρισιού από τις 17 έως τις 23 Οκτωβρίου του 2022.

Από την πλευρά του, το PEUGEOT 3008 προσφέρει επαναφορτιζόμενους υβριδικούς κινητήρες 225 ή 300 ίππων με τετρακίνηση, που του δίνουν τη δυνατότητα να διανύσει έως και 59χλμ. χωρίς τη χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσεως. Τέλος, το PEUGEOT 508 διατίθεται σε εκδόσεις σεντάν και SW, με plug-in υβριδικό κινητήρα 225 ίππων ή με σπορ κινητήρα 360ίππων και κίνηση στους τέσσερις τροχούς, στις εκδόσεις PEUGEOT SPORT ENGINEERED.

Η plug-in υβριδική τεχνολογία της PEUGEOT δοκιμάζεται επίσης και στους αγώνες, χάρη στο PEUGEOT 9X8 Hybrid Hypercar, το οποίο λαμβάνει μέρος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (World Endurance Championship-WEC) από τον Ιούλιο του 2022.

Ειδικά για επαγγελματίες είναι το νέο PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen με κυψέλες καυσίμου.

Εφοδιασμένο με τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου, το νέο PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen, είναι η προσφορά της PEUGEOT στον επαγγελματία και τις τοπικές αρχές που αναζητούν τις πλέον καινοτόμες λύσεις μετακίνησης μηδενικών ρύπων. Το κύριο πλεονέκτημα του αμιγώς ηλεκτρικού PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen έγκειται στον εξαιρετικά μικρό χρόνο γεμίσματος της δεξαμενής υδρογόνου του, που δεν υπερβαίνει τα 3 λεπτά. Με αυτονομία 400χλμ., ισχύ 100kW και ροπή 260Nm, το PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen μπορεί να μεταφέρει έως και 1.000κιλά ωφέλιμου φορτίου, ενώ ο ωφέλιμος όγκος φόρτωσης φτάνει τα  6.1 μ3.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης