Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Οι άνθρωποι του Garaga 54 έχουν γίνει παγκοσμίως γνωστοί για τις περίεργες αλλά λειτουργικές μηχανοκίνητες κατασκευές τους. Πριν μερικούς μήνες έφτιαξαν έναν λειτουργικό κινητήρα V16 1.000 κ.εκ. από 16 αλυσοπρίονα και τον τοποθέτησαν σε ένα Lada, το οποίο κατάφερε να πιάσει τα 56χλμ./ώρα σε… 26 δευτ.
Αυτή τη φορά, οι ασταμάτητοι αυτοί Ρώσοι, έφτιαξαν έναν “ηλεκτροκινητήρα”, ενώνοντας όχι ένα, όχι δύο, αλλά συνολικά 50 φορητά ηλεκτρικά, επαναφορτιζόμενα δραπανοκατσάβιδα. Δεν έχουμε ιδέα για την απόδοση του καθενός, αλλά τα τοποθέτησαν όλα πάνω σε μια μεταλλική βάση και τα “ένωσαν” με σφιγκτήρες σωλήνων.
Το πλήθος των ιμάντων περιστρέφει έναν ενιαίο άξονα στη μέση και η δοκιμή πάνω στον πάγκο δείχνει ότι ναι, το δημιούργημα λειτουργεί και είναι έτοιμο για το επόμενο βήμα. Ποιο είναι αυτό; Το αν έχει αρκετή ισχύ φυσικά, για να κινήσει πραγματικά ένα αυτοκίνητο. Η μεγάλη κατασκευή μπόρεσε τελικά να χωρέσει στον μπροστινό χώρο του Lada μετά από μικρές τροποποιήσεις, ενώ παράλληλα χρησιμοποιήθηκε και ένα παραδοσιακό χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
Βέβαια, αντί για το κλασικό πεντάλ του γκαζιού, η εντολή για την ισχύ δίνεται με έναν μοχλό που είναι ουσιαστικά ένας μεγάλος διακόπτης. Σπρώξτε τον προς τα εμπρός και έρχεται σε επαφή με μια μεταλλική πλάκα, ολοκληρώνοντας το κύκλωμα και ενεργοποιώντας το σύστημα (τα 50 ενωμένα φορητά δραπανοκατσάβιδα με τις μπαταρίες τους δηλαδή).
Το αυτοκίνητο τελικά κινείται κανονικά, κι ας μην ξεπερνά ποτέ την ταχύτητα του περπατήματος. Αλλά λειτουργεί.

